• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko pyörässäsi varashälytin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Onko pyörässäsi varashälytin? - kerro malli ja käyttökokemukset siitä

• 1. on, oli jo ostettaessa

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. olen kyllä miettinyt laittavani sellaisen, on vain jäänyt mietintäasteelle tähän asti

• 3. tulee tämän talven ja kevään aikana

• 4. levyjarru- tai U-lukko riittää hyvin

• 5. ei ole, ei kukaan uskalla varastaa pyörääni kun tietää että se on MUN pyörä

• Ääniä yhteensä
    0

ShadowC2

New member
Varashälyttimet kiinnostaa, ei vain tiedä mikä olisi hyvä vaihtoehto joka olisi myös luotettavakin, jos sinulla on pyörässäsi häläri, kerro millainen se on ja laitoitko sen itse vai asennutitko sen muualla.

Kolmoskohtaan osu,mutta aikamuoto oli väärä....
Busaan tuli jo talven aikana Spyball ja itse laitettuna jäi hinta 280 eeroon.
Toiminta miellyttää ja iisi käyttää.....

Oli jo ostettaessa ja hyvin on toiminut, kukaan ei ole pöllinyt  
biggrin.gif

Itsehän tuo piti kiinni ruuvata - automallinen Defa
eek.gif
No kun auto ei sitä enää tarttenut eikä viitsinyt hyllyynkän jättää, niin pakkohan se oli johonkin viritellä kiinni
tounge.gif
Erittäin hyvinä puolina mikroaaltotutka penkin päälle tunkijoita haistelemassa ja radiokauko-ohjaus
thumbs-up.gif

Noita Defa MC:täkin on tullut pariin .ORG!-pyörään jo ruuvattua ja jotenkin se induktiosilmukkaan perustuva transponderi ei omaa käyttöä miellyttänyt. Jos samassa nipussa virta-avain, boxin avain & transponderi ja pysäytät pyörän mennäksesi takalaukulle, kuittaa häläri virta-avaimen irtoamisen (transponderi katoaa lukijan kentästä) ja virittyy päälle hetken kuluttua, juuri kun olet boxillasi kopeloimassa
confused_orig.gif

Samaten tapaus Honda, jossa valmistajan oma HISS lukee nimenomaan virtalukon ympäriltä => Defan lukija sijoitettava muualle => aina kun pyrästä katoaa virrat, kuittaa häläri jälleen "poistumisesi" kun se lukija on jatkuvasti jossain transponderin tavoittamattomissa => häly virittyy päälle joskos sammutat vain koneen virta-avaimesta edes hetkeksi jutskataksesi kaverisi kanssa
confused_orig.gif

Muutenkin Defa MC pitää aina pyörälle tullessa laukaista joko tönäisemällä pyörää tai laittamalla virrat päälle ja vasta sitten kuitata transponderilla lukijalle että homma on bueno. Sound stupid, doesn't it
confused_orig.gif

Kaikista em. ongelmista + Hondan kytkentäohjeiden virheellisyyksistä annoin palautetta Defalaisille MP-04:ssa ja tietysti he "lupasivat" perehtyä ko. ongelmiin - epäilen
confused_orig.gif

Ei oo, vieköön pois jos joku haluaa. Ei sitä hälyt kuitenkaan estä. Vakuutusyhtiöstä saa rahaa ja kaupasta uusia pyöriä.

u-lukossa on köyhänmiehen piippari olen kyllä harkinnut mutta varkaus vakuutus riittäänee hyvin
sport05.gif

Spyball häly tuli laitettua. Ainakin kaikkiin Yamahoihin on mallikohtainen johtosarja, eli hyyyyyvin helppo asentaa!! Hälyn myötä saa kaskosta 10% alennusta
wink.gif

Defa MC on Hondassa kaverin (ja osin itse) asentamana kiinni. Vaikka HiTec tuossa siitä jo kertoilikin, niin olen kyllä itse siihen täysin tyytyväinen. Sen kanssa täytyy vain oppia elämään eikä se ole vaikeaa..
thumbs-up.gif

Kysäisen tässä samassa aihepiirissä että onkos nuo kuinka yksinkertaisia asentaa nuo hälyt joissa on mallikohtainen johtosarja? Autooni olen hälyttimen asentanut ja se ei niin mukavaa ollut että samanlaiseen ralliin lähtisin uudestaan. Pyörää nyt on tietysti hieman nopeampi purkaa...
thumbs-up.gif

Suurin osa ajasta menee kylä pyörässäkin siihen puhtaan mekaaniseen - piuhat pitää vedellä ao. paikkoihin apparaateille keksiä sopivat mestat pyörän ahtaista tiloista. Itse sähkökytkentä on ajallisesti siis vain pienen pieni osa kokonaisuutta => valmiilla johtosarjallakaan tuskin niin hirveästi aikaa säästää
confused_orig.gif
Tosin Defa MC:n tyyliin "merkkikohtainen" = A4-moniste jossa on piuhojen kytkentäpaikat kerrottu valmiiksi - ja usein tämäkin on väärin => aikaa suttaantuu lisää debuggaukseen
confused_orig.gif

Kysäisen tässä samassa aihepiirissä että onkos nuo kuinka yksinkertaisia asentaa nuo hälyt joissa on mallikohtainen johtosarja? Autooni olen hälyttimen asentanut ja se ei niin mukavaa ollut että samanlaiseen ralliin lähtisin uudestaan. Pyörää nyt on tietysti hieman nopeampi purkaa...
thumbs-up.gif
Ainakin kaikkiin Yamahoihin on mallikohtainen johtosarja, eli hyyyyyvin helppo asentaa yhden reiän joutu poraamaan ja vetämään piuhan tankin alta.

Omaan kawaan laitoin heti uutena kiinni Defan hälyn ja olen ollut tyytyväinen. Helppo käyttää ja oli helppo asentaakin.

H.I.S.S. + Hälyttävä levylukko on jo varsin kattava ja lisäinvestointina edullinen. Tietysti vaijeri/U-lukko sopivat täydellisyyttä hakeville.

Esimerkiksi Xenan hälyttävä jarrulevylukko on suhteellisen edullinen investointi. Lähinnä se tuo kuitenkin mielenrauhaa, sillä VAT tarraa ei löydy ja hälytinalea ei tipu.
veryangry.gif

Mutta kukaan ei uskalla edes yrittää varastaa mun pyörää, kun ne tietää että se on mun!
biggrin.gif

Tein kuten AVe (AVe, mä tunnen sut
033102bebe_1_prv.gif
!) ja laitoin hälyttimen (merkkiä Defa, eikö AVe sullakin?) itte pärrään. Toiminut aivan mainiosti mutta ainahan asennuksen kans kannattaa olla tarkkana (tumpelot, kannattaa teetättää se) Kun vaivauduin vielä lukemaan käyttöohjeen hieman tarkemmin, niin löytyhän sieltä mukavasti infoo mm. talvisäilytyksen kytkentätilasta, naks-naks.

no malli on itsetehty. hälityksen laite tekee kytkimestä, seisontatuesta, ja mopon asennosta. siis on asentamista vaille valmis ja voin sanoa, että tulee toimimaan.

Ei ole hälyjä, ne kun ei estä pyörän nostoa pakun kyytiin, aivan sama huutaako se hetken ennen sitä. 4 ukkoa nostaa pyörän kun pyörän pakun sisään putkilla vanteitten läpi 20 sekunnissa.
Maastoon pulttaaminen paras tapa. Vanhemmissa peleissä ei koskaan saa varkaustapauksessa omiaan pois, eli tuskin saat vakuutusyhtiöltä saaduilla rahoilla samanlaista tilalle.

ei ole,mut tarttis varmaan nykyään olla :vi**ttaa:kun niitä roistojakin alkaa joka paikas olla
veryangry.gif

Mun pyörän saa viedä jos haluaa, en ole rakastunut juuri tiettyyn pyörään niin paljon.. Yhtiöstä makselevat kuitenkin mukavat korvaukset ja saa uuden tilalle..

Elikäs vastaus on: ei ole hälytintä eikä tule...

Back