• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

.Org vs. Suomi24

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BK184
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Luulisin, että parempi on vaan luottaa lahjomattomiin ja suoraselkäisiin moderaattoreihin ja heidän arvostelukykyynsä.
Aivan tarpeetonta nykyisestä moderoinnista on valittaa. Se on asiallista ja pitää tämän sivuston kuosissa. Pisteet Modeille.
bowdown.gif

Ja sitten ihan pieni vinkki kaikille palstalaisille: jos joku ketju ei kiinnosta, niin sitä ei tarvitse lukea.
Lukuunottamatta Ducati-palstaa, tällä sivustolla näkee ketjun otsikoista aika hyvin, mitä se käsittelee. Vaikka aihe joskus rönsyilisikin hieman.

Täällä muutamien asenne on kuin menisi hyvin varusteltuun, isoon levykauppaan (jossa ei soi mikään taustamusiikki), ja toteaisi: "ei juma, täällä myydään heviä/ei myydä heviä, mennään pois, tää on ihan paska paikka".

Ei kaikkia voi kaikki aiheet kiinnostaa, eikä kaikkien kirjoitukset voi kaikkia miellyttää, mutta sitä se on, elämää.
smile_org.gif

Niin ja olis tää elämä aika tylsää jos kaikki olis täysin samaa mieltä... Ei tarttis suorittaa ajatusten vaihtoa ollenkaan

Yleisesti pelkät toiseeen kohdistuvat viestit voisi poistaa. Siis vatun puusilma sä oot hölmö. Keleen kukkahattu tanan vetomies. Niitä kun esiintyy aikaajoin kohtuu monessa topsissa.
jos tämä purkaus oli minulle,niin kiitos vaan,sen verran voisit tarkentaa,että kenenhän yksityisyyttä olen mielestäsi loukannut,tietääkseni en kenenkään,vaan oli aivan yleisesti ottava
olkoon vaikka "kannanotto" tmv, se että minä pistäisin jonkun
silmälläpidon alaiseksi ilmoittamalla ylläpidolle,no sitä saadaan kyllä odottaa,yleensä tässä(kin) asiassa henkilö(t) tekee itse ratkaisunsa, ja seuraavaksi tietenkin joku vaatii esimerkkejä,olkoon se sitten vaikka eräs kameroihin liittyvä "osasto" meni aika tavalla
sukset (rahat/maksut) ristiin kun henkilö olikin (vahingossa) sekoittanut OMAT niccinsä.no se siitä.

PS: puusilmä/hölmö saatan olla mutta EN noita muita allekirjoita.
kaboom.gif
Kirjoitin yleisesti! Mikä siinä oli niin vaikeaa tajuta?

Yleisesti pelkät toiseeen kohdistuvat viestit voisi poistaa. Siis vatun puusilma sä oot hölmö. Keleen kukkahattu tanan vetomies. Niitä kun esiintyy aikaajoin kohtuu monessa topsissa.
jos tämä purkaus oli minulle,niin kiitos vaan,sen verran voisit tarkentaa,että kenenhän yksityisyyttä olen mielestäsi loukannut,tietääkseni en kenenkään,vaan oli aivan yleisesti ottava
olkoon vaikka "kannanotto" tmv, se että minä pistäisin jonkun
silmälläpidon alaiseksi ilmoittamalla ylläpidolle,no sitä saadaan kyllä odottaa,yleensä tässä(kin) asiassa henkilö(t) tekee itse ratkaisunsa, ja seuraavaksi tietenkin joku vaatii esimerkkejä,olkoon se sitten vaikka eräs kameroihin liittyvä "osasto" meni aika tavalla
sukset (rahat/maksut) ristiin kun henkilö olikin (vahingossa) sekoittanut OMAT niccinsä.no se siitä.

PS: puusilmä/hölmö saatan olla mutta EN noita muita allekirjoita.
kaboom.gif
Kirjoitin yleisesti! Mikä siinä oli niin vaikeaa tajuta?
jarijiin vieroitusoireet tuntuvat olevan sieltä pahemmasta päästä, mistä sitten johtuvatkaan. No jokainen tyylillään mutta kuten aiemmin jo ketjussa mainittiin, VOIPI KLIKATA KOKONAAN KIINNI SIVUT ETTEI VAHINGOSSAKAAN TULE LUETTUA JA ÄRSYYNNYTTYÄ.
033102ass_1_prv.gif
biggrin.gif

Tällä foorumilla on menty liiallisuuksiin toisten kyttäämisessä ja kritisoinnissa. En tiedä tapahtuuko tämä huvin vuoksi, vai luuleevatko nämä hartaat kristityt tai muuten vaan uskollisesti lakeja noudattavat ihmiset vaikuttavansa kritisoinnilla asiaan? Pelastaako esim. viittaamassasi CannonBall Run -ketjussa tuon kilpailun tuomitseminen ihmishenkiä, tai valaistuvatko kilpailun osanottajat Herran pyhässä hengessä, ymmärtävät tehneensä syntiä ja katuvat rukoillen Herran anteeksiantoa? Epäilenpä hyvin vahvasti.

Ihmeellisintä on se, että aina kun ilmaantuu ketju jossa keskustellaan moottoripyöräilyn ei-niin-laillisista harrastusmuodoista tai -tapahtumista, on varmuudella samat nimimerkit kritisoimassa ja kirjoittamassa omasta mielipiteestään eroavista kirjoittajista hyvinkin alentavaan sävyyn - ja tämä sallitaan?

Mielestäni on aivan yhtäläistä jos vaikka minä lähden jokaiseen matkailuaiheiseen ketjuun huutelemaan päättömyyksiäni ja sillä tuhoamaan keskustelun kulun. Perusteena tietysti "saa olla eri mieltä" ja "tämä on vapaa foorumi". Miksi ei?

Koska en vaan jaksa olla niin pikkumainen ja paskantärkeä kuin osa Teistä.
Tuo paskantärkeys ja "minä olen oikeassa" menttaliteetti on täällä valitettavasti päässyt puhkeamaan kukkaan.Ja isosti.
Kaiholla muistelen niitä alkuaikojen keskusteluita, joissa keskityttiin asiaan...ei henkilöön.
Nyt täällä otetaan raju asenne, kun epämieluisaan henkilön kirjoitus ilmestyy ruudulle.Ihan vaan sen vuoksi, että päästäs haukkumaan henkilö...asiasta voitas olla periaatteessa vaik samaa mieltäkin.
Muutaman kerran on tullut testattua ihmisten ärsytyskynnystä ja matalalla tuntuu olevan.
Annetaan anteeks, ilmeisesti asialla on niin nuoret henkilöt, että vielä se suvaitsevaisuus tulee opittua-kantapään kautta ;)
Vielä ne huomaa, ettei tiedä puoliakaan, vaan tuijottavat oksanreiästä maailmaa.
ikävä on...menneiden aikojen orggia...

Täytyy myöntää, että niin kauan kuin itse olen täällä pyörinyt (enemmän ja vähemmän) en kyllä muista suuren suurta eroa org:in keskusteluissa - tai sitten olen vain turtunut tähän paskaan.  
tounge.gif
Tiedä sitten mitä meno oli enne vuotta 2003.  
nixweiss.gif
 Aina on paskaa jauhettu, väännetty, vittuiltu ja aina tukku ihmisiä haluaa sanoa sen viimeisen sanan.  
sad_orig.gif

Avatareksi pitäisi laittaa oma naama, ja Nickin tulisi olla oma nimi niin johan luulisi vittuilujen vähenevän.  
wink.gif

Mutta joo, tietyt paskanjauhannat ja vääntöthreadit kun suodattaa, niin paljon asiaa täällä liikkuu.

Taisit just kiteyttää sen mitä aiemmissa puheenvuoroissa sanottiin ;)
Huomasitko, että me puhuttiin yleisesti, sinä kohdistat hyökkäyksesi henkilökohtaisesti. Miksikähän?Vedit herneet nenään yleisellä tasolla puhutuista asioista?
Mutta tätähän tämä ...sit ihmetellään keskusteluiden tasoa ;)
Vääntele sinä vain rautalankaa, jos kerran tykkäät sellaisesta ;)

Täällä mikään ole muuttunut. Dementia on vaan joillakin pahentunut ja kullannut muistot entisistä ajoista
biggrin.gif

Tällä foorumilla on menty liiallisuuksiin toisten kyttäämisessä ja kritisoinnissa. En tiedä tapahtuuko tämä huvin vuoksi, vai luuleevatko nämä hartaat kristityt tai muuten vaan uskollisesti lakeja noudattavat ihmiset vaikuttavansa kritisoinnilla asiaan? Pelastaako esim. viittaamassasi CannonBall Run -ketjussa tuon kilpailun tuomitseminen ihmishenkiä, tai valaistuvatko kilpailun osanottajat Herran pyhässä hengessä, ymmärtävät tehneensä syntiä ja katuvat rukoillen Herran anteeksiantoa? Epäilenpä hyvin vahvasti.

Ihmeellisintä on se, että aina kun ilmaantuu ketju jossa keskustellaan moottoripyöräilyn ei-niin-laillisista harrastusmuodoista tai -tapahtumista, on varmuudella samat nimimerkit kritisoimassa ja kirjoittamassa omasta mielipiteestään eroavista kirjoittajista hyvinkin alentavaan sävyyn - ja tämä sallitaan?

Mielestäni on aivan yhtäläistä jos vaikka minä lähden jokaiseen matkailuaiheiseen ketjuun huutelemaan päättömyyksiäni ja sillä tuhoamaan keskustelun kulun. Perusteena tietysti "saa olla eri mieltä" ja "tämä on vapaa foorumi". Miksi ei?

Koska en vaan jaksa olla niin pikkumainen ja paskantärkeä kuin osa Teistä.
Tuo paskantärkeys ja "minä olen oikeassa" menttaliteetti on täällä valitettavasti päässyt puhkeamaan kukkaan.Ja isosti.
Kaiholla muistelen niitä alkuaikojen keskusteluita, joissa keskityttiin asiaan...ei henkilöön.
Nyt täällä otetaan raju asenne, kun epämieluisaan henkilön kirjoitus ilmestyy ruudulle.Ihan vaan sen vuoksi, että päästäs haukkumaan henkilö...asiasta voitas olla periaatteessa vaik samaa mieltäkin.
Muutaman kerran on tullut testattua ihmisten ärsytyskynnystä ja matalalla tuntuu olevan.
Annetaan anteeks, ilmeisesti asialla on niin nuoret henkilöt, että vielä se suvaitsevaisuus tulee opittua-kantapään kautta ;)
Vielä ne huomaa, ettei tiedä puoliakaan, vaan tuijottavat oksanreiästä maailmaa.
Missä kohtaa tuossa puhuttiin sinusta? En minä voi olla vastuussa siitä, että sinuun kolahtaa jos jotain tänne laitan ;)
Vääntele sä rautalankaa, minä kirjoittelen mieluummin...

Scuuba hei, ihanko oikeasti yrität järjellisellä selityksellä voittaa naisen logiikan
biggrin.gif

Koita vaan hyväksyä se, ettei aina voi voittaa
cool.gif

Avatareksi pitäisi laittaa oma naama, ja Nickin tulisi olla oma nimi niin johan luulisi vittuilujen vähenevän.
wink.gif
Tämä nousee aina ajoittain vähän joka foorumilla puheenaiheeksi. Ensimmäiseksi ongelmaksi tulee millä todistat rekisteröintitiedot oikeiksi. Toinen ongelma on se, että oikealla nimelläänkin voi kirjoittaa ihan mitä huvittaa
tounge.gif

Jos nyt oikeasti haluaisi noita selkeitä trolleja karsia, niin ainoa käytännön keino olisi antaa kirjoitusoikeus vain jäsenmaksun maksaneille. Paskanjauhantaa ja vittuilua sekään tuskin poistaisi
biggrin.gif

Jonkinlainen alkolukko vois olla myös paikallaan
tounge.gif
033102beer_1_prv.gif

Nonnih...mä olen tämän illan huoini saanut ;)
Te olette niin helppoja...
hiukkasen läppää ja apinan raivolla lähdetään tinkaamaan asiasta, jossa ei ole mitään tinkaamista, pikkanen nykäisy ja hups...sivuraiteelle painutaan...
Mä olen naurunu saanut, koettakaa keksiä omanne...hyvää yötä kaikille lutusille tasapuolisesti ;)

99% shittiä kumpanenkin foorumi, mut meneehän se joidenki duuniaika nopeesti täälläkin.
Melkein alan kallistumaan samaan. Itselleni tämä sikäli hyvä paikka, että täältä saa hyviä vinkkejä asiantuntevilta tahoilta, mutta pääosin sivusto täyttyy aivan totaalisesta scheissesta. Eikö moderaattorit voisi ihan huoletta lukottaa jotain paskatopikkeja esim yleisellä puolella? Eihän se ole kuin yksi klikkaus ja homma on hoidettu. Bannejakin voisi jaella, jos ei meinaa tämä kotimainen kieli oikein taittua edes kohtuullisen ymmärrettävällä tasolla tai tuotanto on muuten sekavaa tai erittäin sekavaa. Käyttäjät eivät ilmeisesti myöskään tajua, että on olemassa sellainenkin asia kuin haku-toiminto, ettei joka viikko perustettaisi uutta topicia samasta asiasta, josta on jo aiemmin keskusteltu. Ei tämä nyt mitään yöunia vie, mutta kai tälläkin sivustolla on edes jonkilainen pyrkimys säilyttää edes jotain tasoa keskustelussa?

Eipä tänne juuri asiaa enää kannata yritä kirjoittaa. Joskus tulee yriteltyä silti - aika turhaan.

Yksi keino voisi kenties olla MotOrgin jäsenistölle suunnatun osion muokkaaminen hieman yleisaluetta vastaavaksi osiojaoltaan - siis "tallit", "varusteet" jne. Jospa asiallista mp-keskustelua keskittyisi sitten sinne.

Vaikkei identifikoinnin puute minusta olekaan perusongelma, voisi yhdistysjäsenyys silti toimia jonkinlaisena "asiallisuussuotimena" ja edesauttaa forumin pysymistä mp-foorumina.

Tiedä häntä.

-hh-

Back