Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan hieno matka ja erikoinen elämys. Pan American Highway ei ole varmasti vieläkään yhtenäinen. Panama Citystä etelään on pitkä pätkä läpipääsemätöntä rämeikköaluetta enkä usko, että sitä on vieläkään rakennettu. Esityksen kartasta se osa näyttääkin puuttuvan. Isomman porukan mukana matka turvallisempaa muuten voisi henki olla paikoitellen plöysässä.En tiedä miten muilla, mutta mulle tämä on aivan uusi juttu ja jonkinlainen unelma. Harmi vaan ettei aika/perhe/raha anna edes mahdollisuutta. Onko kukaan tehnyt mitään vastaavaa ?
Niimpä maksat palvelusta, joku hoitaa puolestasi juoksevat asiat, tuntee paikat ja tavat jne..Totta ! Kallista lystiä. Se on nyt kuitenkin sellainen juttu ettei suurimmasta osasta meistä ole itsekseen matkalle lähtijäksi vaikka rahaakin olisi. Kyllä siihen joku rahastaja tarvitaan, joka juitsii käytännön asiat.
businestahan se vaan on. Itse en juurikaan tee pakettimatkoja, koska haluan mennä oman mielen mukaan. Rikaskaan en ole, kun on tuota opintolainaakin vielä maksamatta. Ymmärrän silti, että yrittäjän on saatava katetta. Omakotitalonkin saat selvästi halvemmalla rakentamalla sen pitkästä tavarasta itse. Jos taas haluat saada helpommallavalmiin ratakaisun, maksat enemmän. Hyvin yksinkertaista. Jollakinhan ne matkatoimistot elävät.Ei voi muuta kuin nostaa hattua pojille ja ihmetellä meidän suomalaisten vakavaraisuutta, koska tässäkin ketjussa jo pari ilmiselvästi rikasta heppua puolustelee tuon PanAmerica reissun täysin posketonta hintaa.
Toiset tilaa pakettimatkan, toiset haluaa omatoimimatkan. Ei kai se tämän ihmeellisempää ole..Samahan se on talonrakennuksessakinJoo, ihan pelle touhua noilla hinnoilla. En viittis maksaa yli 10000€ siitä että joku maksaa tietullit tai varaa hotellihuoneen (hui sentään!).
No, mutta ajat pohjanmaalle kantatie 66:ta. Sehän on melkein samaVidduku täytyy olla persaukinenTota route66 matkaa kavereitten kanssa kerran kännipäissään pohdittiin. Tultiin tosin siihen tulokseen että ei kellään ole varaa tommoseen.. Hitto! Voin kuvitella itseni keskelle preeriaa, viskipottu kourassa ja notski lempeästi lepattaen vieressä....
Nyt ei kyl tuu työnteost enää mitään ku rupesin oikeen pohtimaan
Ketään tehny omatoimisesti tommosta reissua?![]()
No, mutta ajat pohjanmaalle kantatie 66:ta. Sehän on melkein samaOliko se niin (jos en nyt aivan väärin muista), että Mchuurre on harrastanut omalla mp:llä ameriikanmatkailua ?![]()
Edelleenkin kahdella reissulla mukana olleena, voin kokemuksesta sanoa ettei matkanjohtajalle turhan paljon vapaa-aikaa jää.Nuo puheet 24/7 työskentelystä voi heti kättelyssä kuitata pois palturina, yksikään ihminen ei tee niin. Luvatahan toki voi mitä tahansa.
sanoi:Ymmärrän kyllä että länsimaiseen hygieniatasoon tottuneet naiset haluavat mukavuudet koko reissulla, siitähän täällä jo yksi kirjoittaja huomautti. Minä taas miehenä viis veisaan vaikka haisen öljylle, hielle, pielle ja paskalle 70% kaikesta ajasta mitä tuolla reissulla olisin. Eipähän tulisi kukaan ainakaan rohmuamaan kamojani.
sanoi:Oma käsitykseni "seikkailusta" ei ole mukavuuksista kitisevä naismotoristi/turisti matkanjohtajan riesana - olen niitä nähnyt niitä aivan tarpeeksi, se oli eräs syy miksi lopetin pakettimatkojen ostamisen. Kun laittaa repun selkään ja lähtee matkaan niin ne kitisijät voi huoletta skipata, tai vielä parempi, jättää ne kotiin.