-tatska-
New member
Terves kaikille kanssa pörisijöille.
Ajattelinpa tuoda tänne HD/Buell puolelle vähän lisää lueskeltavaa (laadusta on paha sanoa mitään). Nykyään tuskin yksikään kaksipyöräinen jää alkuperäiseen asuunsa, puhumattakaan amerikkalaisista.
Aitoa Harrikkaa en enää omista, 1200cc sportti minulla oli vuoden päivät. Pieniä ruuvaa kiinni muutoksia siihen uskaltauduin tekemään, mutta muuten pitäydyin vain kruisailuissa.
Syksyllä 07 sportti jäi Hämeenlinnaan ja mukaan tarttui Buell... Malli on suurelle yleisölle varmasti tuntemattomampi: M2. Ns. matkamallista piti saada tehtyä jotain ihan muuta, ainakin itselle nyt mieluisampi. Tarkoituksena tehdä mahdollisimman paljon itse ja näin ollen säästää, jeah right!? Ehkä tästä ketjusta joku saa ideoita omiin muutoksiinsa tai tippejä, miten hommaa ei kannata tehdä.
Tarina "ensimmäisestä" oikeasta rakennusprojektista alkaa:
-----------------------------------------------------------
"Kaunokainen" tehdaskuosissaan. Satulaa riittää vaikka kolmelle ja kyljessä mieletön putsarikotelo, joka muistuttaa lähinnä linnunpönttöä. Ulkonäöstä huolimatta pyörä oli ajossa kuitenkin HAUSKA, vaikka hivenen raskaalta peliltä ulkoisesti vaikuttaakin. Tekniikka päällisinpuolin tutunoloinen sportsterista. Look valitettavasti Buellin varhaisimpia tuotoksia, menettelee... mutta ei omaa silmään 100%:sti miellyttänyt.
http://i253.photobucket.com/albums/hh62/taavetti_2007/1498.jpg
Ensimmäinen homma olikin alkuperäisen takamuksen heivaaminen veks ja taikoa jotain uutta tilalle.
Uretaania ja kasa kuidutustarvikkeita käteen... tuntien jälkeen saatiin kuin saatiinkin mukavamman näköisen perän mallia. Tarkoituksena oli säilyttää alkuperäinen takahäkki toimivana, ainoastaan "pieni" lyhennys oli luvassa.
http://i253.photobucket.com/albums/hh62/taavetti_2007/PIC_0012.jpg
Kuidutustuntien jälkeen perä istui omaan silmään ihan mukavasti. Alkuperäistä satulaa, kun ei voinut enää käyttää (luojan kiitos), niin uusi oli veisteltävä. Kuidusta pohja ja telttapatjaa kontaktiliimalla päälle ja eikun veistelemään. Turhia ja vaihtoon meneviä osia tuli sitten riisuttua siinä samalla.
http://i253.photobucket.com/albums/hh62/taavetti_2007/PIC_0004.jpg
http://i253.photobucket.com/albums/hh62/taavetti_2007/PIC_0003.jpg
-----------------------------------------------------------
Projekti starttasi ilman suurempia kommelluksia, vaikka hartsihöyryssä olisi voinut koheltaa enemmänkin.
Päivitän pikapuoliin lisää, missä sitä nykyään mennään vai mennäänkö missään.
Ajattelinpa tuoda tänne HD/Buell puolelle vähän lisää lueskeltavaa (laadusta on paha sanoa mitään). Nykyään tuskin yksikään kaksipyöräinen jää alkuperäiseen asuunsa, puhumattakaan amerikkalaisista.
Aitoa Harrikkaa en enää omista, 1200cc sportti minulla oli vuoden päivät. Pieniä ruuvaa kiinni muutoksia siihen uskaltauduin tekemään, mutta muuten pitäydyin vain kruisailuissa.
Syksyllä 07 sportti jäi Hämeenlinnaan ja mukaan tarttui Buell... Malli on suurelle yleisölle varmasti tuntemattomampi: M2. Ns. matkamallista piti saada tehtyä jotain ihan muuta, ainakin itselle nyt mieluisampi. Tarkoituksena tehdä mahdollisimman paljon itse ja näin ollen säästää, jeah right!? Ehkä tästä ketjusta joku saa ideoita omiin muutoksiinsa tai tippejä, miten hommaa ei kannata tehdä.
Tarina "ensimmäisestä" oikeasta rakennusprojektista alkaa:
-----------------------------------------------------------
"Kaunokainen" tehdaskuosissaan. Satulaa riittää vaikka kolmelle ja kyljessä mieletön putsarikotelo, joka muistuttaa lähinnä linnunpönttöä. Ulkonäöstä huolimatta pyörä oli ajossa kuitenkin HAUSKA, vaikka hivenen raskaalta peliltä ulkoisesti vaikuttaakin. Tekniikka päällisinpuolin tutunoloinen sportsterista. Look valitettavasti Buellin varhaisimpia tuotoksia, menettelee... mutta ei omaa silmään 100%:sti miellyttänyt.
http://i253.photobucket.com/albums/hh62/taavetti_2007/1498.jpg
Ensimmäinen homma olikin alkuperäisen takamuksen heivaaminen veks ja taikoa jotain uutta tilalle.
Uretaania ja kasa kuidutustarvikkeita käteen... tuntien jälkeen saatiin kuin saatiinkin mukavamman näköisen perän mallia. Tarkoituksena oli säilyttää alkuperäinen takahäkki toimivana, ainoastaan "pieni" lyhennys oli luvassa.
http://i253.photobucket.com/albums/hh62/taavetti_2007/PIC_0012.jpg
Kuidutustuntien jälkeen perä istui omaan silmään ihan mukavasti. Alkuperäistä satulaa, kun ei voinut enää käyttää (luojan kiitos), niin uusi oli veisteltävä. Kuidusta pohja ja telttapatjaa kontaktiliimalla päälle ja eikun veistelemään. Turhia ja vaihtoon meneviä osia tuli sitten riisuttua siinä samalla.
http://i253.photobucket.com/albums/hh62/taavetti_2007/PIC_0004.jpg
http://i253.photobucket.com/albums/hh62/taavetti_2007/PIC_0003.jpg
-----------------------------------------------------------
Projekti starttasi ilman suurempia kommelluksia, vaikka hartsihöyryssä olisi voinut koheltaa enemmänkin.
Päivitän pikapuoliin lisää, missä sitä nykyään mennään vai mennäänkö missään.