• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Oikeesti idiootti

Ei viiti sanoo melkein mitään... se omaehtoinen liikennekulttuuri kukkii
biggrin.gif
Mut onneksi vastuullisesti
biggrin.gif
biggrin.gif

Niukasti liittyy idiotismin määrittelyyn, mutta hieno pätkä, suositeltavaa itse kullekin käydä ihastelemassa.

Suomessa on kyllä täysin älytöntä, että naurettavat alinopeussuositukset jatkuvat kilometritolkulla itse taajaman jälkeen. Jos tuokin on ollut taajamasta poistumisen jälkeen, niin pitäisi kyseiset merkit sinne laittanut palikka viedä saunan taakse.
Ainapa se syypää vaan jostain muualta löytyy kuin itsestä, eiköstä vaan?

Hieno paikanvalinta ´avaukselle´, vaikka kuulemma osaatte valita ne aivan täydellisesti. Mutta silloin roiskuu kun rapataan, vaimitensenytoli...

Huomaa, että tältä olisi lähtenyt läsy kuivumaan, vaikka rajoitus olisi ollut 100.

159/50 no tota..vaikka itsekkin olen sitä mieltä että rangaistuksia pitäisi kohtuullista niin tuo nyt oli jo sellasen tason hölmöily et kortti pois ja pitkään..tuollainen ei ole enää vahinko.

Suomessa on kyllä täysin älytöntä, että naurettavat alinopeussuositukset jatkuvat kilometritolkulla itse taajaman jälkeen. Jos tuokin on ollut taajamasta poistumisen jälkeen, niin pitäisi kyseiset merkit sinne laittanut palikka viedä saunan taakse.

Hieno paikanvalinta ´avaukselle´, vaikka kuulemma osaatte valita ne aivan täydellisesti. Mutta silloin roiskuu kun rapataan, vaimitensenytoli...

Huomaa, että tältä olisi lähtenyt läsy kuivumaan, vaikka rajoitus olisi ollut 100.
Taas sama jurpo viisastelee ja laittaa sanoja muiden suuhun tavalliseen tyyliinsä.
biggrin.gif

Ei sitten, Suomessahan on kaikki rajoitukset laitettu ihan oikein ja perustellusti. Ryytykää niihin.
thumbs-up.gif

Kyllä meidän kunnon motoristien on syytä katsoa peiliin. Ei riitä, että muutama mulkvisti vaarantaa meidän kaikkien maineen. Tiedän, että monet ajelevat lievempiä (ja kovempia) ylinopeuksia alvariinsa.

On hienoa, että kanssa motoristit ovat valppaana ja muistuttavat meitä lehtileikkeillä oikeista ajotottumuksista.

Täytyy taas lopuksi kysyä, että mistä näitä kpäitä oikein sikiää? (se on mielestäni aivan ylettömän hieno lause).

Kyllä meidän kunnon motoristien on syytä katsoa peiliin. Ei riitä, että muutama mulkvisti vaarantaa meidän kaikkien maineen. Tiedän, että monet ajelevat lievempiä (ja kovempia)  ylinopeuksia alvariinsa.

On hienoa, että kanssa motoristit ovat valppaana ja muistuttavat meitä lehtileikkeillä oikeista ajotottumuksista.

Täytyy taas lopuksi kysyä, että mistä näitä kpäitä oikein sikiää? (se on mielestäni aivan ylettömän hieno lause).
Juu on se kauhiaa kun 95% motoristeista pilaa kaikkien maineen...

edit: typo

Br, Mikko

Taas sama jurpo viisastelee ja laittaa sanoja muiden suuhun tavalliseen tyyliinsä.  
biggrin.gif

Ei sitten, Suomessahan on kaikki rajoitukset laitettu ihan oikein ja perustellusti. Ryytykää niihin.  
thumbs-up.gif
Ei taida sielläpäin maailmaakaan se liikennöinti sujua aina niin kivuttomasti...
wink.gif

Siitä tulikin mieleen, että liian pienet tilannenopeudet ovat hengenvaarallisia moottoripyörällä. Täytyy muistaa jatkossa olla varuillaan pitkät päällä häikäisevistä idiooteista, koska takana tuleva voi ajaa sokaistuna päälle, tai sitten pitäisi jatkuvasti ajaa suurempaa tilannenopeutta kuin muut.

Siitä tulikin mieleen, että liian pienet tilannenopeudet ovat hengenvaarallisia moottoripyörällä. Täytyy muistaa jatkossa olla varuillaan pitkät päällä häikäisevistä idiooteista, koska takana tuleva voi ajaa sokaistuna päälle, tai sitten pitäisi jatkuvasti ajaa suurempaa tilannenopeutta kuin muut.
Hyvänä esimerkkinä on kun erään naispuoleisen alottelevan motoristin kanssa ajettiin tuolla virolahden puolella.

Tiellä oli vähän liikennettä ja rajoitus 60 km/h..noh siinä hieman yritettiin tuota kallistus kammoa poistaa ja hän ajoi omaa rauhallista tahtia 50-60 km/h mittarinopeutta kunnes auto tuli aivan perään kiinni.

Likka antoi tietä (ajoi oikeassa reunassa ja auto siitä sitten samaa kaistaa ohi (tämä toistui pari kertaa) siis autot ajoivat sen +10 km/h rajoituksesta, ja kyllähän sen tietää miten autot yleensä mopot ohittaa jos mahdollisuuden siihen saavat.

Jeps..lopputulos oli se, että jatkuva "tarkan" nopeuden seuraamminen ja tien antaminen johti pieneen lipsahdukseen asfaltin reunalta pois kun jaktuvasti tuli autoa ohi läheltä ja sattui "säikähdys". mukkelis makkelis ruohikolle ja onneksi ei käynnyt mitään.

Tuon jälkeen meille on turha tulla selittää hevon paskaa mistään nolla toleransseista ja pieneen ylinopeuksien vaikutuksesta liikenne turvallisuuteen.

Nokkaan pitäs vetää niitä autoilijoita suorilta käsin jotka perään tulevat puskuriin ja ohitavat samalta kaistalta, tai sitten pitää itse sellaista vauhtia että kotilot ei tule ohi (ellei nyt siten joku teinix bmw välttämättä ole Special stagella).

Ilmeisesti ylivoimaisen vaikeaa keksiä mitään järjellistä sanottavaa?

159 viidenkympin alueella on, anteeksi vain, kohtuullisen idioottimainen temppu, vaikka siihen mitä asianhaaroja koettaisi etsiä.

Mutta samanhenkisten ymmärrys ainakin on selvästi rajaton.

Ilmeisesti osaat kaivaa minulle jostain sen kommentin, jossa puhun yhtään mitään 159km/h vauhdeista. Tyypilliseen tapaasi tunget sanoja muiden suuhun. Ilmeisesti oli piikki lihassa, kun mielestäsi pitkillä ajelu on sinulle ihan sallittua sinun harkintasi mukaan, vaikka laissa olisi mitkä pykälät. Toisaalta sama asia ylinopeuden suhteen takaa suhteettomat jeesustelut ja tekoviisaat kommentit itsestään selvistä asioista.

Mä en kyllä käsitä miten voi vaarantaa liikennettä suoralla ja tyhjällä tiellä? Ymmärrän kyllä jos olisi ajanut torin läpi ja pujotellut mummuja 150kmh vauhdissa niin olisi vaarallista ja vaarantamista, mutta miten vitussa voi vaarantaa jotain numeroitua peltimerkkiä ja sinkittyä tolppaa pientareella kun tiekin on vielä suora?
nixweiss.gif

EDIT:
idea3.gif
nyt mä hokasin! se on se epäjumalan kuva josta varoitettiin raamatussakin
idea3.gif

Tässä nähdään oivallisesti se, ettei vetomieskerhoa oikeasti kiinnosta ajoturvallisuus. Kaikki pahimmatkin ylilyönnit menee nimittäin läpi ihan kuin ei mitään.

Ai niin, ja kun eihän toki tämä tällainen edes vielä mitään, hyvä kun on kakkosvaihdetta ehtinyt saada tupaan. Ja mitähän vielä.

Kehnonlaiset eväät lähteä vaatimaan esim. rangaistusten kohtuullistamista, ja oman järjenkäytön lisäämistä arviointeihin, kun ei sitten kuitenkaan löydy tällä ajonopeuksien saralla oikeastaan mitään, minkä olisitte itse valmiita tuomitsemaan.

Tässä nähdään oivallisesti se, ettei vetomieskerhoa oikeasti kiinnosta ajoturvallisuus. Kaikki pahimmatkin ylilyönnit menee nimittäin läpi ihan kuin ei mitään.

Ai niin, ja kun eihän toki tämä tällainen edes vielä mitään, hyvä kun on kakkosvaihdetta ehtinyt saada tupaan. Ja mitähän vielä.

Kehnonlaiset eväät lähteä vaatimaan esim. rangaistusten kohtuullistamista, ja oman järjenkäytön lisäämistä arviointeihin, kun ei sitten kuitenkaan löydy tällä ajonopeuksien saralla oikeastaan mitään, minkä olisitte itse valmiita tuomitsemaan.
Jos tossa oikeasti on tyhjä tie sekä rantaa vieressä ja muutenin harvaliikenteinen tie niin en ymmärrä miks tossa on 50 rajotus. En tiiä miten paljon on ollut liikennettä tuohon aikaan kun kaveri on vetänyt. Kaippa se olisi otsikoitu jos kaveri ois tuolla vauhdilla ohitellut kotiloita tai muuta liikennettä. Jos oikeesti tiellä voisi olla vaikka se 80 rajoitus kuten niin uskoisin voivan olevan kun lukee noita sikäläisten kommenttaja kyseiseltä pätkältä niin ylitystä ei olisi tullut kuin 79kmh.

Mut jos aivan tyhjä tie ja viidenkympin rajoitus ja sopivaa mutkapätkää niin se on oikeusmurhaa se viidenkympin rajoitus siinä ellei sitten ole asutusta ja paljon kevyttäliikennettä väylällä. Mutta kun ei tiedä kaikkia faktoja niin ei oikein pysty enempää kommentoimaan. Pitää olla aika reikäpää, jos 50 alueella muun liikenteen seassa missä on myös kevyttä liikennettä vetää tota vauhtia. Veikkaan, että on ollut hyvä keli ja hyvä sää kaveri on huomannut että onpas rauhallista pätkällä ja hieman ottanu reippaammin kunnes gyyt olleet tutkaamassa.

...kun ei sitten kuitenkaan löydy tällä ajonopeuksien saralla oikeastaan mitään, minkä olisitte itse valmiita tuomitsemaan.
En kyllä itse välttämättä laskisi itseäni vetomieskerhoon. Jos pääsyvaatimukseksi riittää se, että olen kanssasi eri mieltä lähes joka asiasta, niin sitten ehkä...

Meillä Suomessa on tuomioistuinlaitos, joka huolehtii kansalaisten tuomitsemista. Siihen ei tarvita minua, vetomiesryhmittymää, eikä sinuakaan. Kovin hanakasti olet heittämässä ensimmäistä kiveä, vaikka et ole itsekään synnitön.

Tossahan on ihan hyvä suora jossa narautella
biggrin.gif
tuskin juuri kukaan koskaan liiku tolla tiellä ja se rajotuskin on ollu vielä joku vuosi sitten 60.tiiä sit miks muutettu?!siitä leirintäalueen jälkeen alkaa ihan hyvä pätkä aina petäjävedelle saakka
smile_org.gif

Jyväskylän torille tuollainen kaahari häpeäpaaluun ja kivitettäväksi!
On se hyvä, että jotkut ovat kärppänä valmiina kun ylinopeuskortti välähtää.

Back