• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ostan pyörän, mutta minkä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mäkine
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Katselin tuossa mopoja. Silmään sattui 990 Super Duke. Kertokaapas viisaammat, mikä noissa on vikana kun kaikki Nettimoton vehkeet ovat n. 15000-35000km ajettuja. Onko niin karsea laitos, että sillä ei voi ajaa kuin 1500-3500km vuodessa? Räjähtääkö moottori heti 40000km tullessa mittariin.

Katselin tuossa mopoja. Silmään sattui 990 Super Duke. Kertokaapas viisaammat, mikä noissa on vikana kun kaikki Nettimoton vehkeet ovat n. 15000-35000km ajettuja. Onko niin karsea laitos, että sillä ei voi ajaa kuin 1500-3500km vuodessa? Räjähtääkö moottori heti 40000km tullessa mittariin.

Töräytin tollasella kahteen vuoteen karvan auki 40tkm (7500->45000km) joku vuosi takaperin, josta pari tonnia oli rata-ajoa. Ainut vika koko aikana oli takaiskarin paluuvaimennuksen säädön jumittuminen, joka meni takuuseen heti pyörän oston jälkeen. Vesipumpun akseli/stefa noissa on tyyppivika ja se kannattaa vaihtaa varuiksi jos ei ole tiedossa onko vaihdettu jo. Osat ei montaa kymppiä maksanu. Tosin mulla se kesti ilman ongelmia tuonne 45tkm asti. Loistava laite kyllä kaikin puolin, paras katumopo, joka mulla on ollut. Uudempi Street Triple R tosin taitaa olla vielä parempi kokonaisuus kuin 990 Superduke.

Edit. eiköhän tolla padalla sen +100tkm tyrkkää ilman sen isompia niin kuin muillakin katupeleillä.

Mulla on 07 SD, ajettu vähän alle 90 000 eikä tohon mitään kummempaa ole tehty. Hyvin kulkee.

Ite työnsin -11 SDR:llä kahteen kauteen 48000 ja eittämäti paras peli millä olen kuunaan kurvaillut näiden reilun 30 vuoden aikana. takajarrunesteen säiliön korkki katos kertaalleen ja taka-pakosarjan ja putken välinen tivari vaihdettiin kerran (takuuseen). siinä se. ja sääliä ei saanut juurikaan.

Koeajo suoritetaan ostetulla pyörällä. Kestää joitakin tuhansia kilometrejä. Sit tietää, mitä tuli ostettua :D

Itse olen tätä noudattanut, enkä ole kertaakaan katunut. Toki, jos menee ostamaan jostain ladon perältä kaivetun prätkän, niin voi olla hyvä tarkistaa että miten se kulkee, mutta liikkeissä en ole pahemmin koeajoa miettinyt. Näkemättä ostanut 5/6 mun pyöristä. :thumbup:

Uutta pyörää pitäisi hommata niin tullaanpa kyselemään asiantuntioilta vinkkejä :) Tulevaisuudessa tulee ajeltua paljon matka-ajoa myöskin motarilla. Nakuista aina tykännyt mutta ei niillä kovin usein jaksaisi tulevia reiluja 250km siirtymiä ajella. Kyykyistäkään en tykkää :p Hakusessa kuitenkin vehje millä pärjää motarilla ja jollain tavalla myös mutkasemmilla pätkillä, ei kuitenkaan sentään polvi maassa olla vetämässä..Yammun mt09 tracer ja Kawan Z1000sx pyörinyt mielessä, oisko mitään muita ehdotuksia? Budjetti sellanen 12-13k.

Viimeksi muokattu:

Vastaan kans tänne muiden joukossa, että kerkesin omistaa kans yhden 990 superduken vähän yli vuoden ja ajoin vuoden aikana sille mittariin +25.000km. Ainoo vika (tyyppivika) tosiaan on tuo Nitrouksen jo mainitsema vesipumppu joka kuulema yleensä alkaa oireilemaan jossain siinä (36 tkm) nurkilla? Omaani huollatin koko vesimpumpun uusiksi 32.000 huollossa "varman päälle" kun oli vain +70€ remppa. Löytyy muuten näköjään nettimotostakin näköjään nyt tuo mun vanha.

Back