• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

.Org vs. Suomi24

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BK184
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En ole kuin kerran käynyt katsoon suomi24:n juttuja. Ensimmäisen ja viimeisen kerran kävin. Ihan älytöntä läppää
omg.gif
!

Tama loistava forum. Kaverit nauraa maha kipeaksi kun kaannan suomen bikersien murheita. Nahty tutka saatu sakko ja auto kaistan vaihtoi.    
biggrin.gif

Pääsääntöisesti parhaat ja asiallisimmat juttuset on kirjoitettu jo vuosia sitten, jos pitää ettiä tietoa niin sivulistauksien loppupäätä selaillen löytyy paljon mielenkiintoista. Se että esittää kärkeviäkin mielipiteitä jotka jotkut saattaa ottaa nenuun on hyvä jos niissä on perusteluja.

Esimerkki ilokaasut 350 ketju, pitkä kuin mikä ja seassa melkoista paskaa. Kuitenkin sävy on aika kannustavaa piruiluineenkin. jatkukoon vielä pitkään. Tekemistä mutta kaikki varmaan hyväksyy vedot lentokentällä.
Versus CBR2007 ketju,, jossa olis puusilmäisyyttä lähteä komppaamaan urheiluhenkeä,, nopeuskisassa missä ajetaa satojakilometrejä yleisen liikenteen seassa säännöillä jotka kaikki tietää vaikkei niitä oo kirjoitettukaan ylös. Jossa tyypit aiheuttaa onnettomuuden ja lähtee karkuun kun pitäis olla edes rahtusen vastuunkantoa. Jos närkästystä moisesta aletaan vertaamaan suolen sisältöön tai jos noita närkästyksiä moderoitaisiin niin sitten pitää kyllä kysyä missä orgissa mennään.

Joissain foorumeissa on suljettuja alueita joiden keskusteluissa on sääntöjä mielipiteen ilmaisulle, perustettakoon niitä sitten. Voi porukka päättää kenet ottaa mukaan laulantaan. Tai tehköön omat saitit niitä varten.
Minun mielestä, ketä ei kiinnosta niin aina löytyy se seuraava parempi säie.

jos noita närkästyksiä moderoitaisiin niin sitten pitää kyllä kysyä missä orgissa mennään.
Minun mielestä, ketä ei kiinnosta niin aina löytyy se seuraava parempi säie.

Mielestäni noissa kahdessa lauseessa piilee pieni ristiriita. Onko jokaiseen närkästystä aiheuttavaan aiheeseen pakko saada ilmaista se oma närkästys ja tappaa alkuperäisestä viestistä jatkunut asiallinen keskustelu? Kaikesta huolimatta - vaikka puhummekin "vapaasta foorumista" jossa kaikki muita käyttäjiä loukkaamaton ja henkilökohtaisuuksiin menemätön keskustelu on sallittua - on mielestäni käyttäjien hyvä soveltaa tuota jälkimmäistä mielipidettäsi; mikäli aihe ei kiinnosta tai siitä ei ole järkevää sanottavaa, aina löytyy sellainen ketju joka kiinnostaa.

Tällä foorumilla on menty liiallisuuksiin toisten kyttäämisessä ja kritisoinnissa. En tiedä tapahtuuko tämä huvin vuoksi, vai luuleevatko nämä hartaat kristityt tai muuten vaan uskollisesti lakeja noudattavat ihmiset vaikuttavansa kritisoinnilla asiaan? Pelastaako esim. viittaamassasi CannonBall Run -ketjussa tuon kilpailun tuomitseminen ihmishenkiä, tai valaistuvatko kilpailun osanottajat Herran pyhässä hengessä, ymmärtävät tehneensä syntiä ja katuvat rukoillen Herran anteeksiantoa? Epäilenpä hyvin vahvasti.

Ihmeellisintä on se, että aina kun ilmaantuu ketju jossa keskustellaan moottoripyöräilyn ei-niin-laillisista harrastusmuodoista tai -tapahtumista, on varmuudella samat nimimerkit kritisoimassa ja kirjoittamassa omasta mielipiteestään eroavista kirjoittajista hyvinkin alentavaan sävyyn - ja tämä sallitaan?

Mielestäni on aivan yhtäläistä jos vaikka minä lähden jokaiseen matkailuaiheiseen ketjuun huutelemaan päättömyyksiäni ja sillä tuhoamaan keskustelun kulun. Perusteena tietysti "saa olla eri mieltä" ja "tämä on vapaa foorumi". Miksi ei?

Koska en vaan jaksa olla niin pikkumainen ja paskantärkeä kuin osa Teistä.

edit: Typoja.

Erilaisuuden ja erilaisten mielipiteiden sietäminen on taitolaji. Jokainen siinä onnistuu vaihtelevasti.

Versus CBR2007 ketju,, jossa olis puusilmäisyyttä lähteä komppaamaan urheiluhenkeä,, nopeuskisassa missä ajetaa satojakilometrejä yleisen liikenteen seassa säännöillä jotka kaikki tietää vaikkei niitä oo kirjoitettukaan ylös. Jossa tyypit aiheuttaa onnettomuuden ja lähtee karkuun kun pitäis olla edes rahtusen vastuunkantoa.  Jos närkästystä moisesta aletaan vertaamaan suolen sisältöön tai jos noita närkästyksiä moderoitaisiin niin sitten pitää kyllä kysyä missä orgissa mennään.
Kerro nyt sinäkin kuka meistä sen onnettumuuden aiheutti ettei asiasta tarvi tehdä herjaus syytettä. Sillä itse olen tosissani tuossa hommassa ollut ja sitä varten tehtiin talvi töitä, hommattiin sponsseja jne. Sitten tänne tulee sinunlaisesi idiootit kertomaan kuinka siellä kolaroidaan, paetaan paikalta ja kaikkea muuta vastaavaa. Varmaan kukaan ei täälläkään liikkujista mene toisen "työpaikalle" (sikäli mikäli joskus poistuu tietokoneelta) suoltamaan tuollaista paskaa mitä se ketju oli täynnä. Mutta jos minä hommaan sponsseja, keskityn johonkin tosissaan jne niin silloin kaltaisesi asiasta tietämättömät saa tehdä kaikkensa julkaistakseen perättömiä tietoja asioista mistä ei tiedä mitään?

Ketjussa oli viimeisen näkemän mukaan 127 viestiä joista puolet oli yhtä ja samaa paskaa mitä sinä suollat. Kritisointi on aina ok mutta en minäkään tule muiden viesteihin jankkaamaan samaa asiaa joka varsinkaan ei edes pidä paikkaansa.

Nyt oikeasti ylläpito voisi ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa jonkun sortin reagoinnin noihin henkilökohtaisiiin hyökkäyksiin jne. Ei ole ihme että tänne ei yksikään teami tai muu juuri kirjoittele koska täällä tuo keskustelun taso ei ole sitä luokkaa että tukijat ja taustajoukot asiasta pitäisivät. Itse sen huomasin vasta nyt mutta tiedänpähän tulevaisuudessa.

Chi..chi..
biggrin.gif
...aletaan päästä asiaan,tai ainakin liki..
Modejen taso on mielestäni ihan OK. Harvoin tällä palstalla tulee vastaan tekstejä jotka olisi niin loukkaavia, että ne tarvisi poistaa. Jos joku kommentoi toist ku..pääksi tms., voisi ko. henkilö vähän itse miettiä sanomisiaan. Pääsääntöisesti tällä palstalla saa asiallisia vastauksia, jonkun mielestä yksikertaisiinkin kysymyksiin. Alkuperäinen pointtini olikin sen ylimääräisen "sälän" kirjoittamatta jättäminen..

Versus CBR2007 ketju,, jossa olis puusilmäisyyttä lähteä komppaamaan urheiluhenkeä,, nopeuskisassa missä ajetaa satojakilometrejä yleisen liikenteen seassa säännöillä jotka kaikki tietää vaikkei niitä oo kirjoitettukaan ylös. Jossa tyypit aiheuttaa onnettomuuden ja lähtee karkuun kun pitäis olla edes rahtusen vastuunkantoa.  Jos närkästystä moisesta aletaan vertaamaan suolen sisältöön tai jos noita närkästyksiä moderoitaisiin niin sitten pitää kyllä kysyä missä orgissa mennään.
Kerro nyt sinäkin kuka meistä sen onnettumuuden aiheutti ettei asiasta tarvi tehdä herjaus syytettä. Sillä itse olen tosissani tuossa hommassa ollut ja sitä varten tehtiin talvi töitä, hommattiin sponsseja jne. Sitten tänne tulee sinunlaisesi idiootit kertomaan kuinka siellä kolaroidaan, paetaan paikalta ja kaikkea muuta vastaavaa. Varmaan kukaan ei täälläkään liikkujista mene toisen "työpaikalle" (sikäli mikäli joskus poistuu tietokoneelta) suoltamaan tuollaista paskaa mitä se ketju oli täynnä. Mutta jos minä hommaan sponsseja, keskityn johonkin tosissaan jne niin silloin kaltaisesi asiasta tietämättömät saa tehdä kaikkensa julkaistakseen perättömiä tietoja asioista mistä ei tiedä mitään?

Ketjussa oli viimeisen näkemän mukaan 127 viestiä joista puolet oli yhtä ja samaa paskaa mitä sinä suollat. Kritisointi on aina ok mutta en minäkään tule muiden viesteihin jankkaamaan samaa asiaa joka varsinkaan ei edes pidä paikkaansa.

Nyt oikeasti ylläpito voisi ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa jonkun sortin reagoinnin noihin henkilökohtaisiiin hyökkäyksiin jne. Ei ole ihme että tänne ei yksikään teami tai muu juuri kirjoittele koska täällä tuo keskustelun taso ei ole sitä luokkaa että tukijat ja taustajoukot asiasta pitäisivät. Itse sen huomasin vasta nyt mutta tiedänpähän tulevaisuudessa.
Tää on taas tätä "hyökkäys on paras puolustus"-juttua
biggrin.gif

Ylläoleva teksti taas jälleen osoittaa kuinka valittaja itse solvaa henkilökohtaisesti toista kirjoittajaa sen vuoksi, että toinen kirjoittaja on jostain asiasta eri mieltä täysin asiallisella kirjoituksella. Ja kaiken kukkuraksi valittaja huutaa apua ylläpidolta henkilökohtaisuuksiin puuttumiseen. Hohhoijakkaa...

Modetaso on ihan OK. Pahin paska ja kohina karsiutuu pois ja sillä selvä. Vielä kun poistetun viestin kirjoittaja katsoisi aina peiliin jatkokitinän sijaan, niin hyvin ois asiat.

Tämmösen ison mp-foorumin periongelma on juuri se koko ja monimuotoisuus. Liian monta eri harrastajatyyppiä on samalla foorumilla yhtäaikaa, mikä aiheuttaa sen, että aina joku kirjottaa jotain, mistä itse ei pidä. Sitten kun näissä eri ryhmissä jokaisessa löytyy näitä tyyppejä, jotka vaan ei voi olla puuttumatta toisen ryhmän tekemisiin, niin siitähän kaikki turhanpäiväinen vääntäminen kumpuaa. Rauhallisesti liikkuvat eivät pidä kikkailijoista, aina pystyssä pysyvät eivät pidä kaatuilijoista, aina lakia noudattavat eivät pidä lakia noudattamattomista. Puhumattakaan siitä, että muutamilla nimimerkeillä on vuodesta toiseen ollut tapana jauhaa samaa provosoivaa messua ketjusta toiseen. Ja provoonhan pitää aina jonku tarttua...

Itellä on ollu tapana olla kirjoittamatta asioista, jotka eivät minua kiinnosta. Lisäksi jätän jopa lukematta ko. threadit. On se niin helvetin vaikeaa!

edit: ja piruvie ite syyllisty taas asian vierestä puhumiseen =) Mun mielestä org-suomi24 -vertaus on kuitenki vähän liioteltua, täällä sentään _on_ moderointi. Ja ainakaan toistaiseksi kenenkään pääasiallinen tarkoitus ei ole pilata foorumia.

........, että toinen kirjoittaja on jostain asiasta eri mieltä täysin asiallisella kirjoituksella.
Täysin asiallisesti...
En minäkään voi mielestäni asiallisesti/perustellusti sanoa, että kotikaupunkini lähikylien kylätansseissa tapellaan aina, jos en ole siellä ollut...
wink.gif

Asiaa sivun vierestä, mihkähän tämä vielä kehkeytyy kun ajokelit loppuu...
baaa.gif

Lisää OT: arvatkaa hetkauttaako pätkääkään miten joku jossain maailmalla ajaa, lienee hyvä merkki siitä että omassa elämässä on vielä jotain jäljellä...
cool.gif

Heti ot: en käytännössä lue suomi24:sta joten hankala verrata mutta voisiko noista +1 viesteistä päästä jotenkin eroon? Joku kiinnostava viestiketju missä väännöt on parhaimmillaan ja huomaa sinne tulleen uuden viestin niin se onkin joku saatanan plus ykkönen. Toki onhan sekin keskustelua ja mielipide kun ilmoittaa olevansa samaa mieltä mutta niin informaatio-, viihde- kuin uuden näkökulman asiaan esittämisarvokin on nolla. On aika rasittaa luettavaa varsinkin kännykällä.

Noh, vähän tiukkaa on ollut. Esims nyt on ilmeisesti edellä mainittu cannonball run ketju hävitetty, koska siinä oli vähän vääntöä. Siinä oli kuitenkin myös asiaa ja paljon viihdearvoa.

Semmonen yleinen trendi on aina häirinnyt että harrastuksen vähänkään "harmaalla alueella" liikkuvat ketjut tai ao. tyylisuunnan hyväksyvät viestit moderoidaan poikkeen tosi nopeesti, kun taas jotkut "helteellä on hyvä pitää kevlar-haarniskaa" jeesustelut saa elää ikuisesti.

Versus CBR2007 ketju,, jossa olis puusilmäisyyttä lähteä komppaamaan urheiluhenkeä,, nopeuskisassa missä ajetaa satojakilometrejä yleisen liikenteen seassa säännöillä jotka kaikki tietää vaikkei niitä oo kirjoitettukaan ylös. Jossa tyypit aiheuttaa onnettomuuden ja lähtee karkuun kun pitäis olla edes rahtusen vastuunkantoa. Jos närkästystä moisesta aletaan vertaamaan suolen sisältöön tai jos noita närkästyksiä moderoitaisiin niin sitten pitää kyllä kysyä missä orgissa mennään.

Tää on taas tätä "hyökkäys on paras puolustus"-juttua
biggrin.gif

Ylläoleva teksti taas jälleen osoittaa kuinka valittaja itse solvaa henkilökohtaisesti toista kirjoittajaa sen vuoksi, että toinen kirjoittaja on jostain asiasta eri mieltä täysin asiallisella kirjoituksella. Ja kaiken kukkuraksi valittaja huutaa apua ylläpidolta henkilökohtaisuuksiin puuttumiseen. Hohhoijakkaa...
Ohan se tietty hienoo ja asiallista olla eri mieltä ja jauhaa sontaa asioista, joista ei mitään tiedä. Niinpä niin.

Juu raastupaan vaan kaikki; siellä ne asiat ratkeaa ison pöydän ääressä! Herttileijaa mitä itkua ja porua...

Vetää virneeseen kun ensin hehkutetaan kuinka osallistutaan kilvanajoon yleisillä teillä (veikkaisin olevan laitonta) ja sitten perään uhataan herjaussyytteillä kun joku kritisoi. Noh tapansa kullakin ja saahan niistä naurut aikaiseksi.

Niin jai noi henkilökohtaiset hyökkäykset ovat todellakin asia johon on syytä puuttua; tsekkaappas ekana vaikka omat postauksesi ja palataan asiaan sen jälkeen eiköstä vaan?

muuten... mies seisoo sanojensa takana.

Noh, vähän tiukkaa on ollut. Esims nyt on ilmeisesti edellä mainittu cannonball run ketju hävitetty, koska siinä oli vähän vääntöä. Siinä oli kuitenkin myös asiaa ja paljon viihdearvoa.
Tuosta minä otan syyt niskoilleni koska itse poistin koko ketjun erään tukijan otettua yhteyttä asian tiimoilta.

Syy kyseiseen toimenpiteeseen oli se että tässä syksyn ja talven aikana on tarkoitus tehdä sponssit ensi kesän kisaa ajatellen niin juurikin se väärällä tiedolla ja omilla mielipiteillä täydennetty ketju ei palvellut kenenkään muun tarkoitusta kuin näiden jotka vain haluavat täällä päteä ja aiheuttaa riitaa joka asiassa. Jos 85% mielipiteistä ja kommenteista muilta oli asiaankuulumattomia ja paikkaansa pitämättömiä niin se vain hankaloittaa minun asemaa tilanteessa. Huvittavinta oli kun fisu tuki minun sanomiani kertomalla mitä siellä oli kirjoiteltu lehdissä kun kerta asui kyseisessä maassa niin eikö nimeltämainitsematon onnistunut fisunkin leimaamaan valehtelijaksi ja kiisti tiedon oikeellisuuden.

Harmittaa niiden puolesta ketä asia oikeasti kiinnosti sillä tapahtumana se on jotain ihan muuta kuin mitä monet kuvittelee. Lainatakseni erästä tämän vuoden osallistujaa "kisa sinäänsä ei tuo tänne vuosi toisen jälkeen vaan se koko tapahtuma ja osallistujat jotka siitä tekevät niin unohtumattoman". Ehkä jossain vaiheessa väsään oman sivun ilman kommentoiti mahdollisuuksia kun oikeasti montaa ihmistä asia kiinnosti harmittavasti vain jotkut osaavat pilata aina toisten ilon.

EDIT vastaus Stagalle:

Kun puhutaan ensivuoden budjetista hieman alta 10000euroa (eihän ole liian iso luku ymmärtää?) niin mikäli minä tuosta mustamaalaamisesta johtuen mitä ketjussa oli menetän jotain jo neuvoteltuja etuuksia niin leivätön pöytä tulee silloin eteen koska kyseessä on kuitenkin tulon menetys johtuen vain toisten kateellisuudesta ja tahallisuudesta. Tämä nyt vain on hieman eri asia kuin joku rautaperse ajo tai rouvan kanssa kokoontumisajoissa käynti rahallisesti. CBR:ssä puhutaan jo huomattavista summista ja suurin osa teksteistä oli täysin paikkaansa pitämättömiä joka vie vain pohjaa ilman mitään syytä tältä tapahtumalta.

Niin ja kun näytät niin uusi täällä olevan niin kyseles joltain vanhemmilta jäseniltä minun edellisistä postauksista onko ne millaisia ennen kuin alat arvostelemaan 3,5vuotta nuorempana käyttäjänä. Vai onko minun perusteissa jotain vikaa miksi nostin metelin asiasta vai eikö minulle olisi ollut perusteita ollenkaan?

...mutta voisiko noista +1 viesteistä päästä jotenkin eroon? Joku kiinnostava viestiketju missä väännöt on parhaimmillaan ja huomaa sinne tulleen uuden viestin niin se onkin joku saatanan plus ykkönen...
Olen niitä muun karsinnan ohessa koettanut vähentää, mutta aina löytyy ihmisiä, joiden mielestä "+1" on postaamisen arvoinen mielipide...

Mielestäni moderointi on ihan ok tasolla, täytyyhän niitä rönsyjäkin olla jotta tulee luettua jopa sellaisiakin juttuja jotka eivät aina niin itseä kosketa/kiinnosta. Välillä nämä jutut saa niin makeat naurut aikaan, että ihan oikeasti olen onnellinen että saan olla töissä yksin(niin kuin nytkin) eipä tule kukaan kyselemään että mille sä nyt taas naurat vedet silmissä.  
thumbs-up.gif
Ilmeisesti olit viime yönäkin yksin töissä ja ei ollu mitään tekemistä, mutta paljon asiaa kun kävit heittämässä läppää noin sataan ketjuun mp-aiheiset äänestykset-otsikon alle. Tulipahan heti ne maagiset 100 viestiä täyteen  
biggrin.gif

*ei herneitä*-hymiö
smile_org.gif

Siivosimpa hieman tätä, pahimmat herjaukset pois.

Jaa, mitä sitä raporttia viime vuoden CBR-kisasta påmppermagazinesta luki, niin eipä siitä ainakaan saanut sellaista kuvaa että ihan nätisti ja lakeja rikkomatta tuli ajettua koko kisan ajan....
nixweiss.gif

Jaa, mitä sitä raporttia viime vuoden CBR-kisasta påmppermagazinesta luki, niin eipä siitä ainakaan saanut sellaista kuvaa että ihan nätisti ja lakeja rikkomatta tuli ajettua koko kisan ajan....
nixweiss.gif
Siitähän täällä ei ole keskusteltukaan, kaikille edes hitusen kisaa tunteville lienee kyllä muutenkin selvää että ihan kaikkia lakeja ei noudatella. Kysymys onkin siitä, että täällä torpedoidaan kritisoimalla ja maailmaa parantamalla ihan kaikki ketjut joissa kyseessä olevaa tai samankaltaisia aiheita käsitellään. Tämä taas johtaa foorumin kiinnostavuuden laskuun.

Back