Paljonko ajoit renkaillasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja designet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Edellinen Sportsmart 4000km sis. 1 ratapäivä. Vielä oli 2,5mm pintaa, mutta reissu edessä ni vaihdatin pois.
 
En ole saanut mitään rengasmerkkiä, enkä millään pyörällä kestämään yli 8 tkm, ja ajotyyli on kumminkin aika rauhallista, semmoista pappamaista tourinkiajoa enimmäkseen ja just oikeilla paineilla. Kaikki renkaat jota olen käyttänyt on olleet jokakelin sport touring kumeja, rengasmyyjien suosituksia aina kyseessä oleviin pyöriin.

Tästä ainakin löytyy kohtalotoveri eli ei yli 8 tkm millään takarenkaalla / millään pyörällä.
 
Diablo Strada -etunen on nyt tasan kymppitonnin ollut alla ja niin vaan se yht'äkkiä alkaa näyttää noin millin-puolentoistamillin kuvioa. Niin vaan syksy perkele. :hanuria:
 
zzr 1100

Michelin Pilot Road taka: 180/55/17 10000 km
Mezeler Z6 etu: 120/70/17 12000 km

Kurvailtu, kaarreltu, kaahattu, keulittu ja jopa hieman poltettukkin. Toki ei aina rajoittimelle saakka.
 
R6 jammun alla 180 55 17 ja 120 70 17 pilot road 3 himpun yli 20 000km suurin osa matka-ajoa.
R6 ja bridgestonen battlax bt 016 pro 9000km

1000 gixxer ja bridgestonen 120 70 17 ja 190 50 17 battlax hypersport s20 7000km
1000 gixxer ja continental road attack 2 ajettu nyt n. 4000km ja eturengas kuin uusi ja takanen alkaa olla ehtoopuolella.
 
1200 Banditin alla kesti etusena Pirellin Diablo Rosso 2,5 paineilla aika lailla 12000km. Takana pyöri 10000km 180/55/17 Michelin Pilot Road, paineita 2.7. Ajotyyli hiljaa ja keskellä tietä. Nyt alla molemmissa päissä Metzelerin Z6.
 
VFR 1200 ensiasennus Bridge 020 n.8000km
Misukka PP2CT n.5000km
Misukka PP3 takanen n.5000km ajettu,alkaa olla kaput 0,5mm tappiin uusi tilattu, etunen menee vielä jonkun tuhatta
XX:llä pääsi aikoinaan PR2:silla 9-10000km;PP2Ct:llä 5-7000km
Bladessa ensiasennus Bridge 016 3500km ja täysin kaput molemmissapäissä olivat kyllä ajettavuudeltaan ihan v..un hyvät
PP2CT:llä n.5.6000km
Seuraavaksi kokeillaan jotain muuta vaihteeksi Vifferissä,ehkä jotain sport-tourinkia? vaikken niistä niin välitä
 
Tästä ainakin löytyy kohtalotoveri eli ei yli 8 tkm millään takarenkaalla / millään pyörällä.

Nyt alla pirellin angelit edessä ja takana, ajettu 7 tkm. ja pintaa molemmissa n. 1 -2 mm = n. 1 tkm. ja molemmat loppussa.

Siis 8 tkm. :sad:
 
Pilot Road 3 tänä kesänä VTR:n alla:

Etu: 9100 km
Taka: 6700 km ja 9300 km

24e4006.jpg

Kuva tuosta 9300 ajetusta. 6700 kestänyt oli suunilleen samassa jamassa vaihdon aikaan, saattoi olla hiukan kaljumpikin...

Etusella on nyt ajettu tasan 10k ja muutama tonni menee ihan heittämällä eli varmaankin tämä kausi loppuun. En tiedä sit oliko kulutuskestävyys alkukesästä huonompi karkeiden asfalttien vai pitkän talven jälkeisen alkuinnostuksen takia... Nyt taakse meni Angel GT ja menee eteenkin viimeistään talvella. Saapi nähhä miten kestävyys vertautuu.
 
Fzs 600 mopona ja renkaiden kestot.
Metsun Z6 takanen 10450 km,pääsi kankaille kesken lomareissun.
Bt45 etunen 10300 km.
PR3 takanen 9150 km (mukana kevätajot).
Z8 etunen 11500 km (mukana 4 ratapäivää).
Z6 takanen 7600 km (mukana 4 ratapäivää).
Z8 takanen vielä testissä ja uusi etunen huomenna eli battlax S20 testiin.
Noi ratailut on sitten hidasta vauhtia mutta tuntuu vaikuttavan kestoon siitä huolimatta melkoisesti.
 
Testimielessä ostin Busaan Nankang Roadiac 190/50 17" renkaan. Tällä renkaalla ajoin keskikesän ajot ja täytyy tunnustaa, että tykkäsin siitä. Hyvin neutraali ajotuntuma, kurvipito hyvä, tosin paikaltaan lähdettäessä tahtoi sutia 1-vaihteen läpi. Jopa kuluneena rengas oli miellyttävä ajaa. Rankkasateeseen en tuolla joutunut, normisateessa pysyttiin omalla kaistalla.
Kilometrejä kertyi 6 tuhatta, jolloin pintaa oli jäljellä vielä pari milliä. Ajotyylini on vähintäänkin reipas, kumia tarttui tiehen useasti pitkien viivojen muodossa. Tourinkia ajaen toi rengas kestäisi vähintään 8 tuhannen kilsan verran.
Renkaan ostin rengas-onlinesta ja hinta kotiin kannettuna oli 113€.
Eilen alle vaihtui PR2, testaillaan onko muuta eroa "Nakkiin", kuin kalliimpi hinta.
 
Iso Banditti ja Metzeler Roadtec Z8:lla ajettu n 16 000 km ja muutama tonni menee vielä. Ei rataa, ihan perusajoa, pääosin mutkaisimmilla teillä. Tilattu Misukan PR3:t, kokeillaan seuraavaksi niitä.
 
GTS:n alla nyt olevat misukan pilot road kolmoset on ajettu 11600km ja alkaa oikeesti olemaan vaihtokypsät. Seuraavaksi taas pilot road kakkoset alle.
 
Gsx-r 1000 K3. Diablo Rosso 2. Etunen 7000 km ja kantilla. Pintaa pari milliä. Roskis kamaa.
Samaa sarjaa takanen ja kesti 4500 km. Viimenen 1-2mm poistui savuna taivaalle, koska alkoi olla niin paska ajaa. Pelkkää katu-ajoa.

Saman verran kestivät myös metukan M3. Ne tosin oli paljon huonommat pidoltaan.

Ajotyyli kaikki kiihytykset täysiä:)
 
Alkuperäinen Dunlop qualifier etusessa ja edelleen 1mm käyttövaraa vajaan 12 tkm jälkeen. Menee tosin vaihtoon heti keväällä takasen kanssa, koska alkaa olemaan aika iäkäs (6v) :bye: suht hyvin kestänyt tosin kolmella eri kuskilla ja ajotavalla..
 
CB1000R:ssä seraavanlaista mustaa ja pyöreetä ollut alla:

Orkkis Brikkaret taka: 5500 km, etu: 8800 km.

Dunlop Roadsmart2 taka: 10 500 km(aika lopussa) etu: 7200 km (pintaa vielä reippaasti)

Keväällä rengashommia siis edessä. Mutta minkä valitsis takanakiksi....


EDIT:

Roadsmart 2 takanen pyöri 12 tkm ja vaihtui Michelin PilotPower 3:seen. Misukan alkutuntuma on hyvä.
 
Pyörä: GS500 E
Rengaskoko: 110/70 etu, 130/70 taka
Pirelli Sport Demonit edessä ja takana, 13.000 km ajettu.
Pintaa/uraa jäljellä vielä reilusti yli laillisen rajan sekä edessä että takana, ja muoto säilynyt. Tosin, ovathan nämä ns. tourinkirenkaat niin en mitään vähempää odottanutkaan.

Ajotyyli: Rajotusten sisällä pysytään (suunnilleen) ja kiihdytykset nollasta-rajaan niin nopee ku pääsee. Mutkateilläkin pidetään hauskaa (taas, rajotusten sallimissa määrissä... abouttiarallaa...)

Pyörä tosin myyty tuossa kuukausi sitten, keväällä uusi vehje alle.
 
Honda XX

Käytän vain Mezeler Z6 kun toimii:D

edelliset

etunen 21 000
takunen 11 900

nyt alla

etunen 18 100 aivan loppu
taka n. 5000 ja menee vielä

eli perus mopoilua yksin ja kaksin. Maantietä ja mutkaa.

takusia mennyt enempi mutta jäänyt kirjaamatta ylös:)
 
Back
Ylös