Olipas avulias kauppias...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jomi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jomi

New member
Toin tuon -03 Tuononi talvella maailmalta. Nyt kun katsastus & rekisteröinti tuli ajankohtaiseksi minulle selvisi, että tarvitaan vaatimuksenmukaisuustodistus. Olen niitä toki joskus autoihinkin joutunut hankkimaan.

No ajattelin kääntyä maahantuojan puoleen, eipä paljon auttamishaluja löytynyt lisäksi todistus olisi tullut 50,- kalliimmaksi kuin Tuv Nordilta ja sen saaminen olisi kestänyt ties kuinka kauan.

Onneksi, minulta taipuu tuo lontoo, rantaruotsi und auch deutch joten eipä tarvitse koskaan ostaa ko. puodista mitään
033102bebe_1_prv.gif

Tuono nyt tänään onnellisesti kilvitetty.
Otti se Vehokin aikoinaan lusikan kauniisti käteen...

Eli halusit saada lappusen joka syö maahantuojan elinkeinoa heistä riippumattomista syistä (verotus) eivätkä he riemuinneet sen kirjoittamisesta. Melko paskiaisia.

Eli halusit saada lappusen joka syö maahantuojan elinkeinoa heistä riippumattomista syistä (verotus) eivätkä he riemuinneet sen kirjoittamisesta. Melko paskiaisia.
HAHAHAHA syödä elinkeinoa heistä riippumattomista syistä huaaah haaahhahahaaaa  
biggrin.gif
Ai niin, multa unohtui se "mietippä omalle kohalle". Jos se selkeyttäisi katsontaasi. "Laittaisitko tän mun nettipallon alle samalla rahalla kuin itse myymäsi" tai "Ostin tuubit netistä, lataisitko kartan ilmaiseksi sillä sun 8000eur pömpelillä?"

Muahaahahahaaahhhhaaaa  
biggrin.gif

Edit : Okei, toi "heistä riippumattomista" oli ehkä tahattoman koomista mutta ymmärsit varmasti yskän?

Edit 2 : n osa krjoita

Ajatella, jos joka paikassa kysyttäisiin tyyliin oletkos syntynyt tässä sairaalassa? Ai, et vai, no ei me sitten voida sinua hoitaakkaan.

Ikävä kyllä itsekkin liike-elämässä vuosina -81-2002 toimineena totesin, että joskus kannattaa joustaa.

Ajatella, jos joka paikassa kysyttäisiin tyyliin oletkos syntynyt tässä sairaalassa? Ai, et vai, no ei me sitten voida sinua hoitaakkaan.

Ikävä kyllä itsekkin liike-elämässä vuosina -81-2002 toimineena totesin, että joskus kannattaa joustaa.
Jepjep. Kätilöt tekee perkeleenmoista bisnestä repimällä vauvoja kohduista.
wink.gif

Todistusten kirjoitushan se on varmaan päätoimiala. Myydäänkö varaosat nykyään -katteella vai ovatko ne peräti ilmaisnäytteitä.

No, anyway minähän se
withstupid.gif
olin.

Edellisen kerran taisi olla 1977 tai 1978 ko. firma mainosti tekevänsä Hondan Foureihin nokka-akselien liukulaakeroinnin muuttamisen neulalaakeroiduksi, toimitusaika vaikkapa viikko ei jaksa muistaa enää. Venähtikin sitten vain vissiin pariksi kuukaudeksi.

Ps. Ja olisin kyllä maksanut siitä todistuksesta, en ollut sitä ilmaiseksi haluamassa. Sen toimittamiseen suhtauduttiin vain niin nuivasti.

Mutta alles ist in odnung, und das ist das!

Asiakas on asiakas, toki jos ei kiinnosta kauppaa tehdä niin ei kai siinä mitään, taisi tuossakin mennä sekin raha ulkomaille.
No elämä on.

Kyllä tuota tuonti-vastaista asennetta yhä kummasti tästä maasta alan toimijoilta löytyy. Auto-puolellakaan ei merkkiliikkeillä ole mitenkään erikoista että esim. perushuoltojenkin hinnat harmaatuoduille ja heitin itsensä maahantuomille ovat kokolailla toisenlaiset. Juu, hinnastossahan se hinta on toki ihan sama, mutta kun harmaatuotuun "yllättäen" tuli pari muutakin pikku juttua, lenkkiavain ei muka sopinutkaan mutteriin tms. => laskuun lisäveloitusta. Ja jos tuo ei ole silkkaa harmaatuontien kyykyttämistä, niin mikä sitten on
shaun.gif

No onneksi asikas voi myös äänestää jaloillaan ja nykyään edes takuiden vuoksi ei tartte niitä merkkiliikkeenkään itsensä maahantuomia huollattaa siinä merkkiliikkeessä
033102bebe_1_prv.gif

Ai niin, multa unohtui se "mietippä omalle kohalle". Jos se selkeyttäisi katsontaasi. "Laittaisitko tän mun nettipallon alle samalla rahalla kuin itse myymäsi" tai "Ostin tuubit netistä, lataisitko kartan ilmaiseksi sillä sun 8000eur pömpelillä?"

Muahaahahahaaahhhhaaaa  
biggrin.gif

Edit : Okei, toi "heistä riippumattomista" oli ehkä tahattoman koomista mutta ymmärsit varmasti yskän?

Niin tai "Vaihtaisitteko siellä Hondaliikkeessä öljyt tähän mun Suzukiin? jaa ette, ei oo teidän myymä merkki?"
biggrin.gif

Joku vuosi sitten tarvin vastaavuustodistuksen hondaan. Kyselyn tulos, konttorilta 200 eur. Maahantuojalla 150 eur. Tuv saksa n.100-120 eur. Tiedustelu saksan hondan nettisivujen kautta...todistus postilaatikossa reilussa viikossa 0 eur. Jos hinta oli ollu muutamissa kympeissä esim. Brantilla olis se tullut sieltä tilattua. Toki periaatteista kannattaa pitää kiinni, jos ollaan harmaatuonti tms. vastaisia niin silloin ei kannata myöskään todistuksia jaella. Siitä voi pian tulla mielikuva hyvästä palvelusta mikä tietenkään ei ole tarpeen kotimarkkinoilla.

Turha tuollaista on "itkeä", kun sulla kielet taipuu niin eikö ole itsestään selvää hankkia todistus sieltä mistä pyöränkin hankit
wink.gif

Muahaahahahaaahhhhaaaa  
biggrin.gif

Niin tai "Vaihtaisitteko siellä Hondaliikkeessä öljyt tähän mun Suzukiin? jaa ette, ei oo teidän myymä merkki?"  
biggrin.gif
En voi sille mitään jos et ymmärrä jutun pointtia. Sinun postauksesi ei liity aiheeseen millään tavalla.

En itsekään ymmärrä harmaatuotujen huoltojen dissaamista mutta omien osien roudaaminen huoltoon, joka myy samoja osia.... Ymmärrän hyvin, että hinta ja asenne työn suorittamiseen on jotain aivan muuta kuin tavan tallaajalle joka ostaa sekä osat, että palvelun saman katon alta.

Ymmärtäisin uuden, tai uudehkon kohdalla, mutta näinkin "vanhassa" maahantuoja ei todennäköisesti menetä mitään kun eivät voi vastaavaa myydä. Luulisi vain saavan uuden ostajan varaosille?

Välillä ihme touhua joidenkin kauppiaiden toiminta. Vastaava tilanne itsellä, kun olin hakemassa merkkiliikkeestä venansäätöpaloja. Olin aikaisemmin puhelimitse kysynyt, että onko paloja hyllyssä vai tarviiko tilata, oli kuulemma hyllyssä. Menin hakemaan ja sitten ei millään löydy oikeita paloja. Sanoi vain että normaalisti tekevät vaihtokaupan ottamalla vanhat epäsopivat palat vaihdossa ja antavat sopivat tilalle ja ottavat 7e/pala hintaa lisäksi. Olisin halunnut ostaa heiltä palat. Tarpeeksi kun myyjää painostin, hän meni napinan saattamana katsomaan hyllystä olisiko siellä nyt kuitenkin sopivaa ja hetken päästä tuli takas ja sanoi ettei löydä ja että tarvitsisi olla malli mukana. Ei muka saanut palan kokoa selville pyörän tietojen avulla. Hommasin palat sit toisesta liikkeestä ja jatkossakin luultavasti vien rahani muualle. Tähän mennessä olen lähes kaikki osat hommannut tuolta liikkestä,.

Ymmärtäisin uuden, tai uudehkon kohdalla, mutta näinkin "vanhassa" maahantuoja ei todennäköisesti menetä mitään kun eivät voi vastaavaa myydä. Luulisi vain saavan uuden ostajan varaosille?
Joo just tätä ei voi ymmärtää. vai oliko ko. kauppiaalla muka rivi myymättömiä -03 tuonoja rivissä.. epäilen.

itse olisin ottanut hillon mielihyvin ko. läpyskästä ja hyväuskoiselta vaikuttavalle kaverille vakuutellut vielä että nämä etelän hetelmät on syytä käydä huolella läpi koskapa ei ne neekerit niitä kuitenkaan huolla. kyllä, me voimme tehdä tälläisen vaativan erityistarkastuksen erityislaitteillamme ja hintakin on only for you
smile_org.gif

Back