No nyt v*tuttaa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MadMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MadMan

New member
Mua todella harvoin v*tuttaa ja en ehkä koskaan oo ollu niin v*ttuuntunu kuin vajaa tunti sitten tallilla. Mä oon tässä kaiken liikenevän vapaa-ajan (ja rahat) uhrannu trialimoponi korjaamiseen. Aattelin, että joko tänään tai huomenna viimeistään pääsen jo mettään rämpimään piiitkästä aikaa. Oon s**tana hiekkapuhaltanu ja maalannu kaikki osat, vaihtanu koneesta kaikki laakerit ja stefat hieronu ja puunannu ja voi v*ttu vaikka mitä. Nyt sit äsken polkasin sen tulille ekaa kertaa. Kun se sinnikkään polkemisen jälkeen hörähti käyntiin, oli kierrokset jostain todella v*tun tuntemattomasta ja käsittämättömästä syystä ihan tapissa koko ajan. Lisäksi kun maalasin myös raiserit, ei tangossa oleva sammutusnappi teitenkään toiminut!!!! Kone siis huutaa täysillä, mopo on pukilla, kytkimen toiminnasta ei ole tietoa ja sammutusnappi ei toimi. Hieno homma. Ainoa tapa sammuttaa vehje oli tempasta bensaletku irti ja ootella, että kaasari tyhjenee. En tiedä kerkeskö tyhjentyä vai ei, mutta AINAKI SE S**TANAN PASKA LEIKKAS KIINNI!!!!!!!!!!!! VOI V*TTU, ETTÄ VITUTTAA!!!!!!!!

Anteeksi vuodatus, poistan tän varmaan huomenna tai joskus kun ei enää v*tuta, mutta pakko saada avautua jonnekin.
 
Kerran kaverin 250cc 2t huusi kierrokset pohjassa ja sammutusnappi ei toiminut. Revin pyörästä tulpanjohdon irti niin siihen sammui heti
 
kynttila.gif
 
Kerran kaverin 250cc 2t huusi kierrokset pohjassa ja sammutusnappi ei toiminut. Revin pyörästä tulpanjohdon irti niin siihen sammui heti
Kyllähän se sillä sammuukin, mutta kun trialipyörät on niin kompakteja paketteja, että tulppaan käsiksi päästäkseen pitää irrottaa bensatankki. Eipä sekään oo ku pikakiinnikkeillä, et ois voinu onnistuakin ajoissa, mut ei tullu mieleen. Helpoin vaihtoehto ois ollu survoa kutonen väkisin silmään ja yrittää sammuttaa vehje takajarrulla... eiköhän se sillä ois toennu. Mut eipä arvannu vaihteisiin koskea ku seuraavaks oltais oltu paskalla säkällä seinässä. Ja tossa kun on sen verran vääntöä, että esim. kakkosella se ei sammu vielä mitenkään.
 
No niin... uusi päivä, uudet kujeet. Pitääpä tästä lähtä tallille ja kattoa josko saisin männän ja sylinterin erotettua toisistaan vielä jotenkin. Sitten ei muuta kun tarkistetaan, jotta pääsenkö pelkän männän ostamisella, vai pitääkö ostaa sylinteri ja kenties kiertokankikin... Ja kaasarikin pitää purkaa, jottei seuraavalla kerralla kävis samanlailla. Ja tietty raaputella vähän maaleja pois jostain, että sammutusnappi saa maata... Vahingoista viisastuu
smile_org.gif


Just tuli vieläpä mieleen, että kaveri soitteli, että saattais olla varaosapyörä tohon tiedossa, joten ei välttämättä tullu edes niin kalliiks. Toivotaan ainakin näin. Tohon on nimittäin menny jo niin paljo rahaa, et se on melkein laitettava kuntoon, makso mitä makso
biggrin.gif


Edit: Varaosapyörää ei ole, tieto oli virheellinen. Kaverilla saattaa olla tommosen vehkeen mäntä ylimääräsenä, mutta ans kattoo nyt. Nyt mä lähen tallille kattomaan josko saisin männän ja sylinterin erotettua toisistaan jollakin konstilla... Enää ei vituta juuri ollenkaan, sattuuhan noita
smile_org.gif
 
Kaasarissa saattaa olla luisti väärinpäin, mikä saattas aiheuttaa tuon huutamisen. Paska säkä kyllä
 
Yöllä kun tämän luin niin nauroin ihan maha kippurassa
biggrin.gif
Paska säkä, ei voi minkään. Silloin ei vain kehdannut kirjoittaa kun ketjun aloittaja oli sen verran huonolla tuulella vielä silloin.
 
Yöllä kun tämän luin niin nauroin ihan maha kippurassa
biggrin.gif
Paska säkä, ei voi minkään. Silloin ei vain kehdannut kirjoittaa kun ketjun aloittaja oli sen verran huonolla tuulella vielä silloin.
Miten niin vahingon ilo on paras ilo
wink.gif
Onhan tossa vähän huvittavia piirteitä, mutta kyllä pieni myötätunto v*tutus on paikallaan.
 
sanoi:
Enää ei vituta juuri ollenkaan, sattuuhan noita  
Madman käväisi tossa alkuillasta ja oli normaali rauhallinen itsensä, joten se v*tutus on jo ohi.
tounge.gif
 
Juu, eihän tässä mitään hätää enää ole. Kaasarissa oli kaikki kasattu ihan oikein, kuten mopossa muutenkin. Huutaminen johtui siitä, että vaijerinkuori ei ollut kunnolla kaasarissa olevan holkin pohjalla, vaan kanitti siinä reunalla. Sitähän ei tietysti sitten nähnyt kun siinä on kuminen suojatutti päällä... Ja kaasu siis toimi ihan normaalisti, oli vaan sen verran vähän tavallista lyhyempi liike, etten osannu epäillä mitään, varsinkin kun en oo vuoteen ajanu koko vehkeellä.

Sylinteri menee pinnoitettavaksi ja mäntä uusiksi, muuta ei hajonnut. Kolmesta kohtaa lähti sylinteristä pinnoite irti, eli on ainaki laajentunu suht tasasesti, jos positiivisesti kattoo :P

Tänään meinasin taas, jotta ei pitäis vissiin koskea mihinkään teknisiin vehkeisiin enää ikinä. Poistelin hapettumia Twingon virtalukon pohjasta ja siinä sitten kasatessa ihmettelin rattilukon luistin laiskaa liikettä. Selkeästi liian vähän jousivoimaa. Sitä purkaessani sitten irrotin vahingossa väärän sokan ja lukkosylinteri tuli puoliksi ulos lukkopesästä, avaimineen. Eikä tietenkään liikkunut ei eteen eikä taakse, ei varovasti eikä voimalla. Sitten sieltä alkoi tipahdella sellaisia about 1,5x3mm kokosia osasia ja pienenpieniä jousia. Siinä vaiheessa ajattelin, että tais tulla lukkosepälle asiaa. Ajattelin homman olevan kuitenkin siinä, niin runttasin vasaralla lopunkin sylinterin ulos pesästä ja aloin ihmetellä sen rakennetta.

Puolentoista tunnin kuluttua lukko olikin purettu osiin ja kasattu toimivaksi. Muutama haittatappi jäi puuttumaan (kai ne siellä lattialla jossain on
biggrin.gif
), mutta siellä on vielä niin monta jäljellä, ettei sitä ihan millä tahansa avaimella vieläkään käyntiin saa. Nyt lukko toimii taas ihan niinkun pitääkin, joten tällä tarinalla oli onnellinen loppu. Eikä ees missään vaiheessa enää ketuttanu, pieni juttuhan toi oli eiliseen verrattuna
biggrin.gif
 
Back
Ylös