Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa silmäillä eBaytä; suurella varmuudella jossain vaiheessa talvea sinne putkahtaa tarvittavat palikat myyntiin / eBayssä kauppaavilla purkaamoilla on osat listoillaan.Täytyy alkaa etsiskelemään vaikka jotain kolaripyörää, josta saisi toivottavasti edullisemmin tarvittavat osat.
Mitä hondisti ottaa reissuun mukaan?Kovin kummalliselta kuulosta.....Mutta tottakai "teknisestä" ajoneuvosta saatta särkyä mikä tahansa paikka !!
Tosin en ole kylläkään itse kuullut tai lukenut, että "perä" olisi mennyt rikki st 1100:sta( ollut markkinoilla 90-luvun alusta ja ei varmasti ole ollut se vähiten ajettu Hondan malli...), mutta toki varmaankin kyllä vaatii sen peräöljyn kardaanin päähän.
Tosin kun kyseessä on matkamp.(ei siis kiinnosta juurikaan "bombereita"/räppääjiä) sen pitääkin kyllä kestää 2-3 x km. verrattuna normi mp:hen (kyseisellä tekniikalla siis vesijäähdytys+vähän tehoa+kardaani)
Ja kun on vielä tiedossa, että ks. mp-malli on kestänyt Lontoon mp-lähettien "rääkissä" yli 400 tkm !
Itse kyllä harkitsisin vielä "korjaamo-operaatiota" ja pyrkisin vielä vertaamaan kyseistä "väljyyttä" muihin vastaaviin pyöriin...sillä "ketjupelihän" joustaa väljyyden osittain ketjun joustolla !
Ja jos korjaaminen todellakin on tarpeellinen toimenpide niin varmaankin jostakin varmaan löytyy "kolaripyörä" ja edullisemmat osat ?
![]()
Kawasaki kuskin?Mitä hondisti ottaa reissuun mukaan?Kovin kummalliselta kuulosta.....Mutta tottakai "teknisestä" ajoneuvosta saatta särkyä mikä tahansa paikka !!
Tosin en ole kylläkään itse kuullut tai lukenut, että "perä" olisi mennyt rikki st 1100:sta( ollut markkinoilla 90-luvun alusta ja ei varmasti ole ollut se vähiten ajettu Hondan malli...), mutta toki varmaankin kyllä vaatii sen peräöljyn kardaanin päähän.
Tosin kun kyseessä on matkamp.(ei siis kiinnosta juurikaan "bombereita"/räppääjiä) sen pitääkin kyllä kestää 2-3 x km. verrattuna normi mp:hen (kyseisellä tekniikalla siis vesijäähdytys+vähän tehoa+kardaani)
Ja kun on vielä tiedossa, että ks. mp-malli on kestänyt Lontoon mp-lähettien "rääkissä" yli 400 tkm !
Itse kyllä harkitsisin vielä "korjaamo-operaatiota" ja pyrkisin vielä vertaamaan kyseistä "väljyyttä" muihin vastaaviin pyöriin...sillä "ketjupelihän" joustaa väljyyden osittain ketjun joustolla !
Ja jos korjaaminen todellakin on tarpeellinen toimenpide niin varmaankin jostakin varmaan löytyy "kolaripyörä" ja edullisemmat osat ?
![]()
![]()
Ympäri käydään, yhteen tullaan.Mitä hondisti ottaa reissuun mukaan?![]()
![]()
ELI JOS TEKNIIKKKA PETTÄÄ NIIN ONGELMA ON OLLUT KÄYTTÄJÄSSÄ!
Mielenkiintoisia kuvia.Vastaanpa minäkin tähän jotain, kun asia on tuttu. Itselläni oli tuollainen 1100 Pannari, 90 valmistettu, 91 rekisteröity. Ostin sen tuontipyöränä 2000-luvun alkupuolella ja myin 2006. Huomasin heti tuoreeltaan, että oikeassa jalkatapissa tuntui värinää. Lisäksi luin st1100-forumilta, että voimansiirron spooreja kannatta rasvailla. Avasin omani ja olivat aikas kuivia nuo liitokset. Rasvasin kaikki ja värinä katosi. Kulumaa löytyi kardaanin ja perän välisesta liitoskappaleesta, muttei se edennyt seuraavien vuosien aikana, kun pyörän omistin.Sittemmin käytin takahaarukankin irti ja rasvasin kardaanin etupään spoorin. Etenkin renkaan ja perän välinen spoori kannattaa rasvata jokaisen renkaanvaihdon yhteydessä. Jos näin toimii, pyörää saa tuskin rikki muuten kuin kiveen ajamalla. Kuvia huolloista (rasvausta ja jakopään ja vesiletkujen + o-renkaiden vaihtoa) seuraavasta linkistä:
http://s187.photobucket.com/albums/x214/xx851z/?start=all
Mitä,mitä eikös tuossa ole siniset vilkkuvalot??eipä ihan tavallinen vaiva taida olla kyseessä.
tuo rasvaus sellainen, että empä luottaisi yhteenkään rengasliikkeeseen...itse vieressä, jos pitää pajalla rengas vaihtaa.
ja eipä 99 mallista pannaria kannata tuo takia hyljätä..melkonen lausunto korjaamon suunnalta.
aina joskus tollanen pannari eksyy sellasen käsiin, jolle sitä ei ole tarkoitettu
![]()
![]()
Minäkin kiinnitin viime kesänä huomiota jalkatapeissa tuntuvaan värinään, mutta en arvannut sen olevan merkki lähestyvistä kardaaniongelmista. Oletin värinän tulevan moottorista tai olevani itse vain herkkäjalkaisempi kuin aiempina vuosina...Huomasin heti tuoreeltaan, että oikeassa jalkatapissa tuntui värinää. Lisäksi luin st1100-forumilta, että voimansiirron spooreja kannatta rasvailla. Avasin omani ja olivat aikas kuivia nuo liitokset. Rasvasin kaikki ja värinä katosi.
En minäkään luottaisi pelkkään rengasliikkeeseen, mutta tässä tapauksessa kyseessä on Hondan merkkihuoltoliike Lahdessa.eipä ihan tavallinen vaiva taida olla kyseessä.
tuo rasvaus sellainen, että empä luottaisi yhteenkään rengasliikkeeseen...itse vieressä, jos pitää pajalla rengas vaihtaa.
ja eipä 99 mallista pannaria kannata tuo takia hyljätä..melkonen lausunto korjaamon suunnalta.
Noin olisi syytä olettaa.En minäkään luottaisi pelkkään rengasliikkeeseen, mutta tässä tapauksessa kyseessä on Hondan merkkihuoltoliike Lahdessa.
Näin ollen uskallan olettaa heidän osaavan oikeat menetelmät.