Eli eli...Vaihdoin ketjut ja rattaat kevyempään settiin mopooni (SP-2) ihan vaan vaihtelun vuoksi ja tietysti siksi koska vanhat oli loppu. Samalla toki välityksiä Suomen liikenteeseen sopivimmiksi muokkasin. Vakio välit 16/40, uudet 15/42.
Vanhat olivat mallia DID ZVM530 ja JT:n rattaat. Uudet mallia DID ERV3 520 ja eturatas Renthal UltraLight ja takaratas Renthal HardAnodized (eli aluseos).
Vanhojen painot:
ketju 2,36
etu 0,3
taka 0,64
yhteensä 3,3 kg
Uusien painot:
ketju 1,63
etu 0,16
taka 0,20
yhteensä 1,99 kg
eli painonsäästö noin 1,3 kg. Jotain tollasta eroa ite ajattelin kun käsissä punnailin mutta nyt on ainakin varmaa tietoo. Se onko ero paljon vai ei on jokaisen itsensä pääteltävissä. Tuo on kyllä mielestäni yksi halvimmista keinoista ottaa moposta pari kiloa pois jos ei rupea ite laihduttaan (ei kiitos) varsinkin jos tämän tekee kun vanha setti on tullut tiensä päähän. Se onko eroa ajossa jää nähtäväksi kunhan kevät saapuu...
Vanhat olivat mallia DID ZVM530 ja JT:n rattaat. Uudet mallia DID ERV3 520 ja eturatas Renthal UltraLight ja takaratas Renthal HardAnodized (eli aluseos).
Vanhojen painot:
ketju 2,36
etu 0,3
taka 0,64
yhteensä 3,3 kg
Uusien painot:
ketju 1,63
etu 0,16
taka 0,20
yhteensä 1,99 kg
eli painonsäästö noin 1,3 kg. Jotain tollasta eroa ite ajattelin kun käsissä punnailin mutta nyt on ainakin varmaa tietoo. Se onko ero paljon vai ei on jokaisen itsensä pääteltävissä. Tuo on kyllä mielestäni yksi halvimmista keinoista ottaa moposta pari kiloa pois jos ei rupea ite laihduttaan (ei kiitos) varsinkin jos tämän tekee kun vanha setti on tullut tiensä päähän. Se onko eroa ajossa jää nähtäväksi kunhan kevät saapuu...