Palautetta Bike World Vantaasta (-)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NgkR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
3 Blackbirdiä ollut,kaikki uutena ostettu, aina kaikki huollot, penkitykset,ym. tehty BW Vantaa, myös renkaanvaihdot ym., ei valittamista eli näköjään joskus onnistuu heiltäkin..
062802moto_prv.gif
smile_org.gif


Samoin varusteostot keskittäny sinne, aina saanut hyvää ja asiallista sekä huumoripitoista palvelua. Myös asiantuntemus varustepuolen myyjillä hyvällä tasolla. Mutta enpä ole mennytkään sinne mankumaan kaikesta mahdollisesta, vaatimaan huippuluokan palvelua, vain normaalia hyvää palvelua ja sitä on tullut.
smile_org.gif
smile_org.gif
 
Monen käyntikerran kokemuksella, kannattaa ehdottomasti suosia Bike Worldin Larun toimipistettä. On yhtä erinomainen toiminnassa ja palvelussa kuin Vantaan JL-Bike.
thumbs-up.gif
 
Suomenojan BW kuulema aukeaa alkukesästä, ilmeisesti Laru on auki vielä, ainakin nettisivujen mukaan.
 
Kyllähän kytkinlevyjen vaihto on helpompaa jos sen kytkinkopan avaa
biggrin.gif
.Alussahan toi kytkinremppa mainittiin.Eri asia on minkä tähden tommosta hommaa ei tee itte,ei kovinka vaikea pala ole.
 
Valitanpa minäkin vähäsen...

Pyörään tehtiin alkuviikosta "factory recall"-jarruremontti eli tehtaan piikkiin valmistusvian vuoksi vaihdettiin osia.

Aamulla kahdeksalta kun jätin pyörän korjaamolle molle molle niin sanoivat jotta tulee viesti kun pyörä on haettavissa. Ei pitäisi kauaa kestää remontti.

Puoli viideltä menin paikanpäälle kysymään jotta saako tänään vai haenko huomenna.

Siinä parikymmentä minuuttia odottelin kun tiskin takana ei ollut kuin yksi heppu (liian vähän henkilökuntaa?) jolla ei tuntunut olevan mitään kiirettä palvella sitä ainoaa, meikäläistä ennen ollutta asiakasta.

Noh, ehtihän siinä koeistua aika monta potentiaalista "seuraavaa pyörää" ja vielä kaupanpäälle hiplaamaan sähköperämoottoreita.

Sitten kun lopulta pääsin tiskille, huoltoheppu ei löytänyt pyörän papereita/avainta mistään. Kävi sitten katsomassa korjaamon puoleltakin ja sieltähän löytyi avain.

Mentiin sitten ulos pyörän viereen ja minä ääneen ihmettelemään kun takarengas oli ihan märkä jarrunesteestä!
Kommentti kuului "Siitä piti irrottaa letku ja sieltä valui". Mitvit! Kyllä minä laitan jonkun astian alle jos letkuja irrottelen, enkä valuta pitkin pyörää.

Hetken siinä ihmettelin ääneen ja seuraava kommentti henkilökunnan puolesta oli "Voidaanhan me kokeilla saako sen puhtaaksi tuolla painepesurilla ilman sähköjä."

Tässä vaiheessa tuumasin itselleni jotta antaahan olla ja työnsin pyörän muiden huollossa olleiden seasta parkkipaikalle.

Kysyin kuitenkin jotta saahan tästä hommasta jonkun kupongin josta näkee mitä on tehty ja milloin.
Ei onnistunut sillä hetkellä joten sovittiin tulevani takaisin parin päivän kuluttua.

Ajokamppeet päälle, pyörä käyntiin, penkille istumaan ja mitä helvettiä? Sivupaneeli, jonka takana on jarrunestesäiliö, oli irti! Se kun olisi tielle pudonnut niin olisipa ollut kivaa. Jee.
Kiinnitin paneelin kunnolla ja ajelin mutkaista tietä näkymättömiin.

Parin päivän päästä ohikulkiessani menin kyselemään paperia josta oli pyörää hakiessa ollut puhetta.

Ja taas sama juttu: tiskin takana oli yksi heppu joka ei turhaa kiirettä pitänyt.
Oli siellä tälläkertaa pari muutakin heppua mutta oli vissiin joku tärkeä jutustelu menossa kun ei jonossa olleita asiakkaita huomioitu ollenkaan.

Siinä sitten vartin verran jonottelin, olihan siihen taas ehtinyt joku muu tiskille ennen meikäläistä.
Tiskille päästyäni esitin asian ja kaveri alkoi tutkimaan saisiko jotain paperia printattua.
Noin 10min tutkimisen jälkeen tuli siihen tulokseen että hän ei kyllä tiedä miten semmoisen saa tehtyä.

Minä siihen, ehkä hieman liian kovalla äänellä, tuumasin jotta "Olisikohan täällä joku jolta voisi kysyä?".

Tiskintauskaveri sitten kääntyi 90 astetta oikealle ja kysyi asiaa toiselta jutustelevalta kaverilta, joka kääntyi tietokoneelle ja alkoi näpelöimään sitä. Mitään ei sanonut.

Se kolmas kaveri tuli sitten myös ihmettelemään jotta mistähän on kysymys. Selitin asian eli haluaisin lomakkeen josta käy ilmi mitä oli tehty ihan vaan sen takia kun pyörää myydessä voisi ostajalle todistaa jarrujen olevan korjattu.

Ei kuulemma semmoista paperia anneta koskaan tehtaan maksamista korjauksista. Tieto löytyy Hondan tietokannoista ja Trafilta jos tarvii.

Tässä vaiheessa alkoi jo kyllästyttää ja tuumasin kovemmalla äänellä jotta ei taida teillä tämmöisiä pyöriä useinkaan käydä huollossa. Tiskintausheppu ihmetteli jotta miten niin ja kun kerroin osien alkaneen irtoilla jo ennenkuin parkkipaikalta ulos pääsin niin oli ottamassa pyörää heti takaisin sisään. Kerroin jo korjanneeni korjauksesta aiheutuneet viat joten käytiin vain juttelemassa korjauksen tehneen mekaanikon kanssa.

En kyllä ymmärrä jotta miksi mutta käytiin kuitenkin.

Onneksi ei tehty jarruremontin yhteydessä venttiilien säätöä, kuten oli alunperin tarkoitus.

Voipi olla että enää en käytä kyseisen firman palveluita.

Kiitos ja näkemiin.
 
Takuuhuollosta haettaessa pyörän kytkin oli alkanut täristää, kate pikkusen halki ja pois paikoiltaan, johdonkiinnikkeet irti, rungossa ruuvarin jälki, motin poskessa jälkiä, öljykorkista sisään katsottaessa kopassa mujua vanhasta tiivisteestä, paska asenne palautteeseen...............

Pyörätarjouksen pyynnistä kiukuteltiin ja lähdettiin omaan koppiin mököttämään.

Varaosista pitänyt aina erikseen pyytää kuitti.

Varustepuoli toimi loistavasti vanhoilla myyjillä. Kun huomasin myyjien vaihtuneen, en ole tarvinnut puljusta enää mitään.
 
Kävin tänään paikalla, yleensä on saanut ihan rauhassa katsella niin uusia kuin vaihtopyöriäkin vahingossakaan kukaan ei ole tervehtinyt saati kysellyt että voisivatko auttaa. Tänään ihan eri tilanne, parikin myyjää kyseli että voisivatko auttaa, hyvä näin toivottavasti tilanne säilyy.
 
Mun Kotarin huoltoaika oli tänään klo 13.00. Klo 15 mulle soitettiin ettei saada tänään valmiiksi, sopiiko huomenna? (On kuulemma ollu vähän hässäkkää...). Myyjiäkin taitaa olla tällä hetkellä talossa vain yksi ja herra on aivan ylityöllistetty!
 
Tilasin reilu viikko sitten rojua kotariin tuolta ja sanottiin että 3-4 vrk. No eipä tullu. Soitin eilen perään että missä roju viipyy. No lupasivat tarkastaa onko tullut ja soittaa takasin. Sitä ootellessa.... tai sit ei. Tilaan motokeitaalta niin saa mitä tilaa.
 
Tilasin reilu viikko sitten rojua kotariin tuolta ja sanottiin että 3-4 vrk. No eipä tullu. Soitin eilen perään että missä roju viipyy. No lupasivat tarkastaa onko tullut ja soittaa takasin. Sitä ootellessa.... tai sit ei. Tilaan motokeitaalta niin saa mitä tilaa.

Aprilian maahantuonti vaihtui kans vuodenvaihteessa Brandtille, eli BW:ltä menin tilaamaan osia messujen aikaan. Piti kestää 2vk, kesti 5vk. Syynä oli tietojärjestelmäpäivitystä ja sun muuta. Mitään ei ollu varastossa, maaliskuussa ei ollu olemassa inventaarioo tai ei nähny mitä on ja mitään ei voinu hakea. Uskaltauduin kuitenkin huhtikuun alussa tilaamaan taas pari pikkuhilua, 2vk piti mennä, 2,5vk nyt mennyt... katsotaan kauanko vielä.

Ei nyt sinänsä iso ongelma ollut, mutta luulis että ajokauden alkuun mennessä pitäis varaosapuolen pelittää jo normaalin 2vk puitteissa? Tätä menoa sieltä ei jatkossa uskalla tilata mitään, touko-syyskuu välisenä aikana. SGN/Sumeko hoiti aikanaan hyvin ja kaiken tilaamansa sai lähes aina viikon sisällä. Maanantaina tilasit, perjantaina oli jo kädessä. Toki tässäkin ainakin osasyyllisenä lienee naapuritalo Brandtin varasto. Noh, toivotaan, että homma alkais pelittää kohta.
 
Mun Kotarin huoltoaika oli tänään klo 13.00. Klo 15 mulle soitettiin ettei saada tänään valmiiksi, sopiiko huomenna? (On kuulemma ollu vähän hässäkkää...). Myyjiäkin taitaa olla tällä hetkellä talossa vain yksi ja herra on aivan ylityöllistetty!
Tämä huoltokeissi sai täydellisen päätöksen kun ajoin pyörän kotiin (järjettömän räntä- ja lumisadekuuron läpi) ja huomasin että etujarrunestesäiliöstä puuttui kansi! JiiHaa...
 
Tämä huoltokeissi sai täydellisen päätöksen kun ajoin pyörän kotiin (järjettömän räntä- ja lumisadekuuron läpi) ja huomasin että etujarrunestesäiliöstä puuttui kansi! JiiHaa...

Mikä huolto, ja mitä sellainen maksaa muuten kotarille litkuineen kiluineen?
 
Mikä huolto, ja mitä sellainen maksaa muuten kotarille litkuineen kiluineen?
Mulla oli 10k huolto josta jätin öljynvaihdon, suodattimet sekä ilmansuodattimen vaihdon pois. Maksoi 380€.
Unohda BW ja vie tänne ensi kerralla.
Ekan huollon teinkin tuolla Rajamäellä mutta kun se on melkoinen logistinen ongelma... että miten sieltä pääsee pois. BW:stä saa sentään varapyörän huollon ajaksi, muualta ei saa.
Ens vuonna tulee sitten 20k huolto vasta sitten kun takuu on menny umpeen joten sitten varmaan joku tuttu tms. tekee.
 
Bw vantaa kokemuksesta sen verran , et 21.4.2016 tuli siellä vierailtua ja Kurapyöräfoorumille tuon kokemuksen jälkeen kirjoittelin seuraavan tekstin :

21.4 kävin aamupäivällä Vantaa Bike worldissa . Liikkeeseen pääsi jo pari kolme minuuttia aikaisemmin ennen virallista aukeamis aikaa ja aattelinkin , ettei varmaan ainakaan vielä ole ruuhkaa. Palloilin liikkeessä kolmisen varttia ihan vapaasti , eikä henkilökunnasta yksikään edes päin katsonut saati ollut kiinnostunut , että mitäs tuo ASIAKAS tarvitsisi. Omaa hauskaa henkilökunnalla näytti kyllä riittävän. Edes silloin en ollut kiinnostava asiakas , kun vedin ylleni kalleimman Rukkan ajotakin mitä räkistä löyty ja peilailin itseäni hyvän aikaa tämä takki ylläni. Olisikohan kukaan edes sitten huomannut , jos olisin kävellyt tämä takki päällä ovesta ulos ? Tuskin. Tällä foorumilla on myös mp-alan taantuma ketju. Ainakaan Vantaa bike world:ssa ei taantumasta ole tietoakaan.
Tästä onkin sitten hyvä siirtyä tohon hyvää palvelua ketjuun.

Tällainen kokemus ko. puulaakista
runsas kuukausi tämän vierailun jälkeen eurooppa turneella ostin Touratech:n ajopuvun.
 
Unohda BW ja vie tänne ensi kerralla.

Ekan huollon teinkin tuolla Rajamäellä mutta kun se on melkoinen logistinen ongelma... että miten sieltä pääsee pois. .

Sorry vähän offtopic mutta Rajamäellä?
Linkki ainakin landaa tälle sivulle?

Lång & Aronen Racing oy Avoinna:
Ma-Pe 10-18

Osoite:
Hommaksenkuja 1
01740 Vantaa
 
Back
Ylös