Jos ei tapahdu vahinkoja, niin eipä ole kärsittävääkään.Jos on munaa koheltaa, niin kyllä miehellä täytyy olla munaa kärsiä seurauksetkin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos ei tapahdu vahinkoja, niin eipä ole kärsittävääkään.Jos on munaa koheltaa, niin kyllä miehellä täytyy olla munaa kärsiä seurauksetkin.
Tarkoitatteko sitä joka pysähty vapaaehtoisesti, vai sitä joka leipoi pihalle? Tän toisen tapauksen tunnen minäkinNiin oli, onneton kirkonkylän maineen pilaajaEi kyl se oli kirkonkylän poikii
Olis edes sitten osannut vetää. Itte en olis kehdannut julkisuuteen laittaa koko videota kun tolleen lopussa vielä kämmäs.![]()
näinhän sen pitäis mennä niin ois joku kohtuus täs systeemissäVielä kun saisi hoitaa ajokiellon erissä. Voisi aina aamulla ilmoittaa ajaako tänään vai vähennetäänkö ajokiellostaNuo sakothan on lähes toissijainen paha, kun niitä alkavat karhuta vajaan vuoden päästä tekosista ja sittenkin niihin saa suuremmin kinuamatta vuoden maksuaikaa.![]()
Pistää välillä miettimään luenko Demi:n teinien palstaa vai .orgia?Aivan samaa mieltä, en tiedä mistä kukkahattuaapisesta on opeteltu että 30-40kmh ylinopeudesta +1K€ sakkojen maksaminen olisi jotenkin miehinen tai munakas teko?MUNAA? Mitä munaa nyt siinä on että saa maksaa mahdollisimman isoja sakkoja? Saako MUNAA myös siitä että että tekee muutakin josta voi välttyä, niin että siitä aiheutuu itselle isompi haitta kuin olisi välttämätöntä? Esim maksaa parkkimittariin 10€ vaikka 2€ selviäisi. Mielestäni se on tyhmyyttä eikä MUNAA? Se 21kmh ylinopeus ei edelleenkään ole niin "paha" rikos että siitä tarvitsisi kärsiä taloudellisesti kovinkaan paljoa, tietysti saahan siitä sitä...MUNAA kun maksaa! Kyllä monessa muussa maassa ovat kateellisia kun eivätsaa egojaan nostatella kuin pikkusakoilla. Lottovoitto syntyä sossu suomeen, itse olisin tosin ottanut rahana...Koheltamisesta kärsitäänkin seuraukset: minulla ei ole edes kaskoa pyörässä. "Koheltamiseksi" on taas mielestäni vaikea lukea jotain normaalia rekan ohitusta tai moottoritien rampilla kiihdytystä.Jos on munaa koheltaa, niin kyllä miehellä täytyy olla munaa kärsiä seurauksetkin. Tämän sijaan muutamat täällä ovat valmiita ylinopeudesta narahdettuaan kääntämään kahvaa lisää ja ja hölmöilemään oikein urakalla... jollakin lailla ymmärtää, että tilanteen tullessa äkkiä eteen iskee paniikki, mutta että jo etukäteen mietitään asia valmiiksi.
Toi on hyvin sanottuNäyttää olevan melkolailla erilaisia käsityksiä sitä milloin tekijällä on munaa ja milloin ei, eli onko miestä/naista vastaamaan tekojensa seurauksista vai ei.
Mun mielestä tämä asia punnitaan siinä vaiheessa kun on aiheuttanut vahinkoa jonkun muun omaisuudelle tai esim. vaikka vain pelästyttänyt toisen osapuolen pahanpäiväisesti kohelluksellaan. Vaikkei omaisuuden haltija edes olisi tietoinen asiasta niin se joka menee ja selvittää omistajan ja korvaa aiheuttamansa vahingot oma-aloitteisesti osoittaa omaavansa selkärangan.
Sen sijaan täälläkin on esitetty että erityistä suoraselkäisyyttä edustais se kun poliisiauton tullessa vastaan / takaa / sivulta / mistä vaan pysähtyy suurinpiirtein aina pientareelle odottamaan josko niillä olisi jotain asiaa jota pääsis sakkoja maksamaan. Ei ymmärrä. Mun mielestä jos kerran kenenkään turvallisuutta ei ole vaarannettu eikä vahinkoja aiheutettu niin silloin mennään niin kauan kuin selkeä, juuri minulle osoitettu pysäytysmerkki on selkeästi esitetty. Siitä eteenpäin harkitaan tilanteen mukaan.
Miten se suoraselkäisyys siihen poliisin näyttäytymiseen kytkeytyy? Jos tolle linjalle mennään niin todellista suoraselkäisyyttähän on vasta se kun kilometrin ylityksestäkin käräyttää itsensä välittömästi poliisille ja kävelee loppumatkan.
Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi. Ihan omaa hölmöyttäni, eikä edes ketuttanut, otin sen opetuksena itselleni. Tilanteessa olisin voinut poistua ratsiapaikalta jäämättä kiinni, sillä ko. liikkuvien partio sai kiireellisen tehtävän ja läheisyydestä hälytettiin toinen partio jatkamaan mun sakotusta. Odottelin aikani siinä ja polttelin tupakkia kunnes poliisi paikalle saapui ja jatkettiin hommat tyylikkäästi loppuun asti.Vaikka itse sanonkin niin miehekäs, mutta ainut ja oikea ratkaisu minulta.
Samaa tässä ihmettelen, Suomi24/Demi tasoista hyvinkin. Siksi olenkin hieman huolestunut, koska luulin tämän ylinopeus brassailun->Sakkokertymä 2010 olevan vain yksittäistapausten ongelman, mitä pidemmälle nämä viestiketjut kasvavat, alkaa tämä vaikuttaa vakavalta yleiseltä asennevammalta!Pistää välillä miettimään luenko Demi:n teinien palstaa vai .orgia?
Onhan se nyt niin että oikeasti vastuunsa tunteva MOTORISTI (oli sitten munat tai v#!ut) EI lähde leikkimään omalla tai muiden hengellä lähtemällä lakia valvovaa instanssia karkuun ylinopeuden takia. Mikä siinä on niin vaikea sisäistää että nopeusrajoituksia on noudatettava ja jos ylinopeudesta narahtaa, niin parempi nyt vaan suosiolla maksella ne ylisuuret sakot ja olla muutama kuukausi ajamatta, kun ottaa täysin järjettömiä riskejä, joista seuraukset voivat olla koko lopun elämän kestävät (oma tai jonkun muun loukkaantuminen, pahimmassa tapauksessa kuolema) Kuitenkin puhutaan aika pienistä asioista jos ajatellaan sakkoja tai kortin menetystä, ei ne koko maailmaa kaada. Ainakaan mun maailmaa.
Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi. Ihan omaa hölmöyttäni, eikä edes ketuttanut, otin sen opetuksena itselleni. Tilanteessa olisin voinut poistua ratsiapaikalta jäämättä kiinni, sillä ko. liikkuvien partio sai kiireellisen tehtävän ja läheisyydestä hälytettiin toinen partio jatkamaan mun sakotusta. Odottelin aikani siinä ja polttelin tupakkia kunnes poliisi paikalle saapui ja jatkettiin hommat tyylikkäästi loppuun asti.Vaikka itse sanonkin niin miehekäs, mutta ainut ja oikea ratkaisu minulta.
Mä olen oikeasti aina luullut motoristien olevan fiksua porukkaa, koska itsekin joudumme jatkuvasti olemaan "altavastaajina" liikenteessä, ja luovimaan henkemme kaupalla. Oliskohan tää nyt kuitenkin väärä paikka spekuloida sitä kuka on kukkahattu ja kuka ei.
Ps. Potentiaaliset karkuun lähtijät, ajatelkaapa asiaa laatikon ulkopuolelta. Kärjistettynä esimerkkinä se bmw-kuski, nuori kolli kun jyräs poliisin yli muutama vuosi takaperin. Miltähän tuntuisi jos itse olisit se miekkahiha jonka päälle mopo/auto on jyräämässä, tai sen poliisin omaisista? Mä luulen että jokainen poliisi Suomen maalla kun näkee ns. "teini-bemarin" viillettävän ylinopeutta ainakin alitajunnassaan muistaa tuon tapauksen ja kohtelu on sen mukaista.Ajellaan ja käyttäydytään fiksusti, ehkä meitäkin jatkossa kohdellaan paremmin mahdollisen töppäyksen sattuessa.
Kai mä vaan sit oon niin "kukkahattu", alle 30 kymppinen mies, mutta olkoon sitten niin.
Peace and love
Miksi sinä vastuuntuntoisena motoristina kaahasit ylinopeutta vaarantaen muut tielläliikkujat? Ajatteletko että maksamalla sakkosi voit hyvittää tuon muille aiheuttamasi vaaran ja saada näin puhtaan omantunnon?Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi.
Siis täh..?! Jos yksi partio jo sinut pysäytti, niin eiköhän heillä ole ylhäällä sinusta jo aika paljon tietoa. Sanoisin mielummin, että tuossa tilanteessa oli järkevää jäädä paikalle eikä niinkään miehekästä.Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi. Ihan omaa hölmöyttäni, eikä edes ketuttanut, otin sen opetuksena itselleni. Tilanteessa olisin voinut poistua ratsiapaikalta jäämättä kiinni, sillä ko. liikkuvien partio sai kiireellisen tehtävän ja läheisyydestä hälytettiin toinen partio jatkamaan mun sakotusta. Odottelin aikani siinä ja polttelin tupakkia kunnes poliisi paikalle saapui ja jatkettiin hommat tyylikkäästi loppuun asti.Vaikka itse sanonkin niin miehekäs, mutta ainut ja oikea ratkaisu minulta.
Mullapa onkin semmonen muna, että jos tipun avantoon niin hakkaan sillä munallani askelmat siihen jäähän ja kävelen avannosta ylös ilman käsiä.Jos palataan aiheeseen niin MUNAA on sellaisella, joka jäihin pudotessaan ei tule avannosta pois, vaan kärsii seuraukset kuin mies.
Enhän mä ole kritisoinut "kaahaamista" vaan sitä ettei vastata teoistaan, mies tekee, mies vastaa! Edelleen painotan sitä että omaa harkintaa käyttäen, itsellä 76@60 km/h,eli aika perus mutkapätkänopeus, keskellä yötä, ei autoja tai muita tienkäyttäjiä näkyvissä..Mutta niin kuin sanoit, itsekin tähän syyllistyin, tietoinen riski, enkä siitä ole täällä erikseen itkenyt.Oma moka ja siitä sakotettiin, olen yhteiskunnan kanssa tasoissa. Mulle on ainakin kotona opetettu ihan itse kantamaan vastuuni asioista.Miksi sinä vastuuntuntoisena motoristina kaahasit ylinopeutta vaarantaen muut tielläliikkujat? Ajatteletko että maksamalla sakkosi voit hyvittää tuon muille aiheuttamasi vaaran ja saada näin puhtaan omantunnon?Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi.
Siis rysä oli edessä, liputtivat varikolle ja samantien lähtivät, mp-poliisi käski jäädä odottamaan. Eli ei ollut tietoja.Mun uskoakseni.Siis täh..?! Jos yksi partio jo sinut pysäytti, niin eiköhän heillä ole ylhäällä sinusta jo aika paljon tietoa. Sanoisin mielummin, että tuossa tilanteessa oli järkevää jäädä paikalle eikä niinkään miehekästä.Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi. Ihan omaa hölmöyttäni, eikä edes ketuttanut, otin sen opetuksena itselleni. Tilanteessa olisin voinut poistua ratsiapaikalta jäämättä kiinni, sillä ko. liikkuvien partio sai kiireellisen tehtävän ja läheisyydestä hälytettiin toinen partio jatkamaan mun sakotusta. Odottelin aikani siinä ja polttelin tupakkia kunnes poliisi paikalle saapui ja jatkettiin hommat tyylikkäästi loppuun asti.Vaikka itse sanonkin niin miehekäs, mutta ainut ja oikea ratkaisu minulta.
Miksi kantaa vastuu jostain mitä ei ole tapahtunut ? Mut hyvä et vappupelleilläkin on munat ja jollain jeesustelijalla jo kolmas nimimerkki.Enhän mä ole kritisoinut "kaahaamista" vaan sitä ettei vastata teoistaan, mies tekee, mies vastaa! Edelleen painotan sitä että omaa harkintaa käyttäen, itsellä 76@60 km/h, keskellä yötä, ei autoja tai muita tienkäyttäjiä näkyvissä..Mutta niin kuin sanoit, itsekin tähän syyllistyin, tietoinen riski, enkä siitä ole täällä erikseen itkenyt.Oma moka ja siitä sakotettiin, olen yhteiskunnan kanssa tasoissa. Mulle on ainakin kotona opetettu ihan itse kantamaan vastuuni asioista.Miksi sinä vastuuntuntoisena motoristina kaahasit ylinopeutta vaarantaen muut tielläliikkujat? Ajatteletko että maksamalla sakkosi voit hyvittää tuon muille aiheuttamasi vaaran ja saada näin puhtaan omantunnon?Itse olen kerran ylinopeussakot saanut motolla, korttikin lähti kuukaudeksi.
Säännöt on sääntöjä, niitä tulee noudattaa. EIKÄ itkeskellä foorumilla kurjaa kohtaloaan ja ilkeää instanssia joka on nämä nopeusrajoitukset suunnitellut ja pikkupoikamaista uhoa kuinka seuraavalla kerralla ajetaan karkuun.