• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

nyt napsahti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kloppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tosi tapauskohtaista, millainen tuomio tulee.
veikkaisin 3-6kk ajokieltoa.
ite vedin "tuplat tutkaan" veljen kanssa yhtäaikaa, rintarinnan.
veli selvisi 3,5kk ajokiellolla, mulle paukahti 6,5kk.
veli selvisi sen takia paljon vähemmällä, koska hänellä on pieniä muksuja,ja tarvitsee korttia työssään.
veli sai kortin heti käräjien jälkeen takaisin.

Ei kyl se oli kirkonkylän poikii  
062802moto_prv.gif
Niin oli, onneton kirkonkylän maineen pilaaja  
biggrin.gif
Olis edes sitten osannut vetää. Itte en olis kehdannut julkisuuteen laittaa koko videota kun tolleen lopussa vielä kämmäs.
Tarkoitatteko sitä joka pysähty vapaaehtoisesti, vai sitä joka leipoi pihalle? Tän toisen tapauksen tunnen minäkin
lookaround_orig.gif

Näyttää olevan melkolailla erilaisia käsityksiä sitä milloin tekijällä on munaa ja milloin ei, eli onko miestä/naista vastaamaan tekojensa seurauksista vai ei.

Mun mielestä tämä asia punnitaan siinä vaiheessa kun on aiheuttanut vahinkoa jonkun muun omaisuudelle tai esim. vaikka vain pelästyttänyt toisen osapuolen pahanpäiväisesti kohelluksellaan. Vaikkei omaisuuden haltija edes olisi tietoinen asiasta niin se joka menee ja selvittää omistajan ja korvaa aiheuttamansa vahingot oma-aloitteisesti osoittaa omaavansa selkärangan.

Sen sijaan täälläkin on esitetty että erityistä suoraselkäisyyttä edustais se kun poliisiauton tullessa vastaan / takaa / sivulta / mistä vaan pysähtyy suurinpiirtein aina pientareelle odottamaan josko niillä olisi jotain asiaa jota pääsis sakkoja maksamaan. Ei ymmärrä. Mun mielestä jos kerran kenenkään turvallisuutta ei ole vaarannettu eikä vahinkoja aiheutettu niin silloin mennään niin kauan kuin selkeä, juuri minulle osoitettu pysäytysmerkki on selkeästi esitetty. Siitä eteenpäin harkitaan tilanteen mukaan.

Miten se suoraselkäisyys siihen poliisin näyttäytymiseen kytkeytyy? Jos tolle linjalle mennään niin todellista suoraselkäisyyttähän on vasta se kun kilometrin ylityksestäkin käräyttää itsensä välittömästi poliisille ja kävelee loppumatkan.

Viime kesänä 105 @ 50 km/h  ni meni liikenteen vaarantamisena ja vakavana piittaamattomuutena -> 6 viikkoa kortti hyllyllä ja 34 päiväsakkoo. En valittanu  
tounge.gif

Jos on munaa koheltaa, niin kyllä miehellä täytyy olla munaa kärsiä seurauksetkin. Tämän sijaan muutamat täällä ovat valmiita ylinopeudesta narahdettuaan kääntämään kahvaa lisää ja ja hölmöilemään oikein urakalla... jollakin lailla ymmärtää, että tilanteen tullessa äkkiä eteen iskee paniikki, mutta että jo etukäteen mietitään asia valmiiksi.
Koheltamisesta kärsitäänkin seuraukset: minulla ei ole edes kaskoa pyörässä. "Koheltamiseksi" on taas mielestäni vaikea lukea jotain normaalia rekan ohitusta tai moottoritien rampilla kiihdytystä.
MUNAA? Mitä munaa nyt siinä on että saa maksaa mahdollisimman isoja sakkoja? Saako MUNAA myös siitä että että tekee muutakin josta voi välttyä, niin että siitä aiheutuu itselle isompi haitta kuin olisi välttämätöntä? Esim maksaa parkkimittariin 10€ vaikka 2€ selviäisi. Mielestäni se on tyhmyyttä eikä MUNAA? Se 21kmh ylinopeus ei edelleenkään ole niin "paha" rikos että siitä tarvitsisi kärsiä  taloudellisesti kovinkaan paljoa, tietysti saahan siitä sitä...MUNAA kun maksaa! Kyllä monessa muussa maassa ovat kateellisia kun eivätsaa egojaan nostatella kuin pikkusakoilla. Lottovoitto syntyä sossu suomeen, itse olisin tosin ottanut rahana...
Aivan samaa mieltä, en tiedä mistä kukkahattuaapisesta on opeteltu että 30-40kmh ylinopeudesta +1K€ sakkojen maksaminen olisi jotenkin miehinen tai munakas teko?
Pistää välillä miettimään luenko Demi:n teinien palstaa vai .orgia?
Onhan se nyt niin että oikeasti vastuunsa tunteva MOTORISTI (oli sitten munat tai v#!ut) EI lähde leikkimään omalla tai muiden hengellä lähtemällä lakia valvovaa instanssia karkuun ylinopeuden takia. Mikä siinä on niin vaikea sisäistää että nopeusrajoituksia on noudatettava ja jos ylinopeudesta narahtaa, niin parempi nyt vaan suosiolla maksella ne ylisuuret sakot ja olla muutama kuukausi ajamatta, kun ottaa täysin järjettömiä riskejä, joista seuraukset voivat olla koko lopun elämän kestävät (oma tai jonkun muun loukkaantuminen, pahimmassa tapauksessa kuolema) Kuitenkin puhutaan aika pienistä asioista jos ajatellaan sakkoja tai kortin menetystä, ei ne koko maailmaa kaada. Ainakaan mun maailmaa.

Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi. Ihan omaa hölmöyttäni, eikä edes ketuttanut, otin sen opetuksena itselleni. Tilanteessa olisin voinut poistua ratsiapaikalta jäämättä kiinni, sillä ko. liikkuvien partio sai kiireellisen tehtävän ja läheisyydestä hälytettiin toinen partio jatkamaan mun sakotusta. Odottelin aikani siinä ja polttelin tupakkia kunnes poliisi paikalle saapui ja jatkettiin hommat tyylikkäästi loppuun asti.Vaikka itse sanonkin niin miehekäs, mutta ainut ja oikea ratkaisu minulta.

Mä olen oikeasti aina luullut motoristien olevan fiksua porukkaa, koska itsekin joudumme jatkuvasti olemaan "altavastaajina" liikenteessä, ja luovimaan henkemme kaupalla. Oliskohan tää nyt kuitenkin väärä paikka spekuloida sitä kuka on kukkahattu ja kuka ei.

Ps. Potentiaaliset karkuun lähtijät, ajatelkaapa asiaa laatikon ulkopuolelta. Kärjistettynä esimerkkinä se bmw-kuski, nuori kolli kun jyräs poliisin yli muutama vuosi takaperin. Miltähän tuntuisi jos itse olisit se miekkahiha jonka päälle mopo/auto on jyräämässä, tai sen poliisin omaisista? Mä luulen että jokainen poliisi Suomen maalla kun näkee ns. "teini-bemarin" viillettävän ylinopeutta ainakin alitajunnassaan muistaa tuon tapauksen ja kohtelu on sen mukaista.Ajellaan ja käyttäydytään fiksusti, ehkä meitäkin jatkossa kohdellaan paremmin mahdollisen töppäyksen sattuessa.

Kai mä vaan sit oon niin "kukkahattu", alle 30 kymppinen mies, mutta olkoon sitten niin.

Peace and love

Näyttää olevan melkolailla erilaisia käsityksiä sitä milloin tekijällä on munaa ja milloin ei, eli onko miestä/naista vastaamaan tekojensa seurauksista vai ei.

Mun mielestä tämä asia punnitaan siinä vaiheessa kun on aiheuttanut vahinkoa jonkun muun omaisuudelle tai esim. vaikka vain pelästyttänyt toisen osapuolen pahanpäiväisesti kohelluksellaan. Vaikkei omaisuuden haltija edes olisi tietoinen asiasta niin se joka menee ja selvittää omistajan ja korvaa aiheuttamansa vahingot oma-aloitteisesti osoittaa omaavansa selkärangan.

Sen sijaan täälläkin on esitetty että erityistä suoraselkäisyyttä edustais se kun poliisiauton tullessa vastaan / takaa / sivulta / mistä vaan pysähtyy suurinpiirtein aina pientareelle odottamaan josko niillä olisi jotain asiaa jota pääsis sakkoja maksamaan. Ei ymmärrä. Mun mielestä jos kerran kenenkään turvallisuutta ei ole vaarannettu eikä vahinkoja aiheutettu niin silloin mennään niin kauan kuin selkeä, juuri minulle osoitettu pysäytysmerkki on selkeästi esitetty. Siitä eteenpäin harkitaan tilanteen mukaan.

Miten se suoraselkäisyys siihen poliisin näyttäytymiseen kytkeytyy? Jos tolle linjalle mennään niin todellista suoraselkäisyyttähän on vasta se kun kilometrin ylityksestäkin käräyttää itsensä välittömästi poliisille ja kävelee loppumatkan.
Toi on hyvin sanottu
thumbs-up.gif

Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi. Ihan omaa hölmöyttäni, eikä edes ketuttanut, otin sen opetuksena itselleni. Tilanteessa olisin voinut poistua ratsiapaikalta jäämättä kiinni, sillä ko. liikkuvien partio sai kiireellisen tehtävän ja läheisyydestä hälytettiin toinen partio jatkamaan mun sakotusta. Odottelin aikani siinä ja polttelin tupakkia kunnes poliisi paikalle saapui ja jatkettiin hommat tyylikkäästi loppuun asti.Vaikka itse sanonkin niin miehekäs, mutta ainut ja oikea ratkaisu minulta.

Täytyy sanoa, että tuolla munalla olisi pitänyt jäädä kortti käteen. Enpä itsekään pakoon lähtisi. Paitsi jos ovat pyörällä tai hepalla liikkeellä  
idea3.gif

Pistää välillä miettimään luenko Demi:n teinien palstaa vai .orgia?
Onhan se nyt niin että oikeasti vastuunsa tunteva MOTORISTI (oli sitten munat tai v#!ut) EI lähde leikkimään omalla tai muiden hengellä lähtemällä lakia valvovaa instanssia karkuun ylinopeuden takia. Mikä siinä on niin vaikea sisäistää että nopeusrajoituksia on noudatettava ja jos ylinopeudesta narahtaa, niin parempi nyt vaan suosiolla maksella ne ylisuuret sakot ja olla muutama kuukausi ajamatta, kun ottaa täysin järjettömiä riskejä, joista seuraukset voivat olla koko lopun elämän kestävät (oma tai jonkun muun loukkaantuminen, pahimmassa tapauksessa kuolema) Kuitenkin puhutaan aika pienistä asioista jos ajatellaan sakkoja tai kortin menetystä, ei ne koko maailmaa kaada. Ainakaan mun maailmaa.

Mä olen oikeasti aina luullut motoristien olevan fiksua porukkaa, koska itsekin joudumme jatkuvasti olemaan "altavastaajina" liikenteessä, ja luovimaan henkemme kaupalla. Oliskohan tää nyt kuitenkin väärä paikka spekuloida sitä kuka on kukkahattu ja kuka ei.

Ps. Potentiaaliset karkuun lähtijät, ajatelkaapa asiaa laatikon ulkopuolelta. Kärjistettynä esimerkkinä se bmw-kuski, nuori kolli kun jyräs poliisin yli muutama vuosi takaperin. Miltähän tuntuisi jos itse olisit se miekkahiha jonka päälle mopo/auto on jyräämässä, tai sen poliisin omaisista? Mä luulen että jokainen poliisi Suomen maalla kun näkee ns. "teini-bemarin" viillettävän ylinopeutta ainakin alitajunnassaan muistaa tuon tapauksen ja kohtelu on sen mukaista.Ajellaan ja käyttäydytään fiksusti, ehkä meitäkin jatkossa kohdellaan paremmin mahdollisen töppäyksen sattuessa.

Kai mä vaan sit oon niin "kukkahattu", alle 30 kymppinen mies, mutta olkoon sitten niin.

Peace and love
Samaa tässä ihmettelen, Suomi24/Demi tasoista hyvinkin. Siksi olenkin hieman huolestunut, koska luulin tämän ylinopeus brassailun->Sakkokertymä 2010 olevan vain yksittäistapausten ongelman, mitä pidemmälle nämä viestiketjut kasvavat, alkaa tämä vaikuttaa vakavalta yleiseltä asennevammalta!

Tämäkin uutisointi on uutisoitu "Rikos" aiheen alle:

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2010/04/1112356

Siis täh..?! Jos yksi partio jo sinut pysäytti, niin eiköhän heillä ole ylhäällä sinusta jo aika paljon tietoa. Sanoisin mielummin, että tuossa tilanteessa oli järkevää jäädä paikalle eikä niinkään miehekästä.

Demi vs ET-lehti

-Onko pakko totella jos ei millään halua?

-On! Muutoin yhteisön moraali rappeutuu ja mitäs sitten tehdään, häh?

-Ajatellaan omalla järjellä ja nautitaan elämästä?

-Höpsistä lapseni. Minä pelkään ja niin tulee sinunkin peljätä. Kaikkea. Aina. Synti ja kuolema.

Hyvää Vappua kaikille!

-Mp:llä et valtatiellä tai moottoritiellä helposti muiden henkeä vaaranna. Minä pysähtyisin kun en osaa ajaa kovaa, ja on pieniä lapsia  
tounge.gif

Mutta jos oisin yksinäinen äijä, ja osaisin ajaa kovaa ja oltaisiin valta/moottoritiellä... enpä tiedä.¨
Niin oikeustajun vastaisia on ylinopeusrangaistukset suhteessa väkivaltarikosrangaistuksiin. Vääntäsinkö p***ele protestiksi kilokyykyn kahvan pohjaan? En tiedä, nyt kun ei noi reunaehdot täyty. Eikä oo sitä kyykkyäkään.

Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi.
Miksi sinä vastuuntuntoisena motoristina kaahasit ylinopeutta vaarantaen muut tielläliikkujat? Ajatteletko että maksamalla sakkosi voit hyvittää tuon muille aiheuttamasi vaaran ja saada näin puhtaan omantunnon?
Enhän mä ole kritisoinut "kaahaamista" vaan sitä ettei vastata teoistaan, mies tekee, mies vastaa! Edelleen painotan sitä että omaa harkintaa käyttäen, itsellä 76@60 km/h,eli aika perus mutkapätkänopeus, keskellä yötä, ei autoja tai muita tienkäyttäjiä näkyvissä..Mutta niin kuin sanoit, itsekin tähän syyllistyin, tietoinen riski, enkä siitä ole täällä erikseen itkenyt.Oma moka ja siitä sakotettiin, olen yhteiskunnan kanssa tasoissa. Mulle on ainakin kotona opetettu ihan itse kantamaan vastuuni asioista.
Säännöt on sääntöjä, niitä tulee noudattaa, jos ei noudateta niin kiltisti vaan tiensivuun viranomaisten niin käskiessä ja maksamaan sen harrastusrahan. EIKÄ itkeskellä foorumilla kurjaa kohtaloaan ja ilkeää instanssia joka on nämä nopeusrajoitukset suunnitellut ja pikkupoikamaista uhoa kuinka seuraavalla kerralla ajetaan karkuun.

Kyse ei olekaan ollut ylinopeuden ajamisesta, vaan siitä seuraavista sanktioista. Luetaan ne muiden kirjoittelut huolella, eikös joo.

Siis täh..?! Jos yksi partio jo sinut pysäytti, niin eiköhän heillä ole ylhäällä sinusta jo aika paljon tietoa. Sanoisin mielummin, että tuossa tilanteessa oli järkevää jäädä paikalle eikä niinkään miehekästä.
Siis rysä oli edessä, liputtivat varikolle ja samantien lähtivät, mp-poliisi käski jäädä odottamaan. Eli ei ollut tietoja.Mun uskoakseni.

Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi.
Miksi sinä vastuuntuntoisena motoristina kaahasit ylinopeutta vaarantaen muut tielläliikkujat? Ajatteletko että maksamalla sakkosi voit hyvittää tuon muille aiheuttamasi vaaran ja saada näin puhtaan omantunnon?
Enhän mä ole kritisoinut "kaahaamista" vaan sitä ettei vastata teoistaan, mies tekee, mies vastaa! Edelleen painotan sitä että omaa harkintaa käyttäen, itsellä 76@60 km/h, keskellä yötä, ei autoja tai muita tienkäyttäjiä näkyvissä..Mutta niin kuin sanoit, itsekin tähän syyllistyin, tietoinen riski, enkä siitä ole täällä erikseen itkenyt.Oma moka ja siitä sakotettiin, olen yhteiskunnan kanssa tasoissa. Mulle on ainakin kotona opetettu ihan itse kantamaan vastuuni asioista.
Säännöt on sääntöjä, niitä tulee noudattaa. EIKÄ itkeskellä foorumilla kurjaa kohtaloaan ja ilkeää instanssia joka on nämä nopeusrajoitukset suunnitellut ja pikkupoikamaista uhoa kuinka seuraavalla kerralla ajetaan karkuun.
Miksi kantaa vastuu jostain mitä ei ole tapahtunut ? Mut hyvä et vappupelleilläkin on munat ja jollain jeesustelijalla jo kolmas nimimerkki.

T: yli kolmekymppinen poika

p.s onko muuten teevee luvat maksettu, laitettu rahaa parkkimittariin, veroilmoitus oikein täytetty ja laskut maksettu ajallaan.

Back