• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Orgin tehokkain pyörä ?

Jep, hassua... tai no ehkä sitten ei sittenkään... Listalla olevien laitteiden väännöt on aika vaatimattomia suhteessa hevosiin ja nekit newtonit on saatu irti yleensä vasta aivan urpo kierroksilla. Roketilla on tullut ajeltua työmatkat (80 km päivässä) ja alkukesästä käytiin mm Prahassa. Jos pyörääsi on asennettu turbiini niin paljonko mittariin on kertynyt kilometrejä tänäkesänä ?

Jep, hassua... tai no ehkä sitten ei sittenkään... Listalla olevien laitteiden väännöt on aika vaatimattomia suhteessa hevosiin ja nekit newtonit on saatu irti yleensä vasta aivan urpo kierroksilla. Roketilla on tullut ajeltua työmatkat (80 km päivässä) ja alkukesästä käytiin mm Prahassa. Jos pyörääsi on asennettu turbiini niin paljonko mittariin on kertynyt kilometrejä tänäkesänä ?
Kaipa toi kuutiotilavuus jotain merkitsee tohon vääntöön. Mulla nyt kuitenkin on sitä vääntöäkin enemmän kuin sulla, vaikka tilavuutta on vähemmän.
Mopolla ei tänä kesänä ole tullut vielä yhtään kilometriä, mutta tolla nelipyöräisellä, +1000 heppaisella jossa +2500 Nm vääntöä, noin viitisen tuhatta.
baaa.gif

Kawassa vähän yli 1 bar, autossa noin 6 bar.
Mitä sä muuten tarkoitat tolla "hetkellisellä teholla"?

Kah! Mäkin pääsisin listalle TRX:n kanssa! Alle 1000cc ahtamattomiin, tosin vain väännön puolesta. Sitä kun on vakiossakin 87nm. Omista dynokäyristä en vääntöä löytänyt, en varmaan vaan osaa katsoa. Tehoa on takapyörältä (tai niin olen ainakin käsittänyt) hiukan yli 80hv. Muutoksina Dynojet + Bos.

Tarkoitin, että kuulut siihen joukkoon jonka onkin parasta laittaa noiden tehotietojen perään ilmoke: "myytävänä" ! ...siis jos olet onnistunut selviämään tehopenkistä ilman koneen sulamista niin myy ihmeessä vempeleesi ensimmäiselle vastaantulijalle, joka suostuu siitä jotain antaaan. Sun laitteet kuuluu sarjaan: "hyvän näköisiä ja kokoisia, mutta ei m itään käyttöä". Rocketissa paineita 0,5 - laske siitä.

Tarkoitin, että kuulut siihen joukkoon jonka onkin parasta laittaa noiden tehotietojen perään ilmoke: "myytävänä" ! ...siis jos olet onnistunut selviämään tehopenkistä ilman koneen sulamista niin myy ihmeessä vempeleesi ensimmäiselle vastaantulijalle, joka suostuu siitä jotain antaaan. Sun laitteet kuuluu sarjaan: "hyvän näköisiä ja kokoisia, mutta ei m itään käyttöä". Rocketissa paineita 0,5 - laske siitä.
No, itse asiassa toi mopo onkin myytävänä, mutta vain siksi ettei se jaksa enää kiinnostaa.
Sulla kun on noin älyttömästi kokemusta noista turbovehkeistä, niin kannattaa varmaan ajaa se 80 kilsaa päivässä pitäen koko ajan sen 0,5 baria painetta. Ehkä se rockettikkin alkaa siitä jossain vaiheessa antautumaan.
Ehkä tiesit, ehkä et, että ei noilla muillakaan laitteilla ajeta lämä pohjassa koko aikaa, ja mitä enemmän tehoa, sitä vähemmän sitä voi käyttää, eli teho itseasiassa suojelee moottoria. Olettaen tietysti että moottori on rakennettu kestämään se huipputeho. Onkos sulla?
033102bebe_1_prv.gif

Tjaa... Pyörä K1200R Sport. Koneella pitäis olla 163hp / 127nm. Luoja yksin tietää mitä pallolla mahtaa sitten olla? Näissä karkeloissa ei juur p*skaakaan, se on varmaa
thumbs-up.gif

Jep, onhan mulla kokemusta turboilla varustettujen laitteiden ropaamisesta jonkinverran tuolta 80 -luvulta kun silloisilla A -ryhmän laitteilla ajeltiin rallia... Itseasiassa myös viidessä viimeisessä siiviiliautossani on ollut turbo ja kahdessa niistä tupla sellainen. Ropaaminen ei ole mun juttu vaan ajaminen.

Tuosta sun vastauksesta voi siis päätellä, että tuota mun Rockettia tehokkaammilla turbollisilla pyörillä ei ajeta vaan ne kaikki seisoo tallissa odottamassa ostajaa.  Eikö olisi kätevämpää kerätä postimerkkejä ? Menis pienempään tilaan ja onhan niissäkin kalliita harvinaisuuksia ?

Roketilla ajaminen mutkateillä on nautinto, jos turbon painemittari näyttää 0,5 baria pidempään kun pari sekuntia niin johan alkaa maisema vaihtumaan kustomille turhankin tiheään. Noissa sun "dynoajeluissa" ei ole tuota ongelmaa, eikä myöskään tarvii jännittää joutuvansa takapenkille taas kattelemaan videoita kuinka tiekohtaista rajoitusta on kuulemma tullut ylitettyä.

Roketin koneeseen ei tarvii kun huollossa vaihtaa öljyt, kytkintä on hieman varmuuden vuoksi kiristetty. Varsinainen virittäminen on kohdistunut pyörän muiden ominaisuuksian kohentamiseen tehon edellyttämälle tasolle (jousitus, jarrut, vanteet, renkaat, ajoasento).

Lähdempä tästä sunnutaiajelulle kohti aurinkoista lounaista suomea  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Jep, onhan mulla kokemusta turboilla varustettujen laitteiden ropaamisesta jonkinverran tuolta 80 -luvulta kun silloisilla A -ryhmän laitteilla ajeltiin rallia... Itseasiassa myös viidessä viimeisessä siiviiliautossani on ollut turbo ja kahdessa niistä tupla sellainen. Ropaaminen ei ole mun juttu vaan ajaminen.

Tuosta sun vastauksesta voi siis päätellä, että tuota mun Rockettia tehokkaammilla turbollisilla pyörillä ei ajeta vaan ne kaikki seisoo tallissa odottamassa ostajaa.  Eikö olisi kätevämpää kerätä postimerkkejä ? Menis pienempään tilaan ja onhan niissäkin kalliita harvinaisuuksia ?

Roketilla ajaminen mutkateillä on nautinto, jos turbon painemittari näyttää 0,5 baria pidempään kun pari sekuntia niin johan alkaa maisema vaihtumaan kustomille turhankin tiheään. Noissa sun "dynoajeluissa" ei ole tuota ongelmaa, eikä myöskään tarvii jännittää joutuvansa takapenkille taas kattelemaan videoita kuinka tiekohtaista rajoitusta on kuulemma tullut ylitettyä.

Roketin koneeseen ei tarvii kun huollossa vaihtaa öljyt, kytkintä on hieman varmuuden vuoksi kiristetty. Varsinainen virittäminen on kohdistunut pyörän muiden ominaisuuksian kohentamiseen tehon edellyttämälle tasolle (jousitus, jarrut, vanteet, renkaat, ajoasento).

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Niin, kyllähän se fakta on että jopa rocketista otettu lisäteho/vääntö lyhentää sen moottorin ja voimansiirron elinikää. Kuinka paljon, sitä me emme varmaan vielä tiedä ennen kuin toi sun lahnasi laukeaa.
Kai se nyt on kaikille selvää että äärimmilleen viritetyllä moottoriajoneuvolla ei varmaan kannata lähteä maailmanympärysmatkalle. Mutta eiköhän toi oma laite katuajossa kestä sen mitä toi rakettikin.

Kaipa toi kuutiotilavuus jotain merkitsee tohon vääntöön. Mulla nyt kuitenkin on sitä vääntöäkin enemmän kuin sulla, vaikka tilavuutta on vähemmän.
Mopolla ei tänä kesänä ole tullut vielä yhtään kilometriä, mutta tolla nelipyöräisellä, +1000 heppaisella jossa +2500 Nm vääntöä, noin viitisen tuhatta.
baaa.gif
sivusta seuranneena olen nähnyt aiempina kesinä tuonkin silloin vissiin yli 500 (537 hv?) heppaisena liikkuneen kawan zx12r erikoisuuden liikenteessä vieläpä eri puolilla suomea. on sillä siis ajettu matka-ajoakin joskus. ehkä siinä on jo liikaa tehoa, siis kaikki on jo koettu moottoripyörän selässä ja herra haluaa uusia kokemuksia uusin vehkein tjn. pöriö.

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Mikä ihme asenne tuo on? Sen mitä minä olen nähnyt noita Mika 14R:n laitteita, niin ovat ajatuksella ja kovalla vaivalla/rahalla rakennettuja pelejä. Näyttävät toimivan käytännössäkin, ja kovaa menevät. Mutta sinähän sen tiedät paremmin.

Turbo-Roketti nyt on vaan kuitenkin laiskanpulskea kustomi, vailla ajo-ominaisuuksia. Ei sellaisella kyllä tee mutkatiellä mitään.

Kawa zzr 1400 -06 178,8 hv / 154 Nm takapallolta.

PC+Yoshi 4-2-1.

Penkki: Fusch.

Jep, no tokihan kustomi on kustomi vaikkakin tässätapauksessa suhteellisen tehokas sellainen. Onnea ja menestystä kaikille Teille piparkakkusirkkeliden ja muovikuulien omistajille.

Back