Jos pitää mopoa madaltaa että yltää kintut paremmin maahan ja sitten vielä "korottaa ohjaustankoa" että saadaan ajoasento pystymmäksi, niin väkisinkin tulee mieleen tällaiselle ei-munanjatkemopoja-harrastavalle että olisikohan kuitenkin tullut hankittua alunperin ihan vääränmallinen mopo?
Kyllä mulla kintut maahan ylttää, älä suotta siitä huolta kanna
On vaan sen verran "rajoilla" se ylttäminen ettei haittais jos vähän paremminkin ylttäis
Mut jos pelkästään ylttämistä ajaisin tuolla madaltamisella takaa, käyttäisin mielumminkin ajokenkinä bootseja kun alkaisin pyörää muuttelemaan, bootseilla kun saa jo todella topakan otteen tonttiin verrattuna ajosaappaisiin! Ja jos tarkempaan näitä keskusteluja lueskelet, näet että on siitä madaltamisesta (oikein tehtynä) muutakin iloo kun koipien maahan ylttäminen...
Tuolla stongan korottamisella lähinnä ajattelin ihan vaan mukavuutta pitempiin kruisailuihin. No, kait se on tunnustettava että vähän voi taka-ajatuksena olla myös kaikenlaisen leikkimisen helpottuminen... Johon tuo madaltaminenkin siis osin liittyy...
Tuossa kympissä on vakionakin ihan yllättävän hyvä ajoasento (ja ite asiassa se on huomattavasti parempi ku aiemmassa 6R:ssäni oli), ja yllättävän vähän siinä joutuu tankoon nojaamaan, mut sen verran kuitenkin että pitemmällä matkalla kaasuhanska tahtoo puutua...
(Hmm... Miksköhän minun yleensäkään pitää tällasia OMAN PYÖRÄNI muutteluajatuksia perustella jollekin tuiki-tuntemattomalle tyttölapselle jostain kaukaa toiselta puolen Suomea..
)
Todellakin, niin kun totesit, voishan sitä pyöränsä valita toisinkin. Esim. jotain isompaa enduroo mulla ei tuu koskaan olemaan, ekakskin sellaset ei sytytä meikäläistä millään tavalla, mut vielä parempi syy on ettei mulla ylttäis sen selästä jalat maahan!
Eikä mulla kyykkyäkään olis jos en sellasella ylttäis ajamaan, v***uako sillä sillon tekisin? Tallissa seisottaisin ja silittelisin sitä illat pitkät, enkä ees ikinä näyttäis sitä kellekään...
Ja välillä kaivaisin vaseliinituubin esiin ja tuuppaisin rakasta kymppiäni pakoputkeen..
Jep jep.
Ite asiassa, mulla ei varmaankaan olis pyörää ollenkaan jos en kyykyllä ylettäis KUNNOLLA ajamaan. Joku 125cc/2T-crossirassi vois korkeintaan löytyä. Kyykyt on aina ollu ainoot pyörät mitkä minua miellyttää
Ihan ykkösenä niissä viehättää se teho/paino-suhde mitä muista pyörämalleista on ihan turha hakee. Minusta kahvaa kääntäessä pitää tapahtua (ja paljon!) muutakin kun ainoastaan metelin koveta. Ja toiseks, kyykyt on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aivan saatanan siistin näkösiä vehkeitä!!
Customeja kohtaan en oo ikinä tuntenu minkäänlaista vetoa. Onhan ne monestikin todella siistin näkösiä, mut ite en halua olla niitten kans missään tekemisissä. Tarkalleen ottaen en ole lukuisista otollisista tilaisuuksista huolimatta koskaan ees customilla ajanut, enkä haluakaan. Jos joskus kaipaan huonoo tehoo, suurta painoo ja jalat edellä ajamista, mulla odottaa Avensis pihassa ihan just sitä tarkoitusta varten