• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PanAmerica

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JJJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä meillä foorumin porukassa on aina joku, joka haluaisi pakottaa erilailla ajattelevat samaan muottiin. Ainakin toisten pitäisi hyväksyä se, että "minä olen oikeassa".
Mielipiteet ovat vapaita, mut eiks hyväksytä erilaiset mieltymykset ja maut ja sekin - vaikka kateudella - että joku polttaa omaa rahaansa siekailematta.

wink.gif

Mutta kai tuollaisista valmismatkoista ja oppaan perässä kulkemisestakin joku jotain saa. Vai?

Jeh, ainakin yksi täällä pisti kuvan keski-ikäisestä miehestä jossain pimeydessä. Unohdin aivan sen että aika monella voi tosiaan olla vaimo, lapsia ja kaikkea muuta sosiaalista sidettä, ja ennenkaikkea: ikää!

Silloin varmasti arvostaa tuollaisen matkan tuomaa turvaa kun on pari kaveria hyysäämässä, jos joutuu kuseen niin ei tarvitse itse alkaa selvitellä asioita. Olen huomannut että aika monelle semmoinen on todella vaikeaa, itsellänikin olisi tuolla alueella varmasti aika hiton vaikeaa selvitä espanjan ja portugalin -kielitaidottomana. Vaikka osaan englantia kohtalaisen hyvin niin kyllä sen mukanaantuoma turvallisuuden tunne karisi aika tehokkaasti pois ekalla e-amerikan reissulla. Ei siellä osata muita kieliä kuin paikallisia, eli jos et osaa espanjaa/portugalia niin viittomakieleksi menee.

En ole muuta kritiikkiä esittänyt kuin sen että tuo 2000 euroa / viikko budjetti on aika ylimitoitettu, ketään en ole pakottamassa muuttamaan mielipiteitään.

Samalla rahalla tekisin tuon reissun edestakaisin, sillä varauksella että mitään isoa ei mene rikki.

Jeh, ainakin yksi täällä pisti kuvan keski-ikäisestä miehestä jossain pimeydessä. Unohdin aivan sen että aika monella voi tosiaan olla vaimo, lapsia ja kaikkea muuta sosiaalista sidettä, ja ennenkaikkea: ikää!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

On se hyvä et mulla noi "meikit" toimii, ei enää ollakkaan
mukavuuksien perään itkevä ja kitisevä naismotoristi kun on kuralla ja pölyllä kuorrutettuna juur hypätty 12 tuntisen ajopäivän jälkeen pyörän selästä. Nyt sitä jo ollaan keski-ikäinen mies
biggrin.gif

No toki 29 vuotias on jo aikas ikäloppu, mutta viimeks kun tarkistin niin munat löyty edelleen sarjoina.

Lähtipä päivä mojovilla nauruilla käyntiin, kiitos toumash!  
bowdown.gif

Mielenkiintoista keskustelua tuollaisesta reissuvaihtoehdosta  
omg.gif
Mielipiteitä löytyy ja erityisesti vastaan. Ainoa joka kehuu reissua on se jolla on ihan oikeasti kokemusta asiasta ja vielä tuplasti  
062802jumpie_prv.gif
 Miten tässä pitäisi suhtautua noiden muiden mielipiteisiin  
nixweiss.gif
 Vai pitäisikö lainkaan  
withstupid.gif
Ei kai mitenkään ? Ajellaan vaan  
sport05.gif

Eikös se ole yksinkertaista tämän keskustelun perusteella? Jos sinulla on rahaa niin paljon, ettet koe tuollaista valmismatkaa liian kalliiksi, mene sellaiselle. Tässähän on kuultu vastaavalla matkalla ollutta, joka kertoo olevansa tyytyväinen.
  Toinen näkökulma on sitten vaikkapa tämä minun. Minulla ei ole noin paljon rahaa, enkä sitä tuollaiseen käyttäisi, vaikka olisi. Minulle moottoripyörämatkan arvo on siinä, että olen vapaa tekemään juuri sitä mitä haluan, omaan tahtiin. Yksin kulkiessaan kohtaa helpommin uusia, paikallisia ihmisiä ja sitä kautta syntyy uusia tuttavuuksia ja kokemuksia.

Eikös se ole yksinkertaista tämän keskustelun perusteella? Jos sinulla on rahaa niin paljon, ettet koe tuollaista valmismatkaa liian kalliiksi, mene sellaiselle. Tässähän on kuultu vastaavalla matkalla ollutta, joka kertoo olevansa tyytyväinen.
  Toinen näkökulma on sitten vaikkapa tämä minun. Minulla ei ole noin paljon rahaa, enkä sitä tuollaiseen käyttäisi, vaikka olisi. Minulle moottoripyörämatkan arvo on siinä, että olen vapaa tekemään juuri sitä mitä haluan, omaan tahtiin. Yksin kulkiessaan kohtaa helpommin uusia, paikallisia ihmisiä ja sitä kautta syntyy uusia tuttavuuksia ja kokemuksia.
No ilman muuta ja keskustelupastahan tämä on. Olin vain aistivinani tuosta ketjusta jonkinlaista Kriisin "mollaamista", kun on mennyt osallistumaan moiselle turneelle. Yksinäni minäkin reissuni mieluimmin teen ja olen kanssasi siinä suhteessa samaa mieltä. En kuitenkaan pidä toista tyhmänä sen vuoksi, että hän ei ole kanssani samaa mieltä. ( No ethän sinäkään niin tehnyt, mutta.... )

No ilman muuta ja keskustelupastahan tämä on. Olin vain aistivinani tuosta ketjusta jonkinlaista Kriisin "mollaamista", kun on mennyt osallistumaan moiselle turneelle. Yksinäni minäkin reissuni mieluimmin teen ja olen kanssasi siinä suhteessa samaa mieltä. En kuitenkaan pidä toista tyhmänä sen vuoksi, että hän ei ole kanssani samaa mieltä. ( No ethän sinäkään niin tehnyt, mutta.... )
Ilman muuta lähtisin jos vaan olisi lompakossa tarpeeksi löysää ja kalenterissa aikaa. Varmasti olisi mielenkiintoista, mutta siihen en ota kantaa onko hintansa arvoista. Kyllä sitä sitten voisi kiikkustuolissa lapsenlapsille kehuskella, että papparainen on ajanut ameriikan päästä päähän
biggrin.gif
Oppiahan siitä saisi , ja seuraavalla kerralla voisi tehdä jotakin vastaavaa ihan ominpäin. Onhan täällä orginkin porukassakin sellaisia sissejä joiden mielestä tälläinen on pelkkää rahastusta ja koko homma ihan perseestä, mutta tosiasia on ettei monellakaan meistä ole mahdollisuutta lähteä omatoimiextremematkoille (lyhyt sana), eikä syynä ole välttämättä rohkeus, raha tai kielitaito.. On niitä tullut tehtyä silloin kuin se oli mahdollista, vaikka ei mp:llä.

Olin vain aistivinani tuosta ketjusta jonkinlaista Kriisin "mollaamista", kun on mennyt osallistumaan moiselle turneelle.
Mulla on paksu nahka, mä kestän sen kun keski-ikäinen mies  
tounge.gif

Koko pointtini oli se että kyseessä on liiketoimintaa harjoittava yritys, joten ymmärrän kyllä sen että katetta täytyy tulla jotta voidaan ihmisiä työllistää. Yritin vain valottaa että mihin kaikkeen muuhun sitä rahaa menee kuin vain niihin hotelleihin ja bensoihin.

Jokainen tyylillään, on itsekkin tullut harrastettua noita budjettimatkoja, mm. Romaniaa kuukauden kiertelin rinkka selässä v.2004 ja rahaa kului n. 1000€ sisältäen lennot Budapestiin. Mutta kyllä senkin reissun suunnitteluun ja valmisteluun meni monia tunteja.
Se on yksi asia josta maksan kun lähden jonkun muun valmiiksi järjestämälle reissulle, joku muu on tehnyt kaiken alustavan työn, ja saan itse jättää aivot narikkaan ja vain nauttia maisemista, ja valittaa ja kitistä ja olla naismotoristi  
biggrin.gif

PeterPanilla on monia matkoja joille en itse lähtisi, koska ne voisin käydä tekemässä yksinkin, esim PohjoisThaimaa on suunnitelmissa omatoimimatkana. Toisiin paikkoihin taas en ole halukas yksin lähtemään, jolloin tällainen hieman erilainen seuramatka on minulle oiva vaihtoehto.
Kyseessä olevalle PanAmerikanille en ole lähdössä koska ei ole varaa, eikä niin paljon sosiaalisuutta että noin pitkän ajan olisin ennestään tuntemattomien ihmisten kanssa lähes kokoajan. Ja luultavasti reissu olisi muutenkin minulle liian rankka.
Nostan hattua kaikille jotka tuon reissun tekevät, oli se sitten omatoimisesti tai järjestettynä reissuna!

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

On se hyvä et mulla noi "meikit" toimii, ei enää ollakkaan
mukavuuksien perään itkevä ja kitisevä naismotoristi kun on kuralla ja pölyllä kuorrutettuna juur hypätty 12 tuntisen ajopäivän jälkeen pyörän selästä. Nyt sitä jo ollaan keski-ikäinen mies
biggrin.gif

No toki 29 vuotias on jo aikas ikäloppu, mutta viimeks kun tarkistin niin munat löyty edelleen sarjoina.

Lähtipä päivä mojovilla nauruilla käyntiin, kiitos toumash!  
bowdown.gif
ei helvetti mä tipahdin
biggrin.gif
biggrin.gif

sä oot Kriisi äijä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Back