• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

nokkakepit ja säätö

Cterror kiitos vastauksista. Pitää nyt katsoa mitä ton kanssa tekee, purkamisen voisi tehdä ainakin itse ja kiikuttaa sitten säädettäväksi.

Suositelkaa pajaa minne voisi viedä nokat säädettäväksi Pirkanmaalla?
Joko sarankulmaan piano sentteriin tai epilään mopo tohtorille...
sanoi:
isohko prosentti suomen a-kilpakalustosta käy tampereella DCFinlandin pajalla. Suosittelen tällaiseen operaatioon.

Tattis
033102beer_1_prv.gif

Et kerro mistä pyörästä kyse ja kuinka rajusta nokkamuutoksesta. Auttaisi kertomaan mitä tapahtuu. Mutta nokkamuutoksillahan yleensä huipputehoa haetaan, kyllä pyörällä ajamaan pystyy edelleen mutta huipputehoalueella en hirveästi laulattaisi. Esim. omassa tapauksessa tällaiset tehoerot nokka- ja kansimuutoksilla, ajelin pari viikkoa ennen säätöä: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/project_10/2009_vs_2010_tehot

Ps. syttypyörä ruiskupyörään???  
nixweiss.gif
aika pieniä puuhia olen miettinyt, busat on ihan erikseen varmastikin. suitsa kuitenkin eli 1250 rosvo. kokoränni,pc ja vapariputsari josta noin vähän reilu 120 hp:tä koneelta. siihen siis stage 1 yoshi-japan kepit.

tuo sun viittaus vaikutti ihan siltä ettei ruiskupeli ja syttypyörä sopisi yhteen?? mä vaan toistelen mitä "paikallisesta pajasta" neuvoivat. oma praktiikka kun ei juuri vanteen ketjujen kiristystä korkeammalle yllä..  
thumbs-up.gif
Nokissa tulee yleensä nokkakortti mukana. Pyydä, että laittavat siinä mainittuihin ajoituksiin, niin ovat suht varmasti melko hyvin alueella.

Itselläni on ollut parissa pyörässä Yoshin nokat, toisessa ST-1 (GSX 1400) ja toisessa ST-R Type-R (GSX-R K5 1070). Jälkimmäiseen laitettiin Yoshin antamat lukemat ko. nokille ja tuli kyllä todella mainio tehokäyrä koko alueelle. GSX 1400 nokkia en laittanut itse, ja muistaakseni edellinen omistaja kertoi, että niissä ei ollut säädettäviä nokkapyöriä.

Jotkut ST-1 nokat tulevat kiinteillä nokkapyörillä (ns. bolt-on nokat), eli ajoituksia ei voi muuttaa. Mutta ilmeisesti nuo sun ST-1 -nokat tulevat säädettävillä nokkapyörillä, silloin ajoitukset pitää säätää sinne itse.. Ja erittäin hyvä vaihtoehto ilman sen laajempaa testailua on käyttää Yoshin antamia arvoja. He ovat ko. arvot kuitenkin testeissään sopiviksi todenneet.

Kyllähän ne sinne tosiaan kahdessa tunnissa laittaa, jos ovat bolt-on -nokat, mutta jos eivät ole, niin kahdessa tunnissa en kyllä usko että saavat niitä ajoitettua tiettyihin arvoihin.. Eli onko sulla niissä säädettävät nokkapyörät ja kerroitko asentajalle, että nokat pitää samalla laittaa tiettyihin arvoihin? Kysehän voi yksinkertaisesti olla siitä, että ko. asentaja ei tiedä, että sulla on säädettävät nokat ja haluat ne tiettyihin arvoihin..? Veikkaan vieläpä lisäksi sitä, että läheskään kaikilta asentajilta ei edes nokkien ajoittaminen onnistu, eli kannattaa varmistaa vielä se, että ko. kaveri tietää miten nokat ajoitetaan.. Ajoittamalla nokat väärin teho/vääntökäyrästä voi tulla huono ja usein myös venttiilit saattavat ottaa mäntiin kiinni (eli tulee romua).. Tässäkin topikissa joillain on muistaakseni kokemusta ko. asiasta  
tounge.gif
Terve Tylyttäjä. Kysyisin sinulta jouduitko tekemään muutoksia kanteen tai ohjureihin tms. kun laitoin R-stage nokat ? Yosin sivuilla kun lukee "mahdollisesti vaati modausta". S-staget bolt-on. Kiitos infosta. Pasimura & 1000K9. p.s. Onko vertailu tehokäyriä ennen ja jälkeen nokkien asennusta.

Back