• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ninja 250r

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja M-ksa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
saisko tosta virittämällä 60hv? sithän se ois aika tiukka... kulkeehan kallion kakspuokkikin enemmän kuin tohtori määrää

saisko tosta virittämällä 60hv? sithän se ois aika tiukka... kulkeehan kallion kakspuokkikin enemmän kuin tohtori määrää
Varmasti saa, laittaa vaan tehoputken.

Kyllähän tommosella kerkee ja pääsee ajaan moottoripyörällä, jos oisin ekaa pyörää hankkimassa niin voisimpa jopa kallistua ton puoleen. Nätti peli, stongaa ja jalkatappeja vaihtamalla saa varmaan kisasemmankin ajoasennon jos haluaa.

Jos tähän luokkaan sais kilpailua niin ehkä yleisö (a-korttilaiset) innostuis niistä näiden kerran saksassa kuristettuina käyneiden 600-1000 kuutioisten tilalle.

Varmasti saa, laittaa vaan tehoputken.

Kyllähän tommosella kerkee ja pääsee ajaan moottoripyörällä, jos oisin ekaa pyörää hankkimassa niin voisimpa jopa kallistua ton puoleen. Nätti peli, stongaa ja jalkatappeja vaihtamalla saa varmaan kisasemmankin ajoasennon jos haluaa.

Jos tähän luokkaan sais kilpailua niin ehkä yleisö (a-korttilaiset) innostuis niistä näiden kerran saksassa kuristettuina käyneiden 600-1000 kuutioisten tilalle.
Pikkasen taitaa joutua tekemään hommia, jos sen 60 hepoa haluaa, tuossa käppyrät sliparilla ja kokoputkistolla...

JOs se ois 2-tahtinen, niin sitten pääsisi 60hv lukemiin, sitä varten on Aprilia RS250 ja Suzuki RGV.

Kelpaako alle 25kW pyöräksi...
Aika siisti kyllä...
Silti täytyy sanoa, että ei tuota kukaan ikinä voi sekoittaa 6R:ään tai 10R:ään vaikkei mitään Kawoista tietäisikään, ekan sivun kuvajuttu oli aika nolo, lukihan siinä "taas250"-kuvan pyörässä selvästi ZX-6R takakatteessa:) ...ei mitään samaa: renkaat vanteet keula jarrulevy katteet valot putki plexi runko takahaarukka tankki...

Taasko se 4T ja 2T tappelu alotetaan? Otsikko kertoo selvästi että täällä puhutaan 250 ninjasta, joka on 4T, täällä ei puhuta 2T apriliasta tms. Vai? Ilmoituksen siitä että RS:stä saa 60Hp voinee laittaa RS:n omaan ketjuun.
smile_org.gif

Tyttökaverille mietittiin tätä ensipyöräksi. Pääsisi sen mitä rajoitukset sallii ja ei ole kuitenkaan mahdoton tappopeli. Mutta tämän hankinta olisi ajankohtaista vasta sitten kun kortin on ajanut. Jos tämä ostetaan, niin kirjoitellaan sitten kokemuksista lisää.
wink.gif

Jos messuhaukkojen puheissa oli puoliakaan totta, niin 250r:ää tulee tänä vuonna maahan 30 kpl ja se on sitten siinä. Kuulemma kovin sutina Kawan osastolla olisi ollut 250r:n ympärillä. Saapa nähdä kuka oli loppujen lopuksi eniten oikeassa, joidenkin mielestä näitä ei olisi kannattanut tuoda selkeän markkinasegmentin puutteessa maahan lainkaan, joidenkin mielestä nämä loppuu het' alkuunsa.

1 tkm huolto myös tehty ja kaikki teknisesti ok/pelittää.

Pyörä on ajettavuudeltaan:
+ ketterä ja helppo ajettava (ei puske, ei hae/kiemurtele, yllättävän vakaa pikkupyöräksi)
+ kevyt (helppo liikutella, ajaa hiljaa)
+ matala istuinkorkeus (jalat reilusti maahan)
+ ei liian kyykky ajoasento (175cm/75kg, paino ei ranteilla)
+ yks päällä riittää tehot 0-120 km/h myös maantiellä (kaks päällä en suosittele)
+ selkeä mittaristo (nopeus iso ja keskellä tärkein)
+ ruisku tasainen (ei ongi ja käynnistys/lämmitys vaivatonta, käynti värinätöntä/tärinätöntä)
- peilit hiukan liian lähellä toisiaan ja muoto ei turvallisuusoptimoitu (voisi olla toimivammat jos vaihtaa vasemman oikealle ja päin vastoin, niin sokeakulma pienenisi)
*** peiliongelmaan löytyy muuten ratkaisu: er6-f peilinjatkeet käy tähän alkuperäisinä lisävarusteina Sumekolta (joku mirror extender tms.)

Kovasti kiinnostais minuakin tämä pikku ninja. Messuilla kävin koeistumassa ja se oli kyllä ensimmäinen pyörä joka sopi minun alle just eikä melkein (lyhyet jalat ja kädet).

Jos olisin yhtä rikas kun olen köyhä, niin varmaan tulis tällainen heti hommattua.

hyv yst olis kov kiinn näk täm maht ninjan ja haluais nähd liv.. jos mahd niin yst vast tänne lpr-imatra akselilla..

yst terv,
nimierk; liikkeissä ja koeajoilla en sinua löytänyt,
K

oon nuita liikenteessä jo muutaman bongannut pks. nätti pyörä ja merkistä ei voi erehtyä jo värinkään vuoksi. että jopa lähemmäs 30 hv takapyörältä dynotettu sliparilla ja säädöillä? aika kovat lukemat 4-t, 2-syl, 250 cc katuprätkälle. mahtaa olla pieniruokainenkin tuollainen.

Oma Ninja 250R tuli hankittu 7.5. ja olen jopa ollut ihan tyytyväinen tähän harjoittelupyörään. Varsinkin kun hinta oli kohdallaan uudeksi pyöräksi. Toki jo ensimmäisellä lenkillä kaipaisi enemmän tehoja, mutta ehkä paras uskoa autokoulun setiä ja opetella eka pikkupyörällä ajamaan ja sitten vasta haaveilla siitä busasta
biggrin.gif

Autokoulusta kun lähti kortin saaneena kotia kohti, niin sedät vaan kommentoi "et, niin jos sä sitä 600:sta mietit, niin sun kandee ottaa kuristettuna toi eka pyörä, mitä oon kattellu sun ajotyyliä).
blush.gif

Mutta tämä kesä kiltisti pikkupyörällä opetellen ja sitten ensi vuonna marssitaan pankkiin/isukin puheille ja kysytään mitä irtoo
biggrin.gif
Nyt tällä hetkellä tosin haaveena enemmän nahka-asu, näyttäs paremmalta pyörän päällä
wink.gif

oon nuita liikenteessä jo muutaman bongannut pks. nätti pyörä ja merkistä ei voi erehtyä jo värinkään vuoksi. että jopa lähemmäs 30 hv takapyörältä dynotettu sliparilla ja säädöillä? aika kovat lukemat 4-t, 2-syl, 250 cc katuprätkälle. mahtaa olla pieniruokainenkin tuollainen.
Onhan tuossa vielä reserviä, jos kerran vakio kilokyykyistä lähtee takikselta yli 160hp, niin kyllä tuosta kakspuokistakin pitäis helposti saada renkaalle yli 40hp
crazy.gif

Minäkin olen tuota pikkuninjaa katsellut, kun pitäisi ensimmäinen pyörä hankkia. Minulla ei vain pyöristä ole juuri tietämystä eikä ajokokemusta vaikka kortti on ollut jo useamman vuoden.

Tämä meneekin nyt vähän aiheen vierestä, mutta millainen pyörä sitten olisi hyvä ensi pyörä naiselle? Jokuhan taisi mainostaa tuota ninja250 tyttöpyöräksi
smile_org.gif
Olen kyllä aika pitkä, että meneeko se sitten hankalaksi ajaa? Miespuoliset kaverit sanovat ettei kannata missään tapauksessa ottaa yli 250 kuutiosta, mutta ei kai se niistä kuutiosta pelkästään ole kiinni?

Minäkin olen tuota pikkuninjaa katsellut, kun pitäisi ensimmäinen pyörä hankkia. Minulla ei vain pyöristä ole juuri tietämystä eikä ajokokemusta vaikka kortti on ollut jo useamman vuoden.

Tämä meneekin nyt vähän aiheen vierestä, mutta millainen pyörä sitten olisi hyvä ensi pyörä naiselle? Jokuhan taisi mainostaa tuota ninja250 tyttöpyöräksi  
smile_org.gif
Olen kyllä aika pitkä, että meneeko se sitten hankalaksi ajaa? Miespuoliset kaverit sanovat ettei kannata missään tapauksessa ottaa yli 250 kuutiosta, mutta ei kai se niistä kuutiosta pelkästään ole kiinni?
Ajotavastahan se on paljolti kiinni, mikä on liikaa ja liian vähän.

Itse olen omalla ko. pyörällä ajellut ja olen kyllä tykännyt älyttömän paljon. Helppo käsitellä, kevyempi kuin 600:n, hyvä ajoasento (suht. pysty = helpompi) mutta silti kyykkytyylillä. Eipä oikeastaan ole mitään pahaa sanottavaa (kuin siitä, ettei ehdi tarpeeksi ajelemaan). Itse olen 166cm pitkä ja itselle siitä mielestä sopiva, että jalat yltää ihan hyvin maahan. Aivan loistava ensipyörä ja hintakin on sopiva  
biggrin.gif

Speksejä löytyy täältä .

Tällä hetkellä ei taida uutena pyörää saada, kun taisi varastot mennä loppuun keväällä, mutta eiköhän näitä kohta tule käytettynä myyntiin (oma tulossa todennäköisesti elokuun puolen välin tietämillä myyntiin).

Jos haluat jotain kysäistä tarkemmin, niin pistähän yv:tä
smile_org.gif

multa löytyy myös sama peli muttei ole myynnissä vielä vähään aikaan(luultavasti)
cool.gif

ja olen tykänny kovasti!

Back