• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

nyt napsahti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kloppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Otetaanpa oppia Juutanasta ja siirretään vedätykset radalle.
Kyllä kaikki tuplaylinopeudet ovat tahallisia.Vähäiset ylinopeudet
voivat kyllä olla vahinkoja.
Minä päätin,että ainakin yritän noudattaa rajoituksia tällä kaudella.

Nyt kannattais kysyä Guzeninalta neuvoja,eikös se heittäny autolla 145/ 80 ja taisi saada vaan kiitokset.Joku varmaan löytää jutun..

Huono homma muuten,sulla menee rengaspörssi nyt niiden konstujen hyväksi.Ne saa uudet gummit ny.

Sama täällä... tarkoitus olisi pitää ylinopeus erittäin vähällä (ohituksista en osaa sanoa). Ohituksissa tosin en pahemmin ole nopeusmittaria ikinä kytännyt, kyllä se ohituksen turvallisuus eli siis suht nopea ohitus on mulle tärkeämpi kuin mittarin tuijotus ja vastaantulijan kaistalla pitkään roikkuminen. Tästäkin tietysti tulee väittely mut tuo on mun mielipide ja joku toinen on toista mieltä.

Sama täällä... tarkoitus olisi pitää ylinopeus erittäin vähällä (ohituksista en osaa sanoa). Ohituksissa tosin en pahemmin ole nopeusmittaria ikinä kytännyt, kyllä se ohituksen turvallisuus eli siis suht nopea ohitus on mulle tärkeämpi kuin mittarin tuijotus ja vastaantulijan kaistalla pitkään roikkuminen. Tästäkin tietysti tulee väittely mut tuo on mun mielipide ja joku toinen on toista mieltä.
En väitä vastaan vaan komppaan tota ilma kokemusta. Ajatus päässäni kuitenkin on se että nopeudet kurissa pidetään ja ohitus tilanteissa vikkelään ohi eikä jäädä kuolleeseen kulmaan notkumaan...

Hah sulla näkyy takarenkaasta punokset ja uskallat vedellä vielä yli sataa. Ehkä on ihan hyvä että saat pienen mietintä tauon. Ensi kesänä sitten vähän varovaisemmin.
sport05.gif

Minen nyt tähän enempiä sekaannu ku ei oo järkevää sanomista, mutta kun tuli puheeks niin..

"Kansanedustaja Maria Guzenina-Richardson (sd) on tuomittu yli kahdentuhannen euron sakkoihin ylinopeudesta. Hän ajoi itsenäisyyspäivänä Hämeenlinnantiellä 150 km/t. Alueella oli nopeusrajoituksena 100 km/t.

Syyttäjä vaati kansanedustajalle ajokieltoa ja rangaistusta törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Hyvinkään käräjäoikeus kuitenkin katsoi, ettei kyse ollut törkeästä rikoksesta. Se ei myöskään määrännyt Guzenina-Richardsonille ajokieltoa, joten hän sai hyllyllä olleen ajokorttinsa takaisin."

linkki

pari vuotta sitten tais olla 80 alueella 143 ,yrittivät väittää torkeäks, mutta onneksi lautamiehet vai miksi niitä kutsutaan ,ymmärsi ettei siinä ollut mitään torkeää jos ohitus kaistalla ohittaa hitaampia, tosin sakkoa tuli 670e ja kortti oli pois sen 6viikkoa  
biggrin.gif

Kameraanko nykäsit...?  Sheriffit ottaa jo tosta luksesta lapun pois heti. Itse latasin aikoinaan 185km/t  80km/t alueella ja oli lappu pois vuoden.... rahaakin mäni. Näin jälkiviisaana olisin välttynyt ko. hommasta kääntämällä vaan kahvaa lisää... koppiauto heillä ja joku hiton Mondeo... ei policepyörää silläkohtaa. Ei siinä enää kukaan lue rekkaria
biggrin.gif
 Pysähdyin... shit.
withstupid.gif
Kameroissa saa mopon kanssa filmata vaikka kuinka, eikä napsahda
cool.gif
. Milläs tunnistavat, kun ei oo kilpeä edessä
033102bebe_1_prv.gif
.
Viime kesänä eräs motoristi kahvilla valisti kuinka se oli saanut lapun takaa päin kuvaavasta kamerasta. Ilmeisesti on joitain autoja jotka näin tekee.

Itsehän en olisi maksanut, kun eihän siitä kuskia tunnista.
Kamera-autot kyllä varmaan motoristinkin nappaavat. Lähinnä olikin mielessä nämä harmaat linnunpöntöt, jotka kuvaa vaan lähestyvää liikennettä. Autollakin sen anturisilmukan pystyy hiljaisena aikana kiertämään vastaantulijoiden kaistan kautta...
lookaround_orig.gif

Kameraanko nykäsit...?  Sheriffit ottaa jo tosta luksesta lapun pois heti. Itse latasin aikoinaan 185km/t  80km/t alueella ja oli lappu pois vuoden.... rahaakin mäni. Näin jälkiviisaana olisin välttynyt ko. hommasta kääntämällä vaan kahvaa lisää... koppiauto heillä ja joku hiton Mondeo... ei policepyörää silläkohtaa. Ei siinä enää kukaan lue rekkaria
biggrin.gif
 Pysähdyin... shit.
withstupid.gif
Kameroissa saa mopon kanssa filmata vaikka kuinka, eikä napsahda
cool.gif
. Milläs tunnistavat, kun ei oo kilpeä edessä
033102bebe_1_prv.gif
.
Viime kesänä eräs motoristi kahvilla valisti kuinka se oli saanut lapun takaa päin kuvaavasta kamerasta. Ilmeisesti on joitain autoja jotka näin tekee.

Itsehän en olisi maksanut, kun eihän siitä kuskia tunnista.
Kamera-autot kyllä varmaan motoristinkin nappaavat. Lähinnä olikin mielessä nämä harmaat linnunpöntöt, jotka kuvaa vaan lähestyvää liikennettä. Autollakin sen anturisilmukan pystyy hiljaisena aikana kiertämään vastaantulijoiden kaistan kautta...  
lookaround_orig.gif
Näinhän se on Suomessa. Sitten kun lähtee ulkomaille on monesti kamerat toisinpäin, eli kuvaa just takaa tuota takakilpeä.
Just eilen näin kuvan työmaalla kun oli eräs ajellut autolla 113/80kmh, sakkoa tuli postissa 95 euroa

Ei tuollainen nopeus mikään törkeä automaattisesti ja ole ja jos sellaiseksi laittavat niin siitä kannattaa valittaa jos ei ole ollut muita liikkujia siihen aikaan..
kyllä se kuule törkeä on... ihan varmasti jokainen käsittelijä on samaa mieltä,ja valittaminen ei vaikuta hevon persettä tuollaisella ylityksellä.ihan sama vaikka siel ei olis ketään muuta ollut.päin vastoin katsovat ettei kaveri kadu tekoa lainkaa,ja pistävät kovimman mukaan.
033102bebe_1_prv.gif
Kuuleppa velliperse... Tänne on ihan turha tulla väittämään tuollaista mikä ei pidä paikkaansa saatikka mullistelemaan muille.

Asiasta on jopa korkeimman oikeuden päätös jossa törkeä liikenteen vaarantaminen muutettiin pelkäksi liikenteen vaarantamiseksi tapauksessa jossa vauhdit oli kovemmat mutta ei liikennettä. Kyseisessa casessa selkeästi sanottiin että ylinopeus itsessään ei voi olla törkeä jos muut olosuhteet ovat "suotuisat". Tapauksesta löytyy keskustelua täältäkin jos hakua osaa käyttää.
vonikka hei,jos sä haluat alkaa nimitteleen niin tuossa sulle numero ja nimi.
mä en pidä tuosta yhtään että ruvetaan täällä nimimerkin takana tuollai hermoilemaan
0453191193 jorma niemelä.

kyllä se törkeä ylitys on... mutta en mä ala siitä kuitenkaan riitelemään..sehän on VAAN YLINOPEUS mistä tässä puhuttiin ei sen suurempi asia,ei kannata tuollai kiihtyä

Oli se kamala, hirveä, törkeä tai mitä tahansa kenenkin mielestä niin kyse on miten se tulkitaan laissa niin turha alkaa antamaan harhaanjohtavaa tai virheellistä tietoa ihmiselle jolla asiat on edessä.

Toiseksi minulla ei ole mitään tarvetta sinun kanssa keskenään jutella jos haluan tuoda asiat esille yleisesti kun niin on aloitettukkin kun annat täällä virheellistä tietoa. Ja jos minun asialliseen kommenttiin vastataan kärkevästi niin koita kestää seuraukset eläkä tee siitä numeroa jos itse leikkin aloitat.

Voi vittu että on epäreilua. Ilmoittivat uutisissa tehovalvonnasta ja päätit vetästä reilusti. Kyllä poliisit on tyhmiä, kun tolleen tekevät. No, ens kesänä sit taas uudelleen.
tapahtui sunnuntaina ekat sakot mp:llä 6 vuoteen
Ja nytkö sitten käänsit eka kerran hanaa isommalle?  
smile_org.gif
tais ranne jäätyä ja tuli alamäki
nixweiss.gif

Minä taas päätin että ens kerralla en jää kyselemään mitä asiaa kytillä on
033102bebe_1_prv.gif
. Mopokyttää tosin en varmaan pääse karkuun.

Olen samaa mieltä ylemmän kanssa, autoja en jää odottelemaan (etenkään, jos on reippahasti ylinopeutta), mutta mopedipolliisia en taida uskaltaa edes yrittää karkuun
bowdown.gif

Ei tuollainen nopeus mikään törkeä automaattisesti ja ole ja jos sellaiseksi laittavat niin siitä kannattaa valittaa jos ei ole ollut muita liikkujia siihen aikaan..
kyllä se kuule törkeä on... ihan varmasti jokainen käsittelijä on samaa mieltä,ja valittaminen ei vaikuta hevon persettä tuollaisella ylityksellä.ihan sama vaikka siel ei olis ketään muuta ollut.päin vastoin katsovat ettei kaveri kadu tekoa lainkaa,ja pistävät kovimman mukaan.
033102bebe_1_prv.gif
Kuuleppa velliperse... Tänne on ihan turha tulla väittämään tuollaista mikä ei pidä paikkaansa saatikka mullistelemaan muille.

Asiasta on jopa korkeimman oikeuden päätös jossa törkeä liikenteen vaarantaminen muutettiin pelkäksi liikenteen vaarantamiseksi tapauksessa jossa vauhdit oli kovemmat mutta ei liikennettä. Kyseisessa casessa selkeästi sanottiin että ylinopeus itsessään ei voi olla törkeä jos muut olosuhteet ovat "suotuisat". Tapauksesta löytyy keskustelua täältäkin jos hakua osaa käyttää.
vonikka hei,jos sä haluat alkaa nimitteleen niin tuossa sulle numero ja nimi.
mä en pidä tuosta yhtään että ruvetaan täällä nimimerkin takana tuollai hermoilemaan
0453191193 jorma niemelä.

kyllä se törkeä ylitys on... mutta en mä ala siitä kuitenkaan riitelemään..sehän on VAAN YLINOPEUS mistä tässä puhuttiin ei sen suurempi asia,ei kannata tuollai kiihtyä

Oli se kamala, hirveä, törkeä tai mitä tahansa kenenkin mielestä niin kyse on miten se tulkitaan laissa niin turha alkaa antamaan harhaanjohtavaa tai virheellistä tietoa ihmiselle jolla asiat on edessä.

Toiseksi minulla ei ole mitään tarvetta sinun kanssa keskenään jutella jos haluan tuoda asiat esille yleisesti kun niin on aloitettukkin kun annat täällä virheellistä tietoa. Ja jos minun asialliseen kommenttiin vastataan kärkevästi niin koita kestää seuraukset eläkä tee siitä numeroa jos itse leikkin aloitat.
no kerran vielä,tuosta ylityksestä on aivan turha valittaa,siitä ei tuu lievää millään..jos alue olisi jotain muuta kuin 70 niin ehkä sitten,tosin en laskis sen varaan kyllä kovin paljoa.
mutta antaa oikeuden päättää..

mä uskon kyllä ettei sulla ole juteltavaa... tuo onneton nimittely nimimerkin takaa on varmaan sun leipälaji..

en mä sun kans halua riidellä...mutta jos sinussa miestä niin voisithan sä ANTEEKSI pyytää,ku mä en oikeasti ole velliperse!?!?
mä olen oikeasti pahoillani että sun asialliseen viestiin niin kärkevästi vastasin.sehän sai sut pois tolaltaan,en tarkoittanut,joten anteeksi se.
mun mielestä kun henkilökohtaisuuksiin mennään niin kohteliasta olisi kertoa kuka viestin takana on, ja mä koen että jos mua nimitellään niin tahtoisin kyllä tietää kuka sen tekee.
MÄ SAIN JOSTAIN OPIN AIKANAAN ETTÄ SANOISTAA TÄYTYY USKALTAA OLLA MYÖS VASTUUSSA...tai noh sehän voikin oikeastaa tehdä musta velliperseen....tiedä sitten

-Jorma Niemelä-

Aikamoiseksi hulinaksi mennyt tämäkin.
bowdown.gif

blackbullet aka Jorma, koko netiltähän menee pohja pois, jos kaikki alkaa kirjoittamaan omalla nimellään. Sehän ei ole lainkaan tämän paikan tarkoitus.

Täällä ollaan nuoria, hurjia ja poliiseja karkuun ajavia Valentino Rossi-wannebeita.
biggrin.gif

Minä taas päätin että ens kerralla en jää kyselemään mitä asiaa kytillä on  
033102bebe_1_prv.gif
. Mopokyttää tosin en varmaan pääse karkuun.

Pikkupoikana juostiin pahanteon päätteeksi karkuun kiinnijäämisen pelossa, mutta alapään karvotuksen lisääntyessä pitäisi alkaa kasvaa myös jonkinasteinen vastuullisuus. Jos on munaa koheltaa, niin kyllä miehellä täytyy olla munaa kärsiä seurauksetkin. Tämän sijaan muutamat täällä ovat valmiita ylinopeudesta narahdettuaan kääntämään kahvaa lisää ja ja hölmöilemään oikein urakalla... jollakin lailla ymmärtää, että tilanteen tullessa äkkiä eteen iskee paniikki, mutta että jo etukäteen mietitään asia valmiiksi.

Toivotan hyvää matkaa  
kynttila.gif

Edit: Vai olenko minä nyt sitten munaton kun ei kantti anna myöten lähteä karkuun... no eipä ole ollut aihettakaan  
blush.gif

Jos on munaa koheltaa, niin kyllä miehellä täytyy olla munaa kärsiä seurauksetkin. Tämän sijaan muutamat täällä ovat valmiita ylinopeudesta narahdettuaan kääntämään kahvaa lisää ja ja hölmöilemään oikein urakalla... jollakin lailla ymmärtää, että tilanteen tullessa äkkiä eteen iskee paniikki, mutta että jo etukäteen mietitään asia valmiiksi.
Koheltamisesta kärsitäänkin seuraukset: minulla ei ole edes kaskoa pyörässä. "Koheltamiseksi" on taas mielestäni vaikea lukea jotain normaalia rekan ohitusta tai moottoritien rampilla kiihdytystä.

70 alueella 133 ......mitäköhän on luvassa?  
sad_orig.gif
                 käräjiä odotellessa
En halua moralisoida, mutta oikeus toteutui jälleen, kun rysän päältä kiinni....

Mikä siinä on, että 2 pyöräsellä porukka päästelee ihan holtittomia ylinopeuksia?? Antaako se oikeuden "kaahata"? Tuskin autolla samanlaiseen ajoon sorrutta.....

Radalle mars purkamaan testosteroiinit, tai ostakee Harrikka, näillä pienikin vauhti tuntuu kovalta....
Radoille ei vaan tahdo päästä edes vakiopyörällä, kiitos ympäristökeskusten..

Back