• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ninja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Calypso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Calypso

New member
Mistä Ninja nimitys kawaan oikeen tulee ja missä malleissa se on? Alunperin varmaan jostain GPZ 750-900 malleista?
Myöhemmistä sen olen nähnyt lukevan ainakin GPZ 600R, GPZ500S, ZX6-9R jne malleissa..

Ninja taisi olla ensimmäisen kerran käytössä GPz900R:n tullessa myyntiin vuonna 1984... Joku Kawa-friikki varmaan tietää mistä mallinimi Ninja on lähtöisin.

Jenkeissähän oikeat nimet myyvät ilmeisesti kylmiä lyhenteitä paremmin. Cycle Worldia joskus 80-90-luvuilla selailleena ovat Ninjan lisäksi painuneet mieleen Secat, Hurricanet, Interceptorit, ym.
062802moto_prv.gif

Kawan RX 1000 jenkeissä oli TOMCAT nimellä, tarraa oli tehostettu salamalla. Joissakin Suomen Räksissä oli tuollainen tarra hommattu.

Kawan RX 1000 jenkeissä oli TOMCAT nimellä, tarraa oli tehostettu salamalla. Joissakin Suomen Räksissä oli tuollainen tarra hommattu.
Ettei ollut ZX 10 "tomcat" ? semmoisia olen lukenut netistä..

Mutta onko tuo Ninja joku sporttimallin nimike vai kuinka?
Ainakaan mun GPX:ssä ei sellaista lue missää, toisin kuin samanikäluokan GPZ:issa.

edit:
Itseasiassa GPX onkin "warbird"

ZX-10 oli Tomcat ei suinkaan Räksä.......(2 omistanut)
Tosin Jenkkiläs kaikki mahollista,siellähän miltei kaikki kwakat on/oli Ninjoja......
eek.gif
biggrin.gif

Ettei ollut ZX 10 "tomcat" ? semmoisia olen lukenut netistä..

Mutta onko tuo Ninja joku sporttimallin nimike vai kuinka?
Ainakaan mun GPX:ssä ei sellaista lue missää, toisin kuin samanikäluokan GPZ:issa.

edit:
Itseasiassa GPX onkin "warbird"
Mulla on kyllä GPX r ja siinä lukee ninja se on kyllä belgiasta tuotu mopotin et voi olla et siel on liimattu tarrat kylkeen
cool.gif
mut tiedä häntä mikä olis jos olis täältä uutena tielle lähtenyt
sport05.gif

Taidatte olla Agostini ja Calypso oikeassa. Se oli sittenkin ZX-10 mallissa tuo TOMCAT nimitys. Muisti pettää..

kelatkaa, luin jostain artikkelista että ne kaavaili aluksi uuden zx10r:n nimeksi jotain Shogun tai Bushido...
omg.gif

crazy.gif

Mistä Ninja nimitys kawaan oikeen tulee
Tosta ninja nimestä tuli mieleen et muistelisin kuulleen joskus Kawasakin (kuten muutama muukin jaapanilainen moottoripyöriä valmistama merkki) olevan yhden noista sellaisenaan jo kuolleista samurai-suvuista. Ehkä noi shogun ja bushido ja tietty ninja yhdistyy niminä jotenkin tuohon kuolleeseen kulttuuriin, tarkoista merkityksistä ei oo mitään käryä kun en tohon historiaan ole perehtyny, toi ninja kyl jotenki kuulostaa tutulta
wink.gif
mut et mitä sekin oikeesti tarkottaa niin...

juu, tomcat oli zx10 kawoissa, ainoastaan käytössä lisänimenä, missään muussa kawassa en ole siihen nimeen törmännyt. sama nimihän oli ja on f14 tomcat suihkuhävittäjässä, tai hävittäjäpommittajassa, se joka esiintyi top gun-leffassa, jossa tom cruise ajeli gpz900r ninja kawasakilla samoin.

Kawasakillahan oli 60-luvun lopussa Samurai niminen malli. Sen jälkeen taisi vasta Ninja olla noista Japanin kulttuurista niminä käytössä.
Z1-R mainoksissa oli aikoinaan Kawahtakaa Z-Dynastiaa iskulauseena. Ei nyt taaskaan liity aiheeseen, tuli vaan mieleen.

Back