• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nc700s

Ilmeisesti ei Suomesta kuitenkaan tuohon hintaan? Tai jos noin on niin maksoin hiukan liikaa:)

Saksassa asustellaan ja kyllähän pyörät on täällä selkeästi halvempia. Vakuutukselle tuli hintaa 400e/vuosi sis liikenne ja kaskon - ei paha! Vielä pitäisi odotella 8 päivää Hondan saantia.

Osaako kukaan kertoa miten nc700s ja nc700x tehoero on saatu aikaan? Ilmeisesti softalla? Kohta pitäisi alkaa varailemaan ekaan huoltoon aikaa. Vaihteetkin tuntuu menevän paremmin päälle kuin alussa. Rehellisesti sanottuna tehot riittää vallan mainiosti jos ajelee ns. rajoitusten mukaan.

Kävin myös koeistumassa NC:n ja harmitti, kun se oli mulle hiukkasen liian korkea (olen 168cm naisihminen). Muuten pyörä miellytti jopa ulkonäöltään, sillä se oli parempi kuin kuvissa. Tavaraluukku on oiva keksintö. Kytkin ja jarrukahvat ovat hieman etäällä ja vähän kankeahkot, mutta tottumiskysymys varmaan. Säätöjähän niissä ei ole.

Miten muuten Bratkartoffel, joko olette saaneet pyörän? Miltä se vaimosta tuntuu?
Itse mietin myös pyörän madaltamista tai erilaisia ajosaappaita, sillä jollakin konstilla pitäisi saada n. 3 cm joko jalkoihin lisää pituutta tai pyörää vastaavasti matalammaksi.
Onko NC:n valikoimissa vielä madallettua satulaa tai onko jotain muutoksia tulossa ensi vuonna? Minusta pyörän korkeus on yllätys, kun vertaa sitä esim. cbf-malleihin. Onhan matalampi nakumallikin saatavilla, mutta mieluimmin ottaisin katetun kaikilla herkuilla.

Kävin myös koeistumassa NC:n ja harmitti, kun se oli mulle hiukkasen liian korkea (olen 168cm naisihminen). Muuten pyörä miellytti jopa ulkonäöltään, sillä se oli parempi kuin kuvissa. Tavaraluukku on oiva keksintö. Kytkin ja jarrukahvat ovat hieman etäällä ja vähän kankeahkot, mutta tottumiskysymys varmaan. Säätöjähän niissä ei ole.

Miten muuten Bratkartoffel, joko olette saaneet pyörän? Miltä se vaimosta tuntuu?
Itse mietin myös pyörän madaltamista tai erilaisia ajosaappaita, sillä jollakin konstilla pitäisi saada n. 3 cm joko jalkoihin lisää pituutta tai pyörää vastaavasti matalammaksi.
Onko NC:n valikoimissa vielä madallettua satulaa tai onko jotain muutoksia tulossa ensi vuonna? Minusta pyörän korkeus on yllätys, kun vertaa sitä esim. cbf-malleihin. Onhan matalampi nakumallikin saatavilla, mutta mieluimmin ottaisin katetun kaikilla herkuilla.

Pyörä saatiin viime viikolla ja tuntuu olevan hyvä valinta vaimolle; tykkää kovasti. On helppo ajaa ja kevyehkö käsitellä, ja kytkin on kyllä aika kevyt, ainakin omaan pyörään verrattuna. Meillä on tuo nakumalli ja sitä madallettiin hänelle vielä 3 cm (ei satulaa vaan runkoa madallettiin). Lisäksi saappaat joissa 2 cm ylimääräistä pohjassa joten ulottuu hyvin nyt. (pituus 161 cm)

Tehojen puute alkaisi itseäni vaivaamaan muutaman kuukuaden jälkeen mutta luulen että rauhalliselle ajelijalle pyörä riittää pidemmäksi ajaksi. Hyvä valinta kuitenkin ensi pyöräksi!

Eka puoltoistatuhatta nyt NC700X:llä tahkottu
ja ilme on :D
mukava kun on kolmesataa kilsaa ajeltu ja tankkiin menee melkein kymmenen litraa :thumbup:
soratie ajelun vuoksi päädyin ko pyörään ja eipä tarvinnut pettyä vaikka vielä on Misukan jotku asfalttirenkaat alla
seuraavat onkin sitten Avonin Blizardit
oikein näppärä pyörä ja helppo hallita eikä ole niin karanttu vaihteiden käytölle

Oletteko löytänyt ko pyörästä mistä saisi alipainetta rasvarille ja vakkarille ?
minä en ole vielä löytänyt !!
Valoja pitää parantaa ,mutta miten ??
Ei jaksa ymmärtää miksei pyöriin tehdä kunnon valoja !
Yhdellä ja vielä huonolla lampulla pitäisi pärjätä siinä missä autoilijat jopa neljällä.

Oletteko löytänyt ko pyörästä mistä saisi alipainetta rasvarille
Hommaa Tutoro Auto, niin et tarvi sähköjä tai alipaineita. Laite on siis "täytä ja unohda". Aivan mainio laite, ollut nyt tän kesän 10 000 verran käytössä. Sopivat säädöt kun löytää niin ketju on kostean näköinen ja vanne on puhdas, eikä parkkipaikallekaan ole tippunut pisaraakaan. Öljynä voi käyttää pullonpohjat öljytonkista tai miksei ostaa vaikka sitä kuuluisaa peräöljyä.

Hommaa Tutoro Auto, niin et tarvi sähköjä tai alipaineita. Laite on siis "täytä ja unohda". Aivan mainio laite, ollut nyt tän kesän 10 000 verran käytössä. Sopivat säädöt kun löytää niin ketju on kostean näköinen ja vanne on puhdas, eikä parkkipaikallekaan ole tippunut pisaraakaan. Öljynä voi käyttää pullonpohjat öljytonkista tai miksei ostaa vaikka sitä kuuluisaa peräöljyä.

Mites tuo öljyä lykkää ? Ohivirtausperiaatteella vai ?

Siinä on säätöruuvi mistä säädetään perusvaluma, mikä riippuu käytetystä öljystä ja lämpötilasta ja ehkä pyörän ominasitärinöistä jne. Parkissa siinä oleva mekaaninen automaattiventtiili menee kiinni ja ajossa se venttiili automaattisesti aukeaa. Vaikuttaa toimivan mainiosti. Asennukseen ei tarvita siis mitään muuta kuin kiinnitys jonnekin ja letkun veto takarattaalle (itse jätin letkunpäässä olevan nokan pois, letkun sisällä oleva rautalanka pitää letkun hyvin rattaalla).

Vaikka nyt menee mainostuksen puolelle, niin jokaiseen mun ketjupyörään (jos ja kun sellaisia hommaan) tulee tollanen :rakastunut:

Noi sähköset on tietty yks vaihtoehto, paljon kalliimpi ja hyöty minusta minimaallinen, koska toikin pelaa mun mielstä ihan täydellisesti kun vaan muistaa täyttää öljysäiliön tarvittaessa. Jos lähtee sateeseen tms. niin ruuvaa säätöruuvia karvan enempi auki.

ääni pro-oilerille. ihan piruuttaan.:grin: toki sähköllä toimii mut pumppaa sit reippaasti ohuempaa ja paksumpaa tavaraa yhtälailla.

onkos tuolle tutorolle mitään öljysuosituksia? scottoilerilla ainaki suosituksena kahta öljyä ilman lämpötilan mukaan. ja sehän toimii myös avustetusti mutta alipaineella..

onkos tuolle tutorolle mitään öljysuosituksia? scottoilerilla ainaki suosituksena kahta öljyä ilman lämpötilan mukaan. ja sehän toimii myös avustetusti mutta alipaineella..

Ei kai, jos on paksumpaa öljyä niin avaa säätöruuvia hiukan (mulla on ruuvi auki abaut 1/16 kierrosta delvacilla). Tietty toi firma myy "omaa ketjuöljyä" kanssa... Mutta :right:

Kai toi peräöljy sisältää eniten metalli metallia vasten -liukuaineita, eli olis parasta.

Siinä on säätöruuvi mistä säädetään perusvaluma, mikä riippuu käytetystä öljystä ja lämpötilasta ja ehkä pyörän ominasitärinöistä jne. Parkissa siinä oleva mekaaninen automaattiventtiili menee kiinni ja ajossa se venttiili automaattisesti aukeaa. Vaikuttaa toimivan mainiosti. Asennukseen ei tarvita siis mitään muuta kuin kiinnitys jonnekin ja letkun veto takarattaalle (itse jätin letkunpäässä olevan nokan pois, letkun sisällä oleva rautalanka pitää letkun hyvin rattaalla).

Mikä sen venttiilin avaa ? tärinä vai ? Itellä on scottoiler joka toimii kans mainiosti, vaatii toki alipaineen.

Ei kai, jos on paksumpaa öljyä niin avaa säätöruuvia hiukan (mulla on ruuvi auki abaut 1/16 kierrosta delvacilla). Tietty toi firma myy "omaa ketjuöljyä" kanssa... Mutta :right:

Kai toi peräöljy sisältää eniten metalli metallia vasten -liukuaineita, eli olis parasta.

Monet mainostaa moottorisahan teräketjuöljyä. Siinähän sahataan kans aika tehokkaasti metalli metallia vasten.

Liike… En tiedä tarkemmin :dunno: riittää että systeemi toimii.

Pohdituttava asia on tietysti se, että alkaako se venttiili mikä liikkeestä avautuu (tai paremminkin kai "vuotaa"), kulumaan jossain vaiheesa ja vuotamaan myös paikalla ollessaan.

Monet mainostaa moottorisahan teräketjuöljyä. Siinähän sahataan kans aika tehokkaasti metalli metallia vasten.

jos oikein muistan niin proikun ohjeissa luki ettei suositella sitä, syynä tais olla että teräketjuöljy saattaa jotenkin vaikuttaa muovista tehdyn letkun ominaisuuksiin ja lyhentää sen ikää...:dunno:

alkaa kohta mennä jo hieman ot:ksi.. mikäs se otsikko olikaan.. :D

Vastaava historia ketjun aloittajan kanssa ja toi otsikon pyörä himottaisi meikäläistäkin. Kävin eräänä päivänä kuolaamassa liikkeessä sen päälle, mutta käytännössä ei oikein anna talous myöten. Joutunee tyytymään about 10 vanhaan cebariin tai vast., jos jostain riittävän halvalla lähtee.

Onko muuten kukaan vielä hommannut DCT-vaihteistoa Hontikkaansa? Sehän on ollut saatavissa NC700X.ään ja VFR:ään (muistaakseni). Vai leimataanko automaatilla ajavat tyypit liian poikkeaviksi?

Oletteko löytänyt ko pyörästä mistä saisi alipainetta rasvarille ja vakkarille ?

Koko katteet ja muovit oli mulla irti mutten löytänyt alipainetta koko pyörästä vaikka
Honda kaupassa NC700X:n filmiltä katsottiin että imusarjasta olisi lähtö jonnekkin .
Mutta tässä ei ollut mitään lähtöä . Voi vitalis . Noo nytpähän osaa purkaa katteet ja kasata :)-
Tuo Enklanti näyttää olevan öljyttimien emämaa .
Tilasin http://www.chainoiler.co.uk/
kun on halvin mitä löysin .

Niin alipainetta olisin tarvinnut ennenkaikkea vakionopeus-säätimelle mutta nyt se myrkyn lykkäsi :vi**ttaa:
Kuutosen kun heittää päälle ja vähän kaasua ei vauhti tahdo pysyä alle 120km/h millään :)-
Upee vehje kulkemaan :thumbsup:

Viimeksi muokattu:

Tuo Enklanti näyttää olevan öljyttimien emämaa .
Tilasin http://www.chainoiler.co.uk/
kun on halvin mitä löysin .

Niin alipainetta olisin tarvinnut ennenkaikkea vakionopeus-säätimelle mutta nyt se myrkyn lykkäsi :vi**ttaa:

Tuo Loobman on ihan mainio laite, mutta sen verran pitää varoittaa että se vaatii kyllä kerran kauteen putsauksen, muuten tuo venttiili menee sen verran sotkuun että eräänä aamuna löydät koko rasvaimen öljyvaraston tallin lattialta tai parkkipaikalta.

Putsattuna toimii kyllä suorastaan yllättävän hyvin ja hinta on tosiaa varsin hyvin kohdallaan.

Tuo Loobman on ihan mainio laite, mutta sen verran pitää varoittaa että se vaatii kyllä kerran kauteen putsauksen, muuten tuo venttiili menee sen verran sotkuun että eräänä aamuna löydät koko rasvaimen öljyvaraston tallin lattialta tai parkkipaikalta.

Putsattuna toimii kyllä suorastaan yllättävän hyvin ja hinta on tosiaa varsin hyvin kohdallaan.

No sittenhän tuo alkaa vain merkkaamaan reviiriään niinko jokkut ,nooo jääkööt sanomati :;):

QUOTE]

jos siinä olis mahdoillisesti sama kierre kaasukahvan päätypainossa niin siihenhän menis samanlainen vakkari heittämällä kuin vaikkapa xx:ään.. tulee pelkästään ruuvilla kiinni ja toimii sellaisella kierresysteemillä, helppo ja nopea laittaa.

kaverille laitettiin sellainen kesällä uuteen vfr:ään ja ittellä samalla tekniikalla toimiva xx:ssä.

sinänsä uus asia ittelle tuo alipaineella toimiva vakkari, millainen systeemi siinä sitten on..? :dunno:

kaverille asennettiin tuolainen vekotus

http://www.motoraid.eu/shop/product_info.php?products_id=6692&language=en

itsellä metallinen cruise control joka löytyy jawsin sivuilta..

Viimeksi muokattu:
Back