Paljonko Suzuki kuluttaa?

Palikat ovat toimineet hyvin. Ei moitteen sijaa, hyvin on alumiini kestäny.
biggrin.gif
. Pikkasen pitää vissiin jousitusta säätää jäykemmäksi, ainakin kun on paljon kamaa kyydissä. 4.7 startataankin sitten kohti jyyrooppaa!
062802moto_prv.gif
Saman on huomannut meikäläinen, takajousitus on syytä säätää tiukalle, tulee paljon parempi ajettavuus. Etupyöräkin pysyy paremin tiessä, kun paino ei siirry liikaa taakse, ainakin asfaltilla.

Lycka till jyyropa reissu, sano.

Mitkä renkaat sulla on siinä sun Stromissa, onko alkuperäiset BW101 edessä ja 151 takana?

Sen eturenkaan paineiden kanssa tulee olla tarkkana. Siitä tulee kivempi ajaa suoralla tiellä, kun siellä on 2,6 bar painetta, mutta se ei sitten kestä ollenkaan jyrkkiä kanttailuja, siis jos alkuperäinen rengastyyppi. Matalemalla paineella se toimii paremin mutkissa, mutta suoraan ajettaseesa vapaalla tai moottorijarrutuksessa etupää alkaa Wipattamaan... (wobbling). Eli mieluiten rengaskauppaan päivittämään Metzeler Touring tai Z6 Road Tech -kumeiksi.
wink.gif

-M

DR 800 vie 5-6,5 l satasella. Menis varmaan alle viidenkin, kun vaan malttais ajella hissutellen, mut kun en ole hommannut pyörää hissuttelua varten
smile_org.gif

M1800R matka-ajossa nop. satkun pinnassa kulutus n. 5,2
sekalaisessa ajossa n. 6 ja motarilla 140-150 vauhdissa menee n. 7,5/100 km  
062802moto_prv.gif

oma vompatti, vx800 vie 4,8 satasella ja satasen nopeudessa. Oikein kun yllyttää sitä niin rajuimmillaan on kulutus pikkasen alle 6L/100km. Sellasta 160 km/h moottoritiellä. Kovempaa sillä ei uskalla ajaakaan, kun saa pelätä että vanhuksen jäsenet menee sijoiltaan. Vaan kyllä se tuostakin vielä venyisi...kuin kuminauha.
Hmh, onkohan minun vekottimessa jotain vikaa ku en oo ikinä päässy alle 6l/100km. Ajotyyli ei kyllä varmasti ole taloudellisin, mutta silti. 6-7l/100km normaalisti kuluttaa.
Ei siinä mitään vikaa tarvi olla. Vei tämä omakin sellasen 6 litraa ja enemmänkin, kunnes aloin todella miettiä miksi 800cc naarasvompatti juo niin paljon vaikka onkin hidasliikkeinen...noin teoriassa. On siinä ruutia kun osaa sytyttää..
Litran saat pois kulutuksesta, kun vaihdat alkuperäiset ilmansuodattimet vapaavirtaussuodattimiin. Valmiita ei ole mutta alkuperäisistä saa hyvät rungot pod-mallisille unifiltterin suodattimille. Tai sitten teetät tai teet uudet kiinnityskappaleet. Niiden tosin pitää sitten sopia niihin alkuperäisiin suodatinkammioihin. Pakoputkistoon ei tarvi koskea, eikä kaasuttimiin muutoinkaan mitenkään suuttimienvaihto mielessä.
Viksenin ehkä tärkein säätö, on kaasarien synkkaus. Ja säätö on erittäin tarkkaa puuhaa. Ilman mittareita ei onnistu. Sama tosin pätee jokaiseen v2 koneeseen. Virheet näkyy heti käynnissä ja kulutuksessa, ja mitä suuremmista v2-koneista puhutaan, niin jo moottorin mekaanisessa kestävyydessä. Oikein säädettynä ja huollettuna suzukin kasisatanen on maailmantappiin kestävä ihmeotus.
Sun kannataa myös tarkastaa, että rikastimen vaijerit liikkuvat kuorissaan. Se jumittava typerä muovinen käyttövipu on syvältä. Vaihdoin sen lähes heti ensitutustumisen jälkeen kunnolliseen alumiiniseen.
Vx:llä oon ajanut 60tuhatta kilometriä enkä ikinä ole saanut sitä kuluttamaan 6 litraa satasella. Keskimäärin kulutus on ollut vähän alle 5l/100km. Pahimmillaan kulutus jossain alppien serpenttiineissä 2 päällä ja täys matkaroina mukana, on ollut jotain 5,5 l /100km. Ja ilmansuodatuskokemusta on Suzuki, tarvike ja UNi-filttereistä ilman merkittävää vaikutusta tehoon tai bensan kulutukseen.

GS500E 4 litraa/100km ihan sama miten ajoi. Ihme laite
smile_org.gif
. Kaverin scootteri syö 2.5 litraa/100km
biggrin.gif
.

meneepä toi kilonen muovisukkulakin noin 5L sadalla jos säästämään ruvetaan! yleensä mun ajoilla kuuden pintaan mutta tuli tossa sekin todistettua että saa sen viemään melkein 9L sadallakin
omg.gif
tais olla rannekramppi
tounge.gif

600 gsx-r vm 07 kadulla nätisti 6,5 litraa satasella ja radalla
+10 litraa
ensimmäinen jossa lukemat hieman samat kuin mulla...
smile_org.gif

kawa zx6r -07, tuntui että vie mahdottomasti...
katselin että noin 7l/100km mun ajotavalla.
nixweiss.gif

tuntuu paljolta...

nykyinen cbr 1000rr -06 sekin noin 7,5l/100km +1l

paljon ovat, voisi ehkä hieman miettiä ajotavan muutosta
baaa.gif

Pistää suun messingille, kun kuuntelee kavereiden kulutuslukemia Bussilla ja ZZR 1400:lla  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Niinpä...Alppireissun heitin Busalla, alle 5 litran keskikulutuksella...
Juu Näyttääs K8 imasevan JOPA litran vähemmän, kuin K4 Busa .

Eli Busa K4 oli n. 5,5 - 6,5 L sekavassa ajossa ( Ei tilassa ) ja Busa K8 on n. 4,5 - 6 L satosella . TOKI saapi sen kuluttaan varsin helposti enämpikin .
buttrock.gif
JA säädöt onpi kohillaan. Ruusilan Dynon jäljiltä.
smile_org.gif

Tonninen gixu 01, kulutus 4,5-10 satasella, keskikulutus 6,1 ollut kymppitonnilla, halvinta bensaa menee tankkiin...

Pari viime mittausta -> 5.0 ja 4.7l/100km kaksi päällä ajettuna. Nopeusrajoitusten mukaan matkaa taittaen...
Juu, mulla on sama pyörä vm-98 ja hämmästyttävän pienellä tuntuis menevän. viikonloppuna vedettiin emännän kanssa+3laukkua 1600km lenkki, alimillaan mentiin 4,2l/100km kun malttoi pitää vauhdin max. 100km/h, se on aika pieni kulutuslukema 750cc. pyörälle täydellä kuormalla. 120km/h matkavauhdilla+muutamalla rivakalla ohituksella kulutus nousi karvan päälle 5l. yhdellä tankillisella(20l) päästiin melko rauhallisesti ajaen 430km tosin tankki oli lähes kuiva! täytyy kokeilla seuraavaksi minkälaisiin kulutuslukemiin pääsee yksin matkatessa ilman suuria määriä tavaraa.. saiskohan F:llä alle 4l/100km rikki?
smile_org.gif

650 sisävessa kulttaa noin 4.5-5l/100km rauhallisessa ajossa maantiellä yks päällä 95:sta. Saa kyllä menemään helposti ylikin.
Mä en oo saanu kyseistä pyörää menemään alle viiden litran satasella. Kertooko se sitten vain ajotavasta...
062802moto_prv.gif
noin 5.2l/100km on melkoisen vakio.
Vajaat 5 l/100 km on ollut mulla jo pitkään vakiona sekalaisessa ajossa. Viikonlopun reissun jäljiltä taitaa tulla pohjat, reilu 300 km ajettu samalla tankilla eikä bensavalo ole vielä vilkkunutkaan. Taitaapi kulutus jäädä jopa alle 4 litran.

sport05.gif

Noin 4,5 litran paikkeilla rauhallisella ajolla.
Juuri säädätin penkissä arvot kohdalleen. Pienensivät seosta kuulemma reilusti , mulla oli vaihdettuna Leovince sliparit ja vapaavirtaus suodin.

Back