• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko can am moottoripyörä

Onko can am moottoripyörä -

• Ei ole

Ääniä: 10 83,3%
  • On

Ääniä: 2 16,7%

• Ääniä yhteensä
    12
Jos tarkoitetaan sitä kolmipyörää, niin ei, koska moottoripyörässä on vain kaksi pyörää.

Pitääkös tuommoinen katsastaa vuosittain kuten muut B-kortilla ajettavat kulkineet? Jos ei, niin voisihan se pyörästä mennä... no ainakin jonkinmoisena korvikkeena  
cool.gif

Ja jos se pitää katsastaa joka toinen vuosi, niin sitten se on perävaunu  
tounge.gif

jos b-kortti riittää niin ei mp. itellä abec eikä saa ajaa täysperä rekkaa  
wink.gif
(hyvä niin)
biggrin.gif

Moottoripyörä ei pysy pystyssä ilman:

- Sivuseisontatukea
- Keskiseisontatukea
- Huoltopukkia
- Kuljettajaa
- Nojaa esim. seinä, puu tms.

ko. kilke tahi kulkine pysyy -> = ei ole moottoripyörä

UGH olen puhunut...

No ei ole MP. Kerran ajettuna, toimii kuin kelkka lumella. On lähempänä mönkijää..

Eipä toi spyder moottoripyörä ole munkaan mielestä, vaikka en epäile, etteikö silläkin ajaminen voisi hauskaa olla.
nixweiss.gif

Triket miellän prätkiksi mutta en tota Can Am Spyderia. Mutta ois sellasta kiva silti kokeilla.

Ei kait tuo oikein mp:kään ole? Joku kulkuneuvo, henkäys ja prototyyppi tulevaisuuden "moottoripyöristä"? On varmaankin hauska kruisailtava mutkateillä ja taatusti persoonallinen ennakkoluulottoman ihmisen ajopeli. Oikea elämys ajoneuvo, koska onhan tuossa kumminkin jotakin raikasta ja erilaista uutta.
Tuohon vekottimeen joko varmaankin rakastuis heti ja ikiajoiksi, jos kävis testaamassa, tai sitten kyllästyis jo tasan viikossa jos tuollasen itse omistaisi? Tosi vaikee sanoa??? Pitäis tosiaan vehje henk-kohtaisesti tekstata. Mutta on se ainakin taattu mielipiteiden jakaja ja päiden kääntäjä.
Hintalapun mukaan näyttäis joka tapauksessa olevan helevetin kallis harraste ajoneuvoksi.
eek.gif

vrt. tavalliset 2- pyöräiset.
--- ainakin tällaselle köyhälle. (siksi kait mä vaan näiden olosuhteiden pakosta harraste-ajelen edelleen vielä 2- renkaisella kikottimilla).

Viime kesänä kävin piruuttani koeajolla. Hirveä vehje, moottoripyörään verrattuna luvattoman laiska ja kovemmissa vauhdissa vähän ruudikkaampaan autoonkin verrattuna aika nuhanen, hermostuneen oloinen ohjaus mikä saattaa olla tottumiskysymyskin ja mutkaisella tiellä aika raskas ajettava kun ei se kallistu niin kuin moottoripyörä ja ei ole sivuttaistukea niin kuin autossa vaan joutuu itse roikkumaan siinä kyydissä ja samaan aikaa pitäisi vielä ohjatakkin sillä yliherkällä ohjauksella.

En voi suositella kenellekkään enkä mihinkään käyttöön. Tuolla rahalla saa jo reilusti hauskemman kotilonkin jos ei moottoripyörällä pysty ajamaan.
033102ass_1_prv.gif

On se mp ja vieläpä tosi mukava ajaa  
062802jumpie_prv.gif

Nykyisin saatavilla vielä touring versiokin  
buttrock.gif

No ei se mikään mp ole kun nuita can am spydereitä ja trikejä saa ajaa henkilöautokortilla. Käsittääkseni moottoripyörä vaatii sen A-ajokorttiluokan erikseen, tai niin mulle ainakin sanottiin kun mp korttia itse ajelin.

Moottoripyörä ei pysy pystyssä ilman:

- Sivuseisontatukea
- Keskiseisontatukea
- Huoltopukkia
- Kuljettajaa
- Nojaa esim. seinä, puu tms.

ko. kilke tahi kulkine pysyy -> = ei ole moottoripyörä

UGH olen puhunut...
Tässähän se on se moottoripyörän määritelmä kiteytettynä.
biggrin.gif

Mielestäni Can-Am Spyder on joku muu,kuin moottoripyörä.Olisko ennemminkin kelkka,muttei taida kulkee lumessa.
buttrock.gif

sanon moottoripyörää lähinnä kaksi rengaiseksi, mutta moottoripyörä jos mieletään polkupyörästä kehittyneeksi, niin ei polkupyörääkään määritellä kun yleensä kaksi rengaiseksi. Jos määrittelisin moottoripyörän välineeksi joka kulkee moottorin pyörittämällä pyörillä, niin autokin kuuluisi luokkaan moottoripyörä. Mielummin tykkäisin tarkemmasta määrittelystä esim Trimotorcycle ja bimotorcycle. Näinhän on polkupyörissäkin, miksei moottoripyörissäkin.

Vastasin ei, nyky käsityksen mukaan.

Kauniin naisen sanomana:
Kumman näköinen mopo, apurattaat väärässä päässä

Oma mielipide:
-ei ole mopo
- joskus jos/kun dementia iskee ja/tai Mr. Alzheimer tulee
kylään niin aivan ehdoton peli !
- ei haittaa jos ei muista laskea jalkoja maahan pysähtyessä....

Back