• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko mitään mieltä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karvari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Alavääntö on ihan jees .. huipuista ei niin väliä ..
mutta se mikä on mukavaa, ettei tarvitse ihan viimeisillään kierrättää ..
on pitemmillä matkoilla hiljaisempi

Enempi joutaisi olemaan vaihteita .. aika usein tulee vaihdettua "vielä kerran" ..
se on kyllä kivaa kun mopo lähtee heti kun tappia vääntää eli teho tulee alhaalla. Olen kerran kokeillut duke II:sta ja se oli juuri tällainen peli. Valitettavasti vääntöä ei edes alhaalla ollut mielestäni mitenkään roimasti ja ilonpilaajarajotin tuntuu astuvan heti kuvaan kun kiihdyttää. Siis molempi parempi pätisi mielestäni tähänkin. Alavääntö on kivaa esim. kaupungissa missä voi kiihdytellä, mutta ei kerätä nopeutta. Toisaalta taas kunnolla kiihdyttäessä on kiva kun meno vaan yltyy kun kierrokset nousevat eikä kierrosalue tunnu loppuvan kesken. Mutta jokainen tyylillään  
062802moto_prv.gif
.
Pitää olla alavääntöä ja tehoa ylhäällä. Elikäs ison rivinelikko-kyykyn moottori on just sellanen
062802moto_prv.gif

Sen takia pitää olla tehoa, ettei pyörää tarvitse vinguttaa suorituskyvyn ylärajoilla. Ja sen takia vääntöä, että hiljaa on  kiva ajaa ilman vaihteiden/kytkimen kanssa pelleilemistä. Vääntöä arvostan enemmän kuin maksimaalista huipputehoa, koska sitä huipputehoa tulee harvemmin hyödynnettyä.

Yleensä tehokkaiden pyörien muut ominaisuudet (jarrut, alusta, aerodynamiikka) ovat myös parempia vakiotasolla kuin tehottomampien (koska ne on tehty kovempaa ajoa/rasitusta yms. silmälläpitäen).

Tehoa ei voi olla koskaan liikaa.

Alavääntö on ihan jees .. huipuista ei niin väliä ..
mutta se mikä on mukavaa, ettei tarvitse ihan viimeisillään kierrättää ..
on pitemmillä matkoilla hiljaisempi

Enempi joutaisi olemaan vaihteita .. aika usein tulee vaihdettua "vielä kerran" ..
se on kyllä kivaa kun mopo lähtee heti kun tappia vääntää eli teho tulee alhaalla. Olen kerran kokeillut duke II:sta ja se oli juuri tällainen peli. Valitettavasti vääntöä ei edes alhaalla ollut mielestäni mitenkään roimasti ja ilonpilaajarajotin tuntuu astuvan heti kuvaan kun kiihdyttää. Siis molempi parempi pätisi mielestäni tähänkin. Alavääntö on kivaa esim. kaupungissa missä voi kiihdytellä, mutta ei kerätä nopeutta. Toisaalta taas kunnolla kiihdyttäessä on kiva kun meno vaan yltyy kun kierrokset nousevat eikä kierrosalue tunnu loppuvan kesken. Mutta jokainen tyylillään  
062802moto_prv.gif
.
Pitää olla alavääntöä ja tehoa ylhäällä. Elikäs ison rivinelikko-kyykyn moottori on just sellanen  
062802moto_prv.gif
Joo oon tullu samaan tulokseen ja vielä ku ne kattee repästään pois ni lopputulos senkun paranee
tounge.gif
.

Mutta niinkuin sanoin..jokainen tyylillään
062802moto_prv.gif
.

Omassa pyörässä konetehoa n. 140 heppaa ja vääntöä reilu sata ja täytyy myöntää, että siinä on vähän liikaakin mulle. Ainakin tällä hetkellä
smile_org.gif

Mulla n 40 heposta ja riittää vallan mainiosti. Vähempiki menis. Takanakilta on kerran sora lentäny  
062802jumpie_prv.gif
Riittellöö mulle. Ja mitä nää nyyttönmetrin nyssitte onkaan niin 5500 newbie(tton)kilometriä on takana(kissa).

Edit: Pöhölöä vouhottamista piti vaan sanoa kanski.
Aivan!

Mullapa on valmistajan mukaan 50 hepoa ja 60 Nmää, eikä oikeestaan kiinnosta lisähepat ja Nyyttonit tippaakaan.
Asia on mun kohdilta niin, että kun tehot rupiaa tuntumaan vähältä tuonne valtatielle, niin kavennan tietä ja muutan pikitien soraksi tai hiekaksi. Kyllä sinne tuo 50/60 on ihan omiaan ja tuntuu hyvälle...
062802jumpie_prv.gif

Back