Oletko vaihtanut pakoputket?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miikam
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Onko pyörääsi vaihdettu pakoputket?


  • Ääniä yhteensä
    376
No se on kuitenkin havaittavissa että HS:n väite ei pidä ollenkaan paikkaansa. Lähes jokainen onkin noin joka toinen.

Ja kuinka moni vaihtaneista on laittanut katulaillisen pöntön?
Ainakin minun tuntemistani motoilijoista suurin osa.
 
CX500C US Custom,alkuperäisputkisto(tehdasuusi)tukutuku-äänet
DR350SE X2 toisessa Arrowin,toisessa laserin slipari,itse vaihdettuja(upeat äänet)pyörät kevenivät ja äänet kovenivat.
GSX1100R Yoshimuran Duplex Race,kokoputkisto, vaihdettu itse,luultavasti yhtä vanha kuin pyöräkin,laulaa yhtä upeasti kun kuskinsa,jolla harrastuksena kuorolaulu
F800GS ,vaihdettu oma tarvikesliparinsa(Akra)ääni kovennut yhtään,pyörä keveni vaan
Alp4.0 vaihdettu tehtaan oma kokoviriviriputki,upeat äänet.Pyörä keveni ja ääni koveni
 
Ja kuinka moni vaihtaneista on laittanut katulaillisen pöntön?
Ainakin minun tuntemistani motoilijoista suurin osa.

Itselläni on nyt lyhyen motoristiurani neljäs pyörä (tuolta signaturesta voi katsoa pyörät). Kaikki olen ostanut käytettyinä, kolmesta oli putki vaihdettu ostettaessa, yhdessäkään niistä ei lailliseen. Saattaa tosin olla, että tuo Triumph on jo uutena liikkeestä myyty laittomalla kisaputkella; sellaistakin on kai jossain vaiheessa harrastettu.
 
Tässä on muuten katulailliset pöntöt hankintalistalla, koska teurastetut Akrat :no: ovat vain liikaa. Hyvät ratapöntöt tosin. Ei harmita naarmut ja lommot.
 
Löytyy vakio, koko ränni ja suorat putket. Viime mainittuun pitäis keksiä jotain fyllinkiä.
 
12 -vuotiaassa Gixerissä edelleen vakioputkisto, kuukauden oli Micronin slipari kokeilussa, ei kestäny sellasta möykkää plus otti hiukan hassusti kiinni kantapäähän. Koko omistusajan ollu haaveissa Yoshin kokosarja, mutta putkisto on viimesiä laiton kohteita mitä tulee rahan käyttöön.

Miten tuossa äänestyksessä menee muuten prosentit..?
 
12 -vuotiaassa Gixerissä edelleen vakioputkisto, kuukauden oli Micronin slipari kokeilussa, ei kestäny sellasta möykkää plus otti hiukan hassusti kiinni kantapäähän. Koko omistusajan ollu haaveissa Yoshin kokosarja, mutta putkisto on viimesiä laiton kohteita mitä tulee rahan käyttöön.

Miten tuossa äänestyksessä menee muuten prosentit..?

Menee prosentit ihan miten sattuu. Slipareita on useammalla kuin ihan vaan yleensä vaihdettuja pakoputkia :tyhmäminä:
Huonosti laaditut vastausvaihtoehdot
 
Entäs kun ainakin joihinkin Bemuihin on jo tehtaalla asennettu Akran slipareita (esim. mun entiken K 13 S) Onko se sitten jälkiasenteinen, vai ei :no:
 
Itselläni on nyt lyhyen motoristiurani neljäs pyörä (tuolta signaturesta voi katsoa pyörät). Kaikki olen ostanut käytettyinä, kolmesta oli putki vaihdettu ostettaessa, yhdessäkään niistä ei lailliseen. Saattaa tosin olla, että tuo Triumph on jo uutena liikkeestä myyty laittomalla kisaputkella; sellaistakin on kai jossain vaiheessa harrastettu.

Aika pitkin hampain, jos sittenkään kauppiaat vaihtavat kaupat tehtyyn mopoon mitään
"outlaw- osia". Sama se, onko kyse uudesta vai käytetystä.

Koittavat useimmiten ohittaa asian hienovaraisesti vetoamalla kiireeseen yms.
vaikka hiljaisimpana aikana vuodesta :p.

Joku ottaa tuosta kopin, joku ei..... ja siinä taas tulee kauppurille RISUJA:rant:. :;):.

Ihan ymmärrettävää..... koska nakin sitten napsahtaessa tuolla ladun varressa..... AIVAN!!!
Rehti ja reilu, suoraselkäinen mies kiepauttaa yllättävän helposti ja kärppänä syyn kauppurin niskoille.....
"Tämmöösenä tää mulle myytiin.... kai sitä joku vastuu on myyjälläkin" :thumbup:.
 
Menee prosentit ihan miten sattuu. Slipareita on useammalla kuin ihan vaan yleensä vaihdettuja pakoputkia :tyhmäminä:
Huonosti laaditut vastausvaihtoehdot

Eiköhän kyse ole vastaajissa, selkeet ohjeet mun mielestä, mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia...
 
mulla on maxissa vakiovaimentimet mutta decatpipe , äänet on melko kovat ja exup lähti pöntön mukana.

gixussa oli josimurha jo mulle tullessa ja musta se "kuuluu" siihen, vakiopöntön äänet ei vastaa ulkonäköä ,eikä mielikuvaa..

HRD;ssä on giannelli vakiona, kisakireet 2T äänet luo muistoja

Zetorissa oli joku nexus korvausputkisto joka oli tosi (liian)hiljainen, siihen laitoin V&H täysrännin ja vot...

kaveri otti sen pois kun osti kawan multa ,sanoi että liian kova ääni ,mutta se on sillä taas paikallaan:grin:

muissa on alkuperäiset.
 
Jos puhutaan äänistä niin onko sillä periaatteessa väliä onko koko ränni vai pelkkä pönttö vaihdettu? Onko jollain akran putki vakiopöntöllä? Mites yhtälöön lasketaan mukaan killerit ja e-merkit.
 
En ole vaihtanut, kun olen tälläinen köyhä, eikä ole varaa. Tulee varmastikkin joskus vaihdettua, koska tuo nykyinen ei miellytä silmää ja pitäähän oman pyörän olla kaunis.
 
On tullu suhattua tota Tampereen Teiskontien vartta fillarilla ja ainahan siitä prätkiä menee ohi sieltä täältä. Melkein kaikki aina vakioputkilla. Siitä kun ottaa otannan niin aika marginaalistä on että pakoputki pitää lujempaa ääntä kuin ketjut.
 
Edelliseen pyörääni gixxeriin vaihdoin heti uutena Devilin pöntöt, kun alkuperäiset oli niin pahan näköiset :thumbup:
Nykyiseen Firebladeen kelpaa orkkisputki niin äänen kuin ulkonäkönsäkin puolesta. Ei herätä huomiota, vaikka sutikeupäks...:jpstyle:
 
Pyörässä oli ostaessa kiinni sellainen savustuspöntön kokoinen vanha 90-luvun Ixilin slipari, jossa lukee isolla komeasti FOR COMPETITION USE ONLY:D Sillähän ei ole niin väliä, kun ennen vuotta 2003 valmistettujen pyörien pöntöiltähän ei vaadita E-merkintää. Pyörä on myöskin valmistettu ennen vuotta 1992, joten sille sallitaan kovempi möykkä 106db.

Ei silti, voisi siihen Stormilta ostaa killerin ihan kokeilumielessä kesällä. Tuo Ixilin pönttö ei kyllä ole mitenkään äänekäs, se on niin helvetin suuri. Äänet ovat itse asiassa juuri sopivat omaan makuun. Just sellainen sopivan murea pörinä alakierroksilla ilman wagneriaanista pauhua yläkierroksilla. Hyvä pönttö. Satasen vauhdissa pakoääntä ei kuule pukille ollenkaan, mutta kaupungissa pörisee kivasti. Sellaista pönttöä mikä pauhaa korvan lukkoon matka-ajossa en jaksaisi kuunnella.
 
Elä helevetti ainakaan sellasta haitarihuilua sinne paa, opin ite kantapään kautta ettei niitä oo tarkoitettu siihen käyttöön olleskaan. Muuan täälläkin vaikuttaneen herran, joka muistaakseni taidettiin tuntea nikillä Raaseri, opastuksella askartelin ite omaan pönttöön just sopivan bäfflen. Kiloäffässä kuiteski sitä virtausta jo sen verran että liian ahistavalla tehot laskee helposti kun ei huuhtele kunnolla tai sit ääni muuttuu sellaseksi takakireeksi nasaaliksi kun eikös noissa ollu tehtaalta vielä tupla pöntöt.
 
Ajattelin käydä näyttämässä sitä keväällä konttorilla ihan tuollaisenaan. Ei oikeasti ole kovat äänet, mitä nyt parinkymmenen pyörän kokemuksella uskaltaa arvioida. Hiukan hämmästynyt olen, jos menee yli 106db plus oliko se nyt päälle vielä se 3db. Mulla on ollut monta äänekkäämpää pyörää. Kovaäänisin oli ehkä aikanaan CB900 Laserin pikkupöntöllä. Pauhasi satasen vauhdissa ihan huolella. Pitsituuttiin laitoin aikanaan kauan sitten sellaisen auton pyöreän takapöntön väliaikaisesti autotarvikeliikkeestä. Tuli tosi hiljainen.

Konttoriin otinkin jo yhteyttä kirjallisen tiedustelun muodossa, mutta ei ole vielä mitään kuulunut. Tuo on sen verran vanha pyörä, että ei taida runkokilvistä mitään äänimääriä löytyä, eli sillä 106 desibelillä mennään jonka tuo mielestäni alittaa, olen valmis laittamaan rahani sille. Sellaisenkin juridisen nyanssin huomasin, että jos pyörä olisi kahdeksan kuukautta uudempi, niin se pitäisi pönttötarkastuksessa pakokaasumitata. Vuosimallin 1990 kiloseepra on ihan paras!:thumbup: 1991-mallista eteenpäin pitäisi päästömitata.

Monet asiat ovat tiukentuneet siitä, kun viimeksi ajelin 2000-luvun alussa. Katupysäköintikin oli ilmaista. Kyllä mä konttorilla käyn tuota näyttämässä, jos nyt ei ihan mahdottomia tule maksamaan. Jotenkin ajatus, että maksaisin 530 euron liikennevakuutuksen ja 300 euron asukaspysäköintitunnuksen ja olisin silti hurja outlaw on jotenkin niin koominen, että kai se tarttee käydä, jos heidän arvolleen nyt sellainen visiitti sopii.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös