• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ohi vaan.

No voi herranjestas.. Taasko pikku kullannuppuja vainotaan  
biggrin.gif

Kannataiskohan pikkasen löysätä pipoa siellä liikenteessä  
tounge.gif
Onhan noita perskärpäsiä aina välillä. Mitä sitten? Jos otsasuonet alkaa sen takia pullistelemaan niin ehkä kannattais ajaa vaikka bussipysäkille hetkeksi rauhoittumaan.

baaa.gif
+1
Ei kiristä pelkästään pipoa - välillä tuntuu, että henkselitkin
ahistaa ...
tounge.gif

Taannoin tuli oikein "Camaro itse" Itiksen valoissa siihen
ohituskaistalle viereen ja kaasutteli siihen malliin, että
katotaan miten pelit liikkuupi. Sitten vaihtuivat valot ja
hra Camaro lähti sinisessä savupilvessä aivan täysillä ja oli
varmaan Siilitiellä jo, kun aattelin, että jokohan laittaisi
ykkösen ja lähtisi .. samoin tekivät kaikki muutkin.
Ei ollut tutkaa suoran päässä, mutta olisi kyllä nauru
kelvannut, jos olisi ollut. Järjetöntä puuhaa ..
cool.gif

Kyllä noiden ohitse ajajien kanssa on monesti tullut
mieleen, että ihan selvästi yrittävät haastaa. Täytyy
muistaa, että meidän "siviilipyöräilijöiden" joukossa
on silloin tällöin virkamiehiäkin ja kun näitä temppuja
esitellään niille, niin ylläri on varmaan melkoinen. Vaan
eipä tuo minua haittaa ...
033102bebe_1_prv.gif

hmm...joo.. tuleehan noihin valolähtöihin syyllistyttyä...

mikään ole niin kivaa kun ottaa pikkasen jenkaa paikallaan ja skarpata
kun vieressä on joku avolava kurkkupöntön kokosine äänenvaimentimeen ja suupielet verta valuen...no oottaa et valot vaihtuu ja pistää vilkun oikeaan ja kääntyä ilman suurempaa kiirettä ja kattoa ku kotilo menee jo 50 metrin pääs kuskin kiskoessa hartiavoimin rautaa uuteen järjestykseen laatikossa.

tulee hyvä mieli...tuntee taas voittaneen sen pikku pirulaisen tossa olkapäällä..

Jollain miehil on käsittämättömän pieni pippeli tai sit heikko itsetunto, kun on pakko ottaa "varttimailin" lähtö valoista.
Siis kotilo-sellaset..Ei ainakaan ykskään nais-puolinen oo sitä VIELÄ harrastanu mun kaa...
033102bebe_1_prv.gif

Yleensä aina tuun kakskaistasella tiellä automaattisesti valoihin vasenta kaistaa. Monasti "joutunu jäämään paalupaikalle" (en viitti harrastaa sitä vanhoilla vihreillä ajamista, paitsi jos oon ihan varma..)
Nooh, sit kun mimmil vähän pakarit pörisee, ni siel kotilos vilkuillaan jo siihen malliin, jotta "joko"...
Harvemmin enää jaksan ees kattoo sivuilleni, lisää vaan kotilokuskin "intoo".
Voi sitä pettymystä, kun en otakkaan "raketti-lähtöö"..Kiwa kattoo tosiaan kuin siel kotilo-kuski yrittää punkee isompaa pesään ja just niitä kurkkupurkin kokosia pakareita..voih...
Sen kerran, kun sitte se piru voittaa..ni woi woi...
tounge.gif

Ei ne kurkkupurkit auta täs tilantees yhtään... Saapi aika "Camaro" sattua vierelle, jotta tasoissa mennään...

SILTI, ne kiihdyttelyt sinne radalle, EDELLEEN!
Siel saapi jokainen koittaa "rajojaan"- eiks näin oo parempi- kaikkien kannalta
smile_org.gif

Enemmän tuohon haastamiseen olen törmännyt aina ajokauden alussa (kun pyöriä on vielä suht vähä liikenteessä) Ja yleensä siellä kotilon sisällä on joku poikaporukka, joten onhan sen kuskin näytettävä, että tarvittaessa se Corollakin lähtee kuin nakki haulikosta.
tounge.gif

Joo, karvanopat, tiikeri- tai leopardikuosia penkeissä, mustat kalvot takaikkunoissa ja kuski samaa vuosimallia Mazdansa kanssa.

ajan todella ennakoivasti ja moottorijarrutan ajoissa jos näen että punaista edessä. sitten kun esim. vaihdan vasemmalle kaistalle kääntyäkseni, laittaa takanatuleva auto kaasun pohjaan, ohittaa ja saman tien jarruttaa voimakkaasti, pysähtyäkseen valoihin...

... ärsyttää ja ihmetyttää
Toi on todella ärsyttävää alkaa hidastelemaan 500 m ennen punasia tai risteystä. Minä päräytän ohi olin sitten liikkeellä kotilolla tai mp:llä. Mikä v*tun järki on alkaa hidastelemaan jono perässä  
033102ass_1_prv.gif

kaboom.gif
No haloo, varmaan siksi ettei tarvitsisi turhaan pysähtyä. Mikä järki siinä on pysähtyä joka valoihin kun vähän ennakoimalla pääsee vihreillä läpi. Mua ei kiinnosta paskaakaan oli siellä takana vaikka Sirkus Sariola norsuineen päivineen. Menee ohi sitten jos on niin kiire punaisiin valoihin odottamaan.

Jepjep, samaa harrastan itekki eli tulee himmailtua ennen punasia josko vaikka pääsis jatkamaan matkaansa pysähtymättä, edes jotain jääny autokoulustaki päähän
062802jumpie_prv.gif

Kivempi sit hymyillä kun pääsee samoilla vauhdeilla ajamaan koko risteyksen ja se hätähousu dx corollan kanssa yrittää päästä liikkeelle "lujaa"
wink.gif
Ainut että nuo eräät saksalaisvalmisteiset kotilot tuppaa tulemaan ohi ja lujaa myöhemmin kun ei pinna kestä että joku tulee korean ihmeellä heistä ohi
smile_org.gif
Auto se Kia:kin on....

Viime viikolla ajelin töistä kotiin keskustassa. Tulin liikennevaloihin M5 bemun perään. Ei ihan uusinta mallia, varmaan jostain 2000 alkupään autoja. No nuorehko kuski näki mut pelistä ja sit alko se nykiminen. Siinä ajellessa vähän väliä jätettiin edellä menevään hiukan rakoa ja sitten "tykitettiin" näytösmalliin 50 metriä. Huoh...., vielä ns. ruuhkaaikaan. Jos olis tyhjää tietä ollut, niin kaveri olis varmaan polkenut horisonttiin bemullaan...., ja ehkä olis voinut provosoitua itsekkin tai sitten ei.

Edit: Tiedä sitten tarkoitusperistä. Halusko tämä M5 kuski nähdä kun Kawalla kepitetään vai oliko sitä mieltä että musta ei olis bemarille vastusta ja halus todistaa sen.

Melko hasardia touhua näkee, mutta välillä ihan naurattaa, kun huomaa tarkotuksellisen provosoinnin autoilijalta.
Yritän pitää itteni noiden kanssa kurissa, toki välillä pamahtaa reikä päähän, mutta harvemmin. Sentteriä tulee vedettyä melko helposti ja runsaasti, mutta siihenpä se sit yleensä jää. Siinäkin toki pitää kattoo, ettei autoilija oo Janne Virtasen kokonen hormonipesä jolta palaa lanka poikki, jos sukat menee väärinpäin jalkaan.

Lauantaina tultiin parilla pyörällä Tampereelta Joensuuhun ja ihan lepposasti sai ajella, kunhan vaan piti nopeudet 110-120km/h:ssa.

Torstaina päristellään takas Tampereelle, saa nähdä mikä on homman nimi sit.

Itellä myös tullut näitä tilanteita, mutta kaikista ollaan selvitty sillä että olen kääntynyt ja katellut kuskia suoraan silmiin, yllättävän nopea vaikutus tuolla, joko se menee ohi tai sitten jättää sen turvavälin. Rauhaa vaan liikenteeseen ja stressivapaata ajoa
062802moto_prv.gif

Back