Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kysäisin emännältä. Hänen mukaansa Cagivan vaihto Fjärrään ei ole muuttanut allekirjoittaneen seksuaalista suuntautumista laisinkaan. Lähtökohta oli 102% hetero.FJR 1300 passais noihin ehtoihin, mutta joko se luokitellaan homosohviin??Ihan hyvä kysymys, kun joku vaan ensin määrittelisi tuon "sport touring" pyörän.
Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:
-laukkusatsi
-mahdollisesti matkustaja
-kardaaniveto
-mielellään sen kokoinen tankki, että sillä ajaa ko. varustuksella lähemmäs tai yli 300km tankaamatta, jotta ei tarvitse turhan usein pysäytellä![]()
Taitaa vaan ehdokkaat olla noilla määreillä vähissä.
.![]()
Eiköhän se sport -sana siinä nimessäkin tarkoita, että pyörässä tulisi olla urheilullisia ominaisuuksia.. Sen takia homosohvat on poissuljettuja.Jos nopeinta sport toureria tai matkapyörää yleensäkin etsit, niin huippunopeudella ei pitäisi olla suurtakaan merkitystä, koska sitä pystyy äärimmäisen vähän hyödyntämään, vaikka Saksan autobaania ajaisit koko ajan (mikä taas on enimmäkseen umpitylsää). Sen sijaan tulisi kiinnittää huomio niihin asioihin, joilla saadaan kuljettaja, ja jos on myös matkustaja mukana niin myös matkustaja, pysymään hyvässä ajovireessä. Silloin tarve taukoihin vähee ja kilometrejä per ajopäivä saa paljon enemmän aikaiseksi. Toinen on tietysti polttoainetankin suuruus suhteessa kulutukseen. Siinä minusta tavoite olisi päästä ainakin 300 km tankillisella, ettei joudu liian usein käymään juottopaikalla.
Nopeus tourerilla mitataan minusta km/vrk eikä km/h -asteikolla.![]()
AAMEN!!!!Bläkkäri on aika mitäänsanomaton pyörä (olen ajanut). Kawakin kyllä menis, mutta siinä ei ole silleen vääntöä kuin Busassa. Kyllä Busa on niistä paras ajattavuudeltaankin mun mielestä, XX ja Kawa on aika kankeita
Eli fjr... ennen oli xx eikä pitkällä matkalla voi puhua samana päivänä...Ihan hyvä kysymys, kun joku vaan ensin määrittelisi tuon "sport touring" pyörän.
Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:
-laukkusatsi
-mahdollisesti matkustaja
-kardaaniveto
-mielellään sen kokoinen tankki, että sillä ajaa ko. varustuksella lähemmäs tai yli 300km tankaamatta, jotta ei tarvitse turhan usein pysäytellä![]()
Taitaa vaan ehdokkaat olla noilla määreillä vähissä.
Joskus olen kavereille sanonut, että siinä vaiheessa kun meikäläinen on Goldwingiä hommaamassa, niin sitten saa toimittaa hoitoon![]()
Eilen vaan tuli ajellessa mieleen, että alkaa tuo mukavuudenhalu ajamaan meikäläistäkin koko ajan enemmän siihen suuntaan...
Siis puhuuko vehnäolutaddikti nyt pyörästään vai itsestään..?Mukava myös kaksin, eikä ole ruma keula![]()
Ei taida monessa sporttouring pyörässä olla keppiä: K 1200 S Bemu taitaa olla ainoa.Eli fjr... ennen oli xx eikä pitkällä matkalla voi puhua samana päivänä...Ihan hyvä kysymys, kun joku vaan ensin määrittelisi tuon "sport touring" pyörän.
Oman määrittelyni mukaan siinä pitäsi olla ainakin seuraava varustus:
-laukkusatsi
-mahdollisesti matkustaja
-kardaaniveto
-mielellään sen kokoinen tankki, että sillä ajaa ko. varustuksella lähemmäs tai yli 300km tankaamatta, jotta ei tarvitse turhan usein pysäytellä![]()
Taitaa vaan ehdokkaat olla noilla määreillä vähissä.
Joskus olen kavereille sanonut, että siinä vaiheessa kun meikäläinen on Goldwingiä hommaamassa, niin sitten saa toimittaa hoitoon![]()
Eilen vaan tuli ajellessa mieleen, että alkaa tuo mukavuudenhalu ajamaan meikäläistäkin koko ajan enemmän siihen suuntaan...
nostaa hyttiä kaasulla, kulkee ainaki 250km/h todellista, tankilla pääsee 450km (ajanut 393km pysähtymättä suomessa) ei kyytiläinenkään valitellu.. vääntöä alhaalla niinkö customissa keppiveto... yksinkertaisesti PARAS!![]()
Täysin samaa mieltä!Mukavasti 2 päällä matkattavista nopein on ZZR1200 (jos lähdetään siitä ZX12R ja Haja ei oo mukavia 2 päällä).
Toisaalta 290 nopeuksilla ei ole merkitystä laukut päällä, perä alkaa tulla levottomaksi jo kahessa sadassa eikä siitä ylitse kovin pitkiä matkoja viitsi ajella josenkin takia, että vaimo alkaa hakata selkään jo 180 jälkeen.
eli tarkoitat kun istuma asento ratkaisee, että kaikki streetfighterit nakupyörät ENDUROT on sohvia???Täysin samaa mieltä!Mukavasti 2 päällä matkattavista nopein on ZZR1200 (jos lähdetään siitä ZX12R ja Haja ei oo mukavia 2 päällä).
Toisaalta 290 nopeuksilla ei ole merkitystä laukut päällä, perä alkaa tulla levottomaksi jo kahessa sadassa eikä siitä ylitse kovin pitkiä matkoja viitsi ajella josenkin takia, että vaimo alkaa hakata selkään jo 180 jälkeen.Itsellä in ZZR1100, eikä tuo "nuorempi sisko" voi olla yhtään ainakaan huonompi!![]()
FJR EI ole SPORT/tourer (vaikka sillä varmaan on hyvät ajo-ominaisuudet), se on tourer - siis ainakin oman, tosin hyvin lyhyen, koeajon perusteella(se on se istuma-asento, liian pysty...siis "sohva")![]()
Busa ei ole tourer (ei hyvä kaksi päällä) eikä myöskään mäyris (ZX-12), siihen ei myöskään saa sivulaukkuja![]()
Mut bläkkäri tulee kyllä aika lähelle...![]()
Bemusta ei (vielä) mitään omakohtaista tuntumaa![]()
Saman tyyppistä perustelua käyttäen Kawasaki ZZR, Busa ym muut eivät ole sport/TOURING-pyöriä, koska ne ovat ketjuvetoisia.FJR EI ole SPORT/tourer (vaikka sillä varmaan on hyvät ajo-ominaisuudet), se on tourer - siis ainakin oman, tosin hyvin lyhyen, koeajon perusteella(se on se istuma-asento, liian pysty...siis "sohva")![]()
Onkohan kilpailu pikku hiljaa heräilemässä uudestaan tässäkin luokassa?![]()