Olin vain aistivinani tuosta ketjusta jonkinlaista Kriisin "mollaamista", kun on mennyt osallistumaan moiselle turneelle.
Mulla on paksu nahka, mä kestän sen kun keski-ikäinen mies
Koko pointtini oli se että kyseessä on liiketoimintaa harjoittava yritys, joten ymmärrän kyllä sen että katetta täytyy tulla jotta voidaan ihmisiä työllistää. Yritin vain valottaa että mihin kaikkeen muuhun sitä rahaa menee kuin vain niihin hotelleihin ja bensoihin.
Jokainen tyylillään, on itsekkin tullut harrastettua noita budjettimatkoja, mm. Romaniaa kuukauden kiertelin rinkka selässä v.2004 ja rahaa kului n. 1000€ sisältäen lennot Budapestiin. Mutta kyllä senkin reissun suunnitteluun ja valmisteluun meni monia tunteja.
Se on yksi asia josta maksan kun lähden jonkun muun valmiiksi järjestämälle reissulle, joku muu on tehnyt kaiken alustavan työn, ja saan itse jättää aivot narikkaan ja vain nauttia maisemista, ja valittaa ja kitistä ja olla naismotoristi
PeterPanilla on monia matkoja joille en itse lähtisi, koska ne voisin käydä tekemässä yksinkin, esim PohjoisThaimaa on suunnitelmissa omatoimimatkana. Toisiin paikkoihin taas en ole halukas yksin lähtemään, jolloin tällainen hieman erilainen seuramatka on minulle oiva vaihtoehto.
Kyseessä olevalle PanAmerikanille en ole lähdössä koska ei ole varaa, eikä niin paljon sosiaalisuutta että noin pitkän ajan olisin ennestään tuntemattomien ihmisten kanssa lähes kokoajan. Ja luultavasti reissu olisi muutenkin minulle liian rankka.
Nostan hattua kaikille jotka tuon reissun tekevät, oli se sitten omatoimisesti tai järjestettynä reissuna!