• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko 12r historiaa..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kwaka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kwaka

New member
Onko 12r:n valmistus lopetettu kokonaan kun ei löydy
enää kawan malliluetteloista...? jäikö -06 viimeiseksi malliksi...?
crazy.gif

Onneksi kerkesin ostaa oman palani historiaa
smile_org.gif
Pari kesää on tullut nyt ajettua reissua, rataa ja työmatkaa enkä ole vielä kyllästynyt eikä pyöräkuumetta ole tuon vekottimen jälkeen ilmennyt. Lääke on löytynyt!
062802jumpie_prv.gif

Onneksi kerkesin ostaa oman palani historiaa
smile_org.gif
Pari kesää on tullut nyt ajettua reissua, rataa ja työmatkaa enkä ole vielä kyllästynyt eikä pyöräkuumetta ole tuon vekottimen jälkeen ilmennyt. Lääke on löytynyt!  
062802jumpie_prv.gif
Olen kyllä juuri samaa mieltä! Vaikka on noita uusiakin malleja tullut testailtua niin ei ole käynyt mielessäkään vaihtaa pyörää. Toivottavasti kuitenkin lähivuosina tulisi vastaava malli Kawalta, kun kuitenkin joutuu joskus tuosta luopumaan.

Olisihan tuohon super sport luokkaan vielä mahtunut zx-10 ja zzr 1400:n väliin tuo 12 Ärräkin...Mitkä lie perimmäiset syyt mallin pois jäämiseen, eikö tuo 12r kuitenkin myynyt ihan hyvin ?
nixweiss.gif

ZZR1400 tuntui jopa ahtaammalta kuin 12R mitä nyt messuilla testasin. Eli nyt on jäänyt markkinoilla rako jossa kohderyhmä on pitkät yli 190cm jätkät. ZX10:iin ei mahdu mukavasti, GSXR mahtuu mutta näyttää typerältä iso mies pienen pyörän päällä. Sama koskaa rykköstä, eikä sekään ole yhtä mukava kun 12R.

Markkinoita siis on ja luulen että 12R:än suurin kompastuskivi aikoinaan oli ulkonäkö.

Edit: ja oikeassa olette. ilman hayabusaa tota olisi myyty vaikka kuinka

Mun mielestä 12r ulkonäössä ei oo mitää vikaa..ehkä parhaimman näkönen pyörä mitä on koskaan tehty!Mulle vaan väärä merkki.....
buttrock.gif

--
Markkinoita siis on ja luulen että 12R:än suurin kompastuskivi aioinaan oli ulkonäkö.
12R on komia ja paras. Eikohan se suurin syy Busaa pienempiin myyntilukuihin ollu se ettei se ny kaikissa testeissa ollukkaan sita nopeempi. Saaste-ja melurajojen takia jouduttiin liikaa pudottaan huipputehoja jne.
Omaan silmaan Busa on susiruma ja ekan kerran kun 12R:n nain niin tiesin etta se on siina. Oma on ny tehty senverran mieleiseks etta eikohan se mulla pysy hamaan tulevaisuuteen. Tai ainakin kunnes Kawa tekee uuden vastaavan
wink.gif

sen tiedän kans oman zx12r kawani kohdalta, että jos menisin tuon antamaan vaihdossa ihan mihin tahansa niin katumasta en lakkaisi. monta muuta erilailla sopivankin oloista vaihtovaihtoehtoa on tullut ja ollut mielessä, mutta ikinä ei ihan samanlaisia ajofiiliksiä voi kokea kuin 12ärrällä, eikä toista yhtä lailla itselle sopivaa pyörää ole olemassa.

kyllä kawa varmaan tekee vielä joskus tulevaisuudessa sellaisenkin, että joo.

zx12r on siis jo klassikko, koska ilmeisesti sen valmistus on lopetettu. eläköön maailman nopein moottoripyörä, eläköön kawasaaaaakelio zx12r! ja taitaa tuo mikan zx14r olla vielä nopeampi kuin tämmöisen matkakawaraanarin tavallinen tusinakawio.

messuillakin eräs sumekolainen mies totesi 12r kawasta, että saakeli sullahan on klassikko, joten näin ollen asiahan on virallisenpuoleinen.

Joo, mäkin oon päätellyt, että muuilman nopeimpien kawasaki klassikkojen keräileminen voi joskus osoittautua yhtä tuottoisaksi harrastukseksi niin kuin esimerkiksi vanhojen jaguarien kerääminen....niinpä mulla onkin klassikkokawoja kaksin kappalein : ))

...sen lisäksi niillä on vielä huisaa ajella : ) Eikä kumpikaan oo edes kauhian hidas ; )

t:kapsu
zx-10
zx-12r
(ja väärämerkki dr650)

...vanha ei ymmärrä miksi bata oot luopumassa tehoputkesta. Jos tarttet tossa vaunun vetohommassa painoa lisää, niin eikös se olisi järkevintä lisätä runkoa vahvistamalla ?

kapsu, runkoa on hieman ehkä laitonta hitsaamalla vahvistaa, vaikken ala laista tässä kohtaa kirjoittamaan, koska siellä lukevassa päässä lienee laki ja sen sovellukset paremmin hanskassa, hehiö. tosin pulttaamalla vahvistaminen taas on ymmärtääkseni sallittua ja eräänlaista sellaistakin on suunnitelmissa miten kuten tuohon tusinaan vain saa jotain ängettyä, kyse on siis jonkinlaisista kaatumarauta/rungonvahvikepainolisukkeista.

kaikenlainen painonlisäys olisi edullista vetohommiin ja sitä kun on sporttiin kohtuu hankalaa saada sen ulkomuotoa liiaksi rikkomatta, niin sen 7 kg putkistoa vaihtamalla otan mielelläni lisää. tietysti teräksinen tavarateline, mahdollinen keskituki, jos sellaisen saa jollain tavalla sovellettua tuohon, niin lisäisivät painoa ja vieläpä varsin edukkaasti alas, paitsi se tarakka ylös ja taakse.

taisi joku sutsukikuski ite vetää sen bussin jo tuolla aiemmin tähän 12r topicciin. vakioiden nopeuksissa taas näyttää enemmän merkitsevän yksilöerot, sen 2 tai 3 kmh enemmän tai vähemmän kussakin testissä on ajettu milloin zx12r kawalla, milloin jollain muulla.

viritetyissä taas on omat juttunsa, ahtamalla saa kummankin niin nopeaksi ja tehokkaaksi, että tuskin pystyy sellaisia vauhtilauluja laulamaan suomen oloissa, ehkä bonnevillen suola-aavikolla, sinne on täältä arktiksesta pitkä matka kokeilemaan ja kun kuitenkin enimmän aikaa kukin prätkä viettää parkissa, tallissa tai muualla vähemmän äärinopeassa olotilassa, niin on sen oltava silmillekin kaunista katsella kuten tällainen omannäköisensä klassikko tusinakawa.

maailman nopeimpia on mullakin kolme kappaletta tallissa, gpz1100 A1, zzr1100 C, zx12r A1 eli yhteensä 14 vuotta ovat olleet ko. pelit vakiopyöristä tittelillä maailman nopein sarjavalmisteinen motskarimalli.

Back