• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ostatko mieluummin...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ostatko mieluummin... -

• Miesmyyjältä, joka osaa asiansa

Ääniä: 0 0,0%
  • Naismyyjältä, joka osaa asiansa

Ääniä: 0 0,0%
  • Sukupuolella ei väliä, kunhan osaa asiansa

Ääniä: 1 100,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Täällä Joensuussa taitaa ainakin olla niin että kun naisena menet liikkeeseen niin ei löydy miespuolisilta palvelua.

Sama kokemus minullakin. Ei kylläkään Joensuusta, mutta miesmyyjistä.

Täytyy kyllä sanoa, että onhan niissäkin -miesmyyjissä- poikkeuksia (ja joskus voi siis naisasiakkaanakin saada asiantuntevaa ja vieläpä asiallista palvelua).

Valitettavan usein vaan myyjät jäävät odottelemaan sen oloisena, että 'kyllä se tytsin mies vielä kohta tulee niitä kauppoja tekemään'.
sad_orig.gif

Asiallista palvelua tarjoavalta ostan mieluiten. Ei väliä onko mies vain nainen. Eniten ärsyttää semmoset ylimieliset, jotka alkavat hakkua kilpailevaa mopedikauppiasta. Niiltä en varmasti osta mitään.

Kokemuksena itsellä on että kyllä ne naiset osaavat myydä mopottimen osia,siinä kuin miehetkin.Katalogeista tai koneeltahan ne haetaan.Teknisissä asioissa on parempi kulkea huollon ovesta.
sport05.gif

Senpä takia noita naismyyjiä on auto- ja mopokaupoissa niin vähän, koska naisilla on omatunto.
Mulle se on se ja sama on myyjällä munat vai ei, kunhan parta vaan kasvaa
wink.gif

Sukupuoli ei vaikuta asiaan kunhan osaa asiansa. Tosin tähän mennessä on mopot ostettu mieheltä, mutta eipä ole pahemmin naisia myyjinä näkynyt kuin varustepuolella.
062802moto_prv.gif

mää meen yleisimmin kauppaan ostamaan, ja ostan siltä kuka osaa myydä, ikään, kokoon, painoon, sukupuoleen, ja näköön huomiota kiinnittämättä. Tossa parikolme vuotta sitten tuli kärry vaihdettua ja kyllä v*****i kun myyjät vaan katteli että, taas tuli joku resupekka renkaita potkimaan, vaikka kottero olis pitänny saaha vaihettua. Kyllä se on myyjän ammattitaidottomuutta jos ei osaa tunnistaa tosiostajaa oli sillä sitten pällää himmee puku ja kädessä musta salkku, tai jalassa risat farkut ja lenkkarit ja päällä kulahtanut enskatakki. Joten ekapaikassa jossa myyjä suhtautui siihen malliin että, tää vois vaikka olla ostaja ja tuli reilusti esittelemään paikalla olevaa kalustoa tuli kaupat tehtyä. Huonekalukaupassa huomannu useesti saman ilmiön.

Ei nais- ja miesmyyjissä paljoa eroa ole. Ainakin prätkäliikkeissä ovat olleet kutakuinkin tasaveroisia eli vain hyviä kokemuksia löytyypi. Aina on palveltu hyvin heti, kun ovat ehtineet. Sesonkiaikoina kannattaa mennä mp-liikkeeseen oikealla asenteella. Jos on esim. 3 henkilöä palvelemassa, ei kaikkia samaan aikaan lauantaiaamuna voi palvella, jos asiakkaita on esim. 20. Kun ottaa rauhallisesti ja varaa asiointiin riittävästi aikaa, niin hyvin saa asiansa hoidettua.

Sukupuolellella kaupanteossa ei ole muuta väliä, et osaava nainen myyjänä on biologinen ase. Pakko myöntää.
inlove.gif

Palvelut tietenkin naiselta! Kyllä ne on ne sisustusohjelmien kaverit, jotka ostaa palvelunsa miehiltä. Tavaroita voi sitten myydä kumpi tahansa.

kyllä mä oon vahvasti sitä mieltä että jos vaan tarvittavan tavaran saan, ei ole väliä kuka sen mulle myy. Mutta toisaalta, enpä ole koskaan tavannut yhtään epäpätevää myyjää, miestä tai naista.

On se kyllä iljettävää jos jossain cittarin kassalla istuu joku jonka nimilapussa lukee "seppo".. Itse suosin nuoria naiskassoja.
tounge.gif

Mä tykkään kyllä naismyyjistä enemmän, miesmyyjien kanssa ei viitti paljoa puhella mutta naiset, ne naiset...se on mukavaa kaupankäynti naisten kanssa.

Tietysti onhan naisia myyjän työssä mutta jotka eivät ole myyjiä. Semmoiset kiertelen vähän kauempaa.

Kerran satuin kehaisemaan yhden Tampereen seudulla olevan mopoliikkeen naismyyjää kaverilleni. Kaveri sitten tuumasi kehumiseeni että: "Juu se on se sama tyttö, mää kävin siellä kerran ostoksilla. Se on kyllä semmonen myyjä että jos ois vaan myyny niin mää olisin varmaan ostannu koko kaupan tyhjäksi..." Kaveri pyöritteli päätään...
biggrin.gif

Jos on valittavissa mies- ja naismyyjä joiden asiantuntemus ja muut asiakaspalveluun liittyvät seikat samaa tasoo, niin ehdottomasti naismyyjältä.
smile_org.gif

Back