• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ohjaustankoa ylemmäs?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juike1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

juike1

New member
Muistelen taannoin jostain lukeneeni että kyykkyihin sais jotain hilppeitä minkä avulla saa nostettua tankoa ylemmäs ja sitä kautta ajoasentoa muutettua aavistuksen verran pystymmäksi? Pitääkö paikkansa vai muistelenko ihan omiani?
nixweiss.gif

Kertoilkaa jos tietoa aiheesta löytyy! Ja jos moisia kamppeita jostain saa, niin kertokaa ihmeessä mistä!! Ja tietty jos kellä omakohtaista kokemusta on, saa kertoilla. Kiitos!!
bowdown.gif

Edit: typeryydet poistettu
biggrin.gif
ettei hävettäs niin paljoo..
lookaround_orig.gif
biggrin.gif

Eiku raiserit.

Koita googlata "kawasaki handlebar raisers" niin alkaa varmaan löytymään
smile_org.gif

Tässä esim 1400 zetoriin asennettuna.
ZZR1400-Raisers.jpg

Stormin paperiluettelossa on sivulla 120 alla näkyvän mukaiset korvaavat cliparit. Hinta 319e  
crazy.gif

lsltourmatchbars.gif

Eiku raiserit.

Koita googlata "kawasaki handlebar raisers" niin alkaa varmaan löytymään
smile_org.gif

Tässä esim 1400 zetoriin asennettuna.
No niin, rupes löytymään kun sai oikean hakusanan
biggrin.gif
Kiitokset!!
bowdown.gif

Oliko sulla millanen vaikutus ajoasentoon tuolla 26mm:n nostolla?
Kuva ei ole omasta pyörästä
confused_orig.gif
Vaikka olishan tollanen 1400:nen kiva ittelläkin
smile_org.gif

Ja noi clip-onit on tosiaan koko tanko niinku svahnm tuossa linkkasi. Molemmilla onnistuu nosto mutta raisereilla ei tarvi purkaa kahvoja ym.

Ajoasentoon vaikutuksesta:
Vaimon 6r on tosiaan madallettu perästä aavistuksen (ehkä 2cm) enemmän kuin keulasta, niin se tuntuu matkapyörältä verrattuna aikaisempaan. Eli yllättävän paljon se parikin senttiä vaikuttaa.
Kymppiärrässä on vain puhtia sen verran enemmän, etten uskalla suositella tuollaista epäsuhtaista madallusta, ettei sitten lueta jotain woblausjuttuja tuolta memorian-osastolta. (vaikka periaatteessa pitäis ymmärtääkseni rauhoittaa perän laskeminen)

Stormin paperiluettelossa on sivulla 120 alla näkyvän mukaiset korvaavat cliparit. Hinta 319e  
crazy.gif

lsltourmatchbars.gif
mulla on tusinakawassa semmoset helibars-merkkiset kohokkeet ohjaustangolle. ovat ihan sopivat mun ajoasennolleni. tilailin taannoin usasta ja maksoivat jtn. vajaa 200 egee. ovat aika samantapaiset, tosin siistimmän näköiset kuin nuo stormilla myytävät raiserit, näyttävät ihan suht orggiksilta muotoilultaan ja kohottivat n. 2 - 4 cm, sekä levensivät n. 2 cm ohjaustankoa.

sisäsivulta nousi n. pari cm ja ulkoreunalta sen n. 4 cm. sillä oli iso vaikutus. enää ei tule niska kipeeksi hitaassakaan ajossa matkaa tehessä.

Mua kiinnosti myös nuo Stormin cliponit mutta kun hintaa katselin niin loppui tuokin kiinnostus noihin palikoihin....Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa, kun löysää rahaa olis, eikä tiedä mihin sitä tunkis.
Mutta mielellään kuulis tosiaan kokemuksia noista raisereista tai clipareista, joita on asennettu 10 r:ään.

Jos pitää mopoa madaltaa että yltää kintut paremmin maahan ja sitten vielä "korottaa ohjaustankoa" että saadaan ajoasento pystymmäksi, niin väkisinkin tulee mieleen tällaiselle ei-munanjatkemopoja-harrastavalle että olisikohan kuitenkin tullut hankittua alunperin ihan vääränmallinen mopo?
pftroest.gif

Jos pitää mopoa madaltaa että yltää kintut paremmin maahan ja sitten vielä "korottaa ohjaustankoa" että saadaan ajoasento pystymmäksi, niin väkisinkin tulee mieleen tällaiselle ei-munanjatkemopoja-harrastavalle että olisikohan kuitenkin tullut hankittua alunperin ihan vääränmallinen mopo?
pftroest.gif
Paljon mahdollista
biggrin.gif

Siltikin, esim ite tykkään kärvistellä 17-vuotiaan zetorin puikoissa ennemmin kuin minkään customin.. fiilis pohjalta nää hommat menee
wink.gif

Ota huomioon myös että vaikka homosohvassa on kiva istua, siittä ei välttämätä saa samaa tyydytystä kuin munajatkemoposta.

shaun.gif

On Terrorizerilla pointtiakin asiassa..
wink.gif

Ite en tosin koe (-04) kymppiärrän ajoasentoa mitenkään sietämättömäksi alle 500km päivämatkan (paitsi keväisin), että lähtisin raisereita hankkimaan.
Itse asiassa radallehan jengi siirtää näissä riisikiksereissä clipaireita vielä eteenpäin ja tappeja taaksepäin, että saisi paremman asennon (kuten ducatit ym.) Eli siis vielä rasittavammaksi ranteille ja niskalle..

Jos taas vastaava mopo on jollain ainut työkalu ja sillä pitäisi se euroopan reissukin tehdä, ymmärrän hyvin tarpeen modauksiin.

Madaltaminenhan on täysin riippuvainen omasta pituudesta. Esim. vaimo ei pystyisi ratapyöräilyä harrastamaan yhdelläkään nykykyykyllä, jos sitä ei pudoteta melko radikaalisti. (pituus jossain 156-158cm)

Kyllä riittää letkut, kun vaan irrottelee turhaksi käyvät pidikkeet niistä letkuista/vaijereista ym.
Niissä orkkis clipareissa on reiät nuiden katkaisijoiden kohdistamiseen, eli ne pitää porata nuihin tai katkoa ne tapit sopiviksi.

Tuosta kuvasta ei kovin hyvin selvää saa, mut näyttäis kuitenkin että tuossa raiseri on sellanen korotuspala yläkolmion ja tangon väliin, ja tanko siis kiinnittyy yläkolmion päälle? Kympissähän on tanko kiinni etuputkissa yläkolmion alla, kts. nuo svahnmin laittamat kuvat. Tosin ei kovin älyttömästi iske tuo stormin hihkuma 319e:n hinta...

pftroest.gif
Kyllä mulla kintut maahan ylttää, älä suotta siitä huolta kanna
biggrin.gif
On vaan sen verran "rajoilla" se ylttäminen ettei haittais jos vähän paremminkin ylttäis
wink.gif
Mut jos pelkästään ylttämistä ajaisin tuolla madaltamisella takaa, käyttäisin mielumminkin ajokenkinä bootseja kun alkaisin pyörää muuttelemaan, bootseilla kun saa jo todella topakan otteen tonttiin verrattuna ajosaappaisiin! Ja jos tarkempaan näitä keskusteluja lueskelet, näet että on siitä madaltamisesta (oikein tehtynä) muutakin iloo kun koipien maahan ylttäminen...

Tuolla stongan korottamisella lähinnä ajattelin ihan vaan mukavuutta pitempiin kruisailuihin. No, kait se on tunnustettava että vähän voi taka-ajatuksena olla myös kaikenlaisen leikkimisen helpottuminen... Johon tuo madaltaminenkin siis osin liittyy...
biggrin.gif
Tuossa kympissä on vakionakin ihan yllättävän hyvä ajoasento (ja ite asiassa se on huomattavasti parempi ku aiemmassa 6R:ssäni oli), ja yllättävän vähän siinä joutuu tankoon nojaamaan, mut sen verran kuitenkin että pitemmällä matkalla kaasuhanska tahtoo puutua...

(Hmm... Miksköhän minun yleensäkään pitää tällasia OMAN PYÖRÄNI muutteluajatuksia perustella jollekin tuiki-tuntemattomalle tyttölapselle jostain kaukaa toiselta puolen Suomea..
nixweiss.gif
biggrin.gif
)

Todellakin, niin kun totesit, voishan sitä pyöränsä valita toisinkin. Esim. jotain isompaa enduroo mulla ei tuu koskaan olemaan, ekakskin sellaset ei sytytä meikäläistä millään tavalla, mut vielä parempi syy on ettei mulla ylttäis sen selästä jalat maahan!
biggrin.gif
Eikä mulla kyykkyäkään olis jos en sellasella ylttäis ajamaan, v***uako sillä sillon tekisin? Tallissa seisottaisin ja silittelisin sitä illat pitkät, enkä ees ikinä näyttäis sitä kellekään...
biggrin.gif
Ja välillä kaivaisin vaseliinituubin esiin ja tuuppaisin rakasta kymppiäni pakoputkeen..
wink.gif
Jep jep.

Ite asiassa, mulla ei varmaankaan olis pyörää ollenkaan jos en kyykyllä ylettäis KUNNOLLA ajamaan. Joku 125cc/2T-crossirassi vois korkeintaan löytyä. Kyykyt on aina ollu ainoot pyörät mitkä minua miellyttää
inlove.gif
Ihan ykkösenä niissä viehättää se teho/paino-suhde mitä muista pyörämalleista on ihan turha hakee. Minusta kahvaa kääntäessä pitää tapahtua (ja paljon!) muutakin kun ainoastaan metelin koveta. Ja toiseks, kyykyt on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aivan saatanan siistin näkösiä vehkeitä!!

Customeja kohtaan en oo ikinä tuntenu minkäänlaista vetoa. Onhan ne monestikin todella siistin näkösiä, mut ite en halua olla niitten kans missään tekemisissä. Tarkalleen ottaen en ole lukuisista otollisista tilaisuuksista huolimatta koskaan ees customilla ajanut, enkä haluakaan. Jos joskus kaipaan huonoo tehoo, suurta painoo ja jalat edellä ajamista, mulla odottaa Avensis pihassa ihan just sitä tarkoitusta varten
biggrin.gif

Juu-u, onhan tuo Stormin hinta tosiaan ihan posketon....mutta taitaa muuten johtua tuosta valmistajan LSL:n hinnoittelusta. Saksan sivuilla oli hinta 349...että silleen...kovapalkkaista sorvausta. Jääpi tuolla hinnalla kaupan hyllylle.
Katsoin tuon jenkkilän Heli Barsin sivut ja siellä helibars kahvat oli 269 US dollaria, eli sellanen 190 ekulia....Brittiläisen yrityksen sivuilla helibarsien hinta hinta oli jo hilattu 200 ekuliin.

Eli taitaa tuo suomalainen yritys tehdä kauppaa ainakin paremmin kuin ulkomaiset  
tounge.gif

Tuossa muuten helibarsin sivuilta kuva;
full01.jpg

Back