Järkäle
New member
Itse asiassa tässä on äänet sivuseikka. Puhe ei ole mistään pillurallista tai värkin huudatuksesta kierrokset tapissa. Toisen omaisuuteen kajoaminen ilman lupaa on helvetin huonoa käytöstä. Vai onko sun mielestä esim. kylmätyypit ok, kun ei omistajaa näy mailla halmeilla??? Olen ymmärtänyt (tai sitten en) ettei muitten pyöriä turhaan lääpitä, eikö?Näinhän se varmaankin ihmisten tulisi keskenään yrittää elellä. Miten kuten sovussa.Mitään sen kummempaa "meluongelmaa" ei edes tiedostettaisi, jos ne ihmiset, kellä on varsinaiset "mökäpöntöt" pyörissään älyäisivät sen asian että asutuskeskuksissa se pilluralli voi ihan oikeasti häiritä aika monia ihmisiä.Voi, voi reppanaa. Lupaan ostaa sulle säkillisen pehmoleluja, jos härpäkkeesi ei starttaa joku yöJoten jos pyöräni putkesta löytyy peruna, palautan sen lähettäjän pakoputkeen/ruumiinaukkoon ja tarvittaessa haen kaupasta lisää pottuja...Sulle ei ole tainnut vielä valjeta sellainen aikuisten tietämä asia, että myös jokunen miljoona muuta suomalaista raataa töissä ja tarvitsee unensa - maailma kun ei satu pyörimään napasi ja moposi ympärillä.![]()
-hh-
Sellaiset putket olisi parhaat, joista pienillä kierroksilal kuuluisi pieni ääni ja sitten kun kaasun avaa kunnolla, niin sitten saisi kyllä ääntäkin lähteä vaikka reilummin.
Omat ääneni ovat nyt 95 dB ja starttaan mopon noin 20 metrin päässä lähimmästä naapurin makuuhuoneen seinästä myöhäisaamuisin, päivisin ja alkuiltaisin. Jos pitäisi startata öisin, pudottaisin 2 dB ääniä tai siirtäisin mopon toiseen parkkiin noin 30 m päähän. Toki talossa asuu myös yöduunareita (itse olen tehnyt noin 5 vuotta yövuoroa, 5 vuotta keskeytymätöntä 3-vuoroa, 10 vuotta keskeytyvää 3-vuoroa, 15 vuotta kahta vuoroa ja muutamia vuosia päivävuoroa - kaikki unentarpeet siis itse koettuna), joten pitää muistaa heitäkin, vaikka pieni vähemmistö ovatkin.
-hh-
Turha nimitellä vaan sen perusteella että kohteliaana miehenä palautan väärään paikkaan joutuneet perunat. Se vaan nyt on niin jos pyörääni kohdistetaan ilkivaltaa niin se ei ole sitten poliisiasia. Jos tämä on itsekästä niin sitten olen ylpeä siitä.
Nyt menen nukkumaan, (n. klo 07:20) näköjään kotikadulla käynnistyy tietyöt - pitäsköhän käydä sanomassa että MINÄ alan nyt unille...