• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nokan ajoitus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ouzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mistä tellus on tuotu, tällä sakemannilla on ihan saman näköinen pudotus tossa lopussa ,oma mopo on kyllä belgiasta,onkohan noissa belgian ja saksan malleissa eroja??kuristusten osalta
 
mistä tellus on tuotu, tällä sakemannilla on ihan saman näköinen pudotus tossa lopussa ,oma mopo on kyllä belgiasta,onkohan noissa belgian ja saksan malleissa eroja??kuristusten osalta
Katos vain, pistän pm:ää ruferille jollen löydä tuosta mitään zonella... Mopo on saksan mallia, eikä noilla pitäisi olla eroa
lookaround_orig.gif
 
jos meinaat tehdä ton mitä tossa ketjussa puhutaan, niin pistäpä tänne tuloksia, ja tosiaan kasaamis virheeltä tehtaalla tässä on kyse
 
Pistin tuosta tehon puutteesta viestiä eräälle Rupert:ille jonka dynokäppyrä on lähes identtinen omani kanssa. Tässä kysymys vastauksineen:
sanoi:
Hello

First of all, if it's a German import please check if it is restricted to 100hp:
http://www.tlzone.net/forums/frequen...erestrict.html
You should see the restricted inlet rubbers when looking down the throttle bodies at full throttle.
Here are more pictures:
http://www.tl1000.de/forum/viewtopic.php?f=23&t=12940

What was finally wrong with my bike? It was a buggy ECU! The Swiss 98+ bikes come with the ECU type 02FK0 which has a really crappy base mapping and it's impossible to get full power and a good running bike in special with aftermarket exhaust. So for me, the solution was to change the ECU to the US type 02F41, remap it. Later I had to change the fuel pump because the pressure (return flow) was too low and it almost wouldn't rev past 8000rpm.

If it's the fuel pump, get a NEW one!

Greetings
Rufer


Originally Posted by ouzi
Hello, hope you have few minute to help me?
I have tls -99 imported from german and my power stops coming at 8000rpm when i have 110hp and find out that you have had same problem here:http://www.tlzone.net/forums/tl1000s...lip-ons-2.html
i wonder had you figured out where is the problem and if so, would you share your information?
Thank you for million times if you could help with this, another guy in Finland is suffering same power output.
 
mistä tommosen bensanpaine mittarin löytää, sillahän se pumpun ja suodattimen kunto selviää??
 
Korjaamolta, vaimoke on autonasentaja  
033102bebe_1_prv.gif
mä kyllä mittasin autosta ihan renkaantäyttöpistoolista irrotetulla mittarilla, ei se tarkka ollut, riitti toteamaan että ruiskupaine oli 2bar liian iso->paineensäädin oli rikki kuten epäilin... Jos luit korjaamokäsikirjaa huomasit varmastikin paluuletkusta tulevan virtaaman mittauksen? Eli hieman sovellettuna, desi bensaa kymmenessä sekunnissa pitäisi saada valutettua. Pelkkä painehan ei riitä jos tuottoa ei ole tarpeeksi.

Kuten tuolla tlzonessa jo totesin, käytän viikon illat tutkimiseen ja mittailuun osien ja komponenttien suhteen. Viikonloppuna ollaan toivottavasti viisaampia, riippuu miten saan katteet ja tankin maalarilta takaisin....
 
Muttakun kampitehot on 110 eikä 125 niinkuin vakiona, muutoksillani pitäisi löytyä vielä lisää. On pieni mahdollisuus että rajoitetusta boksista ei edes saa täysiä tehoja, näin on esim. Rupertilla sveitsin ecun kanssa käynyt. Sen kakkoskartta, eli kartta joka otetaan käyttöön kun irroitetaan ecun "rajoitinpiuha", ei ole ollut sama kuin orig.125hp vaikka näin yleisesti uskotaan. Nokat minulla on samat kuin 125hp versiossa (mitattu)ja kansia porttaamalla ei tls:iin ole saatu oikeastaan mitään apua näinkin vakiolla kokoonpanolla, ovat jo alkup. hyvin kohdistettu, sametinhimmeät ilman valupurseita ja hyvin virtaavat.

Ainiin, tls:ssä loppuu myös 130-135 hp paikkeilla alkup. suuttimien kapasiteetti. Tlr:ssä on kaksi per sylinteri. Tähän ei ole kuitenkaan vielä tarvetta, päästäisi nyt edes tuonne asti.
 
^Saikos tuon tellun omaa boksia säädettyä vai joutuuko säädön hoitamaan commanderilla tai vastaavalla?
 
^Saikos tuon tellun omaa boksia säädettyä vai joutuuko säädön hoitamaan commanderilla tai vastaavalla?
Bensan syötön määrää pystyy säätämään yoshimuran, tekan tai vastaavalla. Muutakin pystyy mutta en ole ihan valmis kolvaamaan eprommia ecun sisältä irti. Silloin pääsisin kiinni alkup. mootohjukseen ja pystyisin säätämään kaikkea. Aivan kuten PetriK:n busaohjelmoinnissa mutta tls:n hanke ei ole koskaan päässyt niin pitkälle, käyttäjien puutteen ollessa ilmeisesti rajottavin tekijä koska kukaan ei ole "tulkkia" tehnyt.

Tosin karttoja voi muokata aivan järjellisellä ohjelmalla esim.enquinity, mutta datan flashaaminen eprommille ei ole ihan yksinkertaista. Ohjelmat minulla tähän kyllä olisi, vähän kuumottaa. Taidan silti vain tyyytyä hommaamaan alkup.täysteho ecun.
nixweiss.gif
 
voiko kokoputkisto korjata ton tehon loppumisen tossa 8000rpm kun niissä tehokartoissa missä huipputeho on lähempänä rajoitinta on ollu kokoränni??
omg.gif
 
voiko kokoputkisto korjata ton tehon loppumisen tossa 8000rpm kun niissä tehokartoissa missä huipputeho on lähempänä rajoitinta on ollu kokoränni??
omg.gif
Täytyy tutkia ittekkin noita, kyllähän sen kokoputken luulis vaikuttavan kun katsoo tellun vakiota "käkkärää" ja vertaa jonki kunnolliseen niin on ne aika paljon sulavampia eikä ole sellasta vakion takasylinterin äkijyrkkää 180 asteen mutkaa. Rupert antoi myös ymmärtää että vakioränni alkaa äkkiä ahistamaan...
 
Jos halvalla haluaa selviä vaikutuksia niin nokka-akselien kimppuun, r-tellun imunokat jos saa jostain halvalla, tai vaihtoehtoisesti omien hiominen vähän jyrkemmällekin profiilille kustantaa satasen pari maksimissaan..... millään putkimuutoksilla ei pääse lähellekään samaan lopputulokseen.
 
Jos halvalla haluaa selviä vaikutuksia niin nokka-akselien kimppuun, r-tellun imunokat jos saa jostain halvalla, tai vaihtoehtoisesti omien hiominen vähän jyrkemmällekin profiilille kustantaa satasen pari maksimissaan..... millään putkimuutoksilla ei pääse lähellekään samaan lopputulokseen.
Ei mutta jos saa kokorännin alta sataseen
tounge.gif

siis jos, vähän kaupankäynti kesken... Nokilla en rupea vielä leikkimään, en ennen kuin muuten on kaikki ok, vaikka on tuokin mietityttänyt
nixweiss.gif
 
on se ihme ettei mistään saa ostettua noita pelkkiä putkia kun sliparit on jo, tästä nokat niin luulis auttavan , aika hyvän hintasia hevosia vaan ja kuinka paljon noilla nokilla voi saada
biggrin.gif
 
Vika löytyi, edellinen omistaja/-ista joka on muuttanut putkiston, airboxin, ilmansuodattímen y.m. ei ole mapannut ecua/laittanut pc:tä seoksen korjaamiseksi. Kun sain pyörän vein sen heti penkkiin säätöön ja ecu säädettiin yosh-boxilla, syöttöä lisättiin väh.10% kautta linjan.

Tästä laihalla käymisestä johtuen on pakoventtiilit nyt palaneet:
Puristukset:
Etu: 7,2bar
Taka: 9,4 bar

Ohivuotomittausta tehdessäni ei mittari noussut kuin edessä 55% ja takana 65% lukemiin kun 90-100% on hyväksyttävä/hyvä.Lisäksi putken päästä oli havaittavissa selvä ilmavirtaus jo korvalla, paksunahkainen kämmenikin sen jo tunsi...

Projektikuvia pistän tänne, tai sitten aloitan oman ketjun varoitukseksi....

Nyt
033102beer_1_prv.gif
isosti...
 
Back
Ylös