• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Oletko ajanut kännissä

Oletko ajanut kännissä -

• Olen, autolla tai pyörällä ja aiheutin kolarin ja sain tuomion

Ääniä: 0 0,0%
  • Olen, autolla tai pyörällä ja jäänyt kiinni ja saanut tuomion

• Olen, autolla tai pyörällä mut kiinni en oo jääny

• Olen, mutta vain pari kaljaa päässä (alle 0.5)

• Ehkä, krapula aamuna

• En

• Ääniä yhteensä
    0
Autoa olen ajanut kun olen juonut yhden (1) oluen. Mopolla meno on sen verran huteraa muutenkin, että en ole ottanut sitä yhtäkään.
Mutta kun mopo on saatu talliin, niin mäyräkoira tuntuu välillä loppuvan kesken.
033102beer_1_prv.gif

On varmaan tullut krapulassa joskus ajettua,vaikka selvältä on tuntunut. Nyt on mittari mukana aina ja nollan jälkeen vasta rattiin.Se mittari kyllä helpottaa elämää jos jostakin syystä on joutunut edellisenä iltana ottamaan asiakkaan mieleksi enemmän kuin yhden kaljan,ei tarvitse aamulla harrastaa itsearviointia että onko veressä vai eikös olekin
tounge.gif

Saatan joskus ottaa yhden pienen oluen ja sitten tunnin päästä lähteä ajamaan, autolla tai mopolla, koska ei se oikeasti vaikuta mitään. Mutta sen enempää ei sitten ikinä eikä missään nimessä. Kyllä jos löytäisi itsensä kännissä ajamasta niin siinä olisi aikamoinen itsetutkiskelun paikka. Näillä jotka ajelee kännissä on elämänhallinta tai elämänarvot ihan päin persettä, sääliksi käy, tai sitten ei.

Edit: ai niin ja kun rehellinen piti olla niin lisätään että polkypyörällä on kerran tullut ajettua kännissä leikkimielistä kilpaa alamäessa asfalttisella pyörätiellä, sillä seurauksella että porukkamme neljästä tyypistä kolme kaatui. Oli kiire kaupungille bileiden jatkoille. Portsari vähän katseli veristä olemustamme mutta päästi sisään, ihme. Muistan vielä miltä kuulosti kun oma otsa rysähti asfalttiin, ei ollut kypärää ei. Ajattelen että siinä oli joku suojelusenkeli mukana, eikä ole tullut toista kertaa töppäilyä sillä tavalla. Tuntuu että siinä vanheni sekunnissa muutaman vuoden, positiivisessa mielessä.
smile_org.gif

Pari kertaa nuorempana on myös jostain mökkibileistä lähtiessä ollut niin krapulaväsynyt ettei olisi varmaan kannattanut ajaa, vaikka alkoholimäärät oli sinänsä laskettu 2h/annos-menetelmällä että promilleja ei todennäköisesti ollut.

Mökkitiellä on joskus tullut napattua muutama kunnon lähtö kännissä niin,että sora lentää kuin speedway pyörästä.Mönkijällä tulee kans ajeltua jurrissa metsässä viikonloppuisin.Liikenteeseen en lähde,jos olen juonut yli yhden oluen.

edit. Niin joo..Vetävällä ruohonleikkurilla tulee myös ajeltua ja siinä kuluu yleensä 6 päkki olutta,kun on valmis ja siitäkin kortti lähtis jotta naps vaan...

tuli vain mieleen se, että jokaisella toi ruumis suhtautuu erilailla alkoholiin. Toinen menettää puolet reaktioistaan jo haisteltuaan sidukkaa, toinen voi juoda vaikka neljä paukkua, eikä mitään tapahdu. Jenkeissä oli ja vissiin joissakin osavaltioissa on edelleen käytössä se ns. kliininen juoppotesti, jossa pistetään kävelemään sitä linjaa pitkin ja tökitään sormella silmiin. Testissä on se hyvä puoli, että se ottaa huomioon ihmisten yksilölliset erot toisin kuin alkomittari, jossa se raja 0,5 %o on sovittu jossakin pöydän ääressä. Toisaalta asia muuttuu sitten aina epäselvemmäksi rattijuopumuksen toteamisen kannalta, joten jos toinen poliisi osaa kirjoittaa ja toinen lukea, lieneepi tuollaisen testin käyttö ainakin meillä kotosuomessa epätarkkaa..

Tällä en tietenkään halua viitata terveen järjen käyttöön rattijuopumustapauksissa kun tiedän ettei sitä käytetä muuallakaan suomalaisessa liikenneturvallisuuspolitiikassa..

Kännin(1 promillen molemmin puolin) varmaan jokainen tunnistaa itsessään...
itse en kyllä huomaa. monesti on dokaamista seuraavana päivänä jo hyvissä ajoin täysin selvän tuntuinen olo, vaikka on promilleja veressä ihan riittämiin...  
nixweiss.gif

samoin käy jos pääsee laskuhumala iskemään kesken illan. silloin tunnen oloni vesiselväksi, vaikka promilleja on veressä selkeesti yli sallitun...

En pannu rastia mihinkään, mutta kerran nuorena autolla koitin, tosin huomasin homman hölmöyden jo ennen määränpäätä ja palasin kotiin paapimaan
cool.gif

Tosiaan lähtiessä tuntu olo suht selvältä, mutta .....
kokeilu jäi viimeseksi
talktohand.gif

Häpeillen täytyy myöntää, että olen ajanut autolla kännissä. Mulla oli auto veljen pihassa, et menen sinne baarista yöksi kun kotiin on pitempi matka ja taksilla kallista. No, ajoin sitten veljen pihaan taksilla ja hyppäsin autoon ja ajoin kotiin. Järkevänä laitoin siinä ajaessa vielä tekstaria veljelle, ettei ihmettele minne mä ja auto ollaan menty.

Tämä oli väärin muotoiltu kysymys
smile_org.gif

Olisi pitänyt kysyä että onko joku tuttusi tai läheisesi ajanut joskus kännissä tai kärynnyt ratista:
Noita kyllä vastauksia olisi tullut huomattavasti enemmän.
Tiedätkö yhden:
Enemmän kuin kaksi:
Enemmän kuin viisi:
Enemmän kuin kymmenen:

Ja sitten kun alkaa kelaamaan elämää taaksepäin kaveripiiriä,itseänsä,sukulaisia.vanhempia,naapureita jne.
Itse tiedän ns.fiksujenkin ihmisten ajaneen kotiin juhlista,baarista,kotoa keskustaan,aamukrapuloissa jne. ja kuitenkin täysin tietoisena että rajat ovat tai saattavat olla ylittyneet.

En ole ajanut humalassa ainakaan vielä. Krapulapäivänäkään en mene edes ajelemaan, vaan ajan vasta seuraavana päivänä. Hyvin on periaate vielä pitänyt. Tänä vuonna on rattijuopot ajaneet enemmän ihmisiä kuoliaaksi, kuin esimerkiksi viime vuonna. Muistaakseni tämäm vuoden toukokuuhun mennessä oli kuollut rattijuoppojen takia 23 ihmistä, kun viime vuonna luku oli 15.

Itse kysymykseen; en ole ajanut koskaan humalassa niin autolla kuin muullakaan moottorikäyttöisellä vempeleellä.

Tämän päiväisessä lehdessä olleen pikku-uutisen mukaan Isossakyrössä on jäänyt moottoripyörällä 1,15 promillen humalassa liikkunut mies.

Hesarin verkkouutisissa kerrottiin rattijuoppojen aiheuttaneen tänä vuonna jo 23 ihmisen kuoleman, vammautuneita on tullut 291. Määrät ovat huimassa nousussa. Koko viime vuonna kuolleita oli 13, pitkän aikajakson keskiarvo 14/v. Rattijuoppojen aiheuttamat liikenneonnettomuudet ovat kasvaneet 20 prosentilla vuosittain, kun taas muiden onnettomuuksien määrä on laskenut.

Uutiseen

Penskana tuli kerran ajettua. Olin ottanut aika paljonkin, kaverit tarjos. Oli kuitenkin tiukka kotiintuloaika ja siinä sitä sitten ajeltiin kahdeksan kilometriä 250 kuutioisella aika lärveissä. Aamulla kun heräsin, oikein hirvitti. Ei ole toistunut.

Kerran olen ajanut piikillä nuoruudessa kotiin naapurikylästä ja kerran autolla New Yourk'in osavaltiossa 90 -luvun vaihteessa kun serkkuni piti olla kuski ja hän sanoi vasta hänen kotiinsa lähdön aikaan että aja sinä meidät kotiin.

Nope, nollalinja. En mee ees terassille yhdelle, enkä juo ruuan kanssa bissee jos oon ratissa.

Jos oon reissussa dokaamassa niin pari vaihtoehtoa, joko notkuu muiden nurkissa pidempään tai ottaa rauhallisemmin.

En ole enkä koskaan aio!

Krapulapäivänä tuntuu välillä, että ajokunto löytyy vasta iltasella - vaikka mittariin puhaltaisikin nollan. Johtuu varmasti osaltaan väsymyksestä...

Back