Sunnuntaina puolenpäivän jälkeen messuilla oli tilaa enemmän kuin olisin odottanut - suorastaan väljää.
Fazer todellakin monopolisoi. En ole maksanut croissantista tai voisilmäpullasta koskaan 3,70 euroa.
Saman hintainen puolen litran limukin oli aika arvokas.
Ensimmäistä kertaa elämässä näin myös sen, että jos unohtaa takin taskuun jotain, narikalla käynti maksaa. (euron) No joo, loogista; kaikesta palvelusta pitää maksaa?
Yleisesti ottaen alan markkinoista; vaikuttaa siltä, että alaa vetävät nuo vanhan kansan pappautuneet tosiäijät ja entiset motoristit, joilla ei ole mitään koulutusta tai nykytietoa markkinoinnista, markkinoiden kehittymisestä/kehittämisestä, markkinapotentiaalista, kuluttajatutkimuksista jne jne. Tai että he eivät ole myöskään ymmärtäneet palkata väkeä, joka noista asioista ymmärtäisi.
Maailma muuttuu ja varsinkin kun markkinat mylläävät - milloin buumia ja milloin alamäkeä - niin silloin pitäisi olla "askelen edellä".
En ostanut messuilta tällä kertaa yhtään mitään.
Takista haaveilin, mutta tarjolla oleva valikoima on todellakin kovin monotoninen. Miksi mennään sen stereotypian perässä aina vaan, että "motoristi pukeutuu mustaan" ja että "naisten vaatteiden pitää olla söpöjä ja koukeroin koristeltuja ja mustan sijasta punaisia tai valkoisia" ?
Hanskoissa naisille tarjotaan myös koristeltuja ja vaaleanpunaisia, ilman juuri mitään suojia. Jos haluaa turvalliset kunnolliset hanskat, on tyydyttävä siihen, että hanskat ovat liian suuret.
Eikös naisia ala olla jo lähes ellei jopa viidennes ajajista, ja sen lisäksi aika suuri porukka kyytiläisinä?
Stereotypioista puheen ollen - naiset voivat ihan oikeastikin olla kovempia "shoppailemaan".... Tai olisivat, jos löytäisivät mitään ostettavaa.
Tuntui ainakin siltä, että miehille oli tarjolla paljon valikoimia, ja suurin osa varusteille varatusta tilasta.