• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Paypal-kysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Luottokunnastahan sen koodin juu sai , kun soitin sinne!
062802jumpie_prv.gif

Ja nyt tulee härpäkettä niin maan perusteellisesti, että taitaapi ameriikan rahtipaatin perseessä komeilla meikäläisen nimi!!
buttrock.gif

Kannattaa muuttaa asetuksista veloitustapa. Oletuksena Paypal käyttää omia valuuttakursseja, jotka ovat hivenen heikompi kuin ns. oikeat kurssit. Eli vaihtakaa asetuksia siten, että muunto tapahtuu luottokunnan puolesta.

Kannattaa muuttaa asetuksista veloitustapa. Oletuksena Paypal käyttää omia valuuttakursseja, jotka ovat hivenen heikompi kuin ns. oikeat kurssit. Eli vaihtakaa asetuksia siten, että muunto tapahtuu luottokunnan puolesta.
Oon huomannut kans että tosiaan se kurssi ei oo ihan päivän paras millä muunnetaan. Mites tuo asetus käytännössä muutetaan? Pikaisella valikkoseikkailulla en moista asetusta löytänyt.

Onkos tuo vielä nykyään mahdollista? Aikoinaan luin tällä foorumilla olleen keskustelun Vanha Paypal juttu ja silloin vaihdoin juuri tuon
(Profile -> Recurring Payments -> Edit Funding Options -> Conversion options) jutun mukaan. Nyt kun luottokortti uusiintu ja vaati uuden vahvistamisen, niin tota valintaa ei enää olekkaan! Vai onkos se niin, että kerran tehtynä se pysyy voimassa vaikka luottokortin numero muuttuu. Euro näyttää olevan "Primarynä"...

Onkos tuo vielä nykyään mahdollista? Aikoinaan luin tällä foorumilla olleen keskustelun  Vanha Paypal juttu ja silloin vaihdoin juuri tuon
(Profile -> Recurring Payments -> Edit Funding Options -> Conversion options) jutun mukaan. Nyt kun luottokortti uusiintu ja vaati uuden vahvistamisen, niin tota valintaa ei enää olekkaan! Vai onkos se niin, että kerran tehtynä se pysyy voimassa vaikka luottokortin numero muuttuu. Euro näyttää olevan "Primarynä"...
Mulla ainakin pystyi sitä muuttamaan kun äsken kokeilin, ja korttikin vaihtui tossa vapun tienoilla
033102beer_1_prv.gif
.
Profile -> Recurring Payments -> Edit Funding Options -> Conversion options
ja sitten Bill me in the currency listed on the seller's invoice.
Jos se ei onnistu tuota kautta, niin sen pitäisi onnistua viimeistään siinä vaiheessa kun olet maksamassa ostosta.

Mulla ainakin pystyi sitä muuttamaan kun äsken kokeilin, ja korttikin vaihtui tossa vapun tienoilla
033102beer_1_prv.gif
.
Profile -> Recurring Payments -> Edit Funding Options -> Conversion options
ja sitten Bill me in the currency listed on the seller's invoice.
Jos se ei onnistu tuota kautta, niin sen pitäisi onnistua viimeistään siinä vaiheessa kun olet maksamassa ostosta.
Juuri noin muutin sillon joskus aikoinaan toin toiminnon, mutta mutta, nyt toin Edit Funding Options valikon takaa löytyy vaan "Manage Funding Sources" ja siinä näkyy luottokortin (Visa) numero. Valinnat on save tai cancel.
Ja saven alta ei löydy enää lisää toimintoja....

Liittyyköhän tohon jotenkin toi My Account sivulla oleva Account type? Mulla se on Personal.

Katotaas millä on veloitettu seuraavassa Visalaskussa. Nyt ostoksia sisällä englannin puntina ja usan taaloina. Ainakin nyt kaikki summat vielä näkyy noissa yllämainituissa valuutoissa.

Juuri noin muutin sillon joskus aikoinaan toin toiminnon, mutta mutta, nyt toin Edit Funding Options valikon takaa löytyy vaan "Manage Funding Sources" ja siinä näkyy luottokortin (Visa)

Liittyyköhän tohon jotenkin toi My Account sivulla oleva Account type? Mulla se on Personal.

"Manage Funding Sources" takaa löytyy:
MasterCard Card XXXX-XXXX-XXXX-1111 ja sen perässä on linkki Conversion Options. Personal on minullakin ja status verified.

Jos on lähiaikoina suorittanut paypal-maksun, niin meneekö seuraavaa maksu automaattisesti kun ostaa jotakin, vai pitääkö se aina maksaa erikseen paypal-sivustolla?

Koodi varmennus tulee kerran / kortti.

Jos vaihdat vaikka Visan Mastercardiksi saat koodin uusiks.

Voi olla että mä nyt sählään itse! Mutta en mä nyt tajua tota paypal maksua, mulla lukee payment statuksena Partially Refunded. Eli osittain takaisin?? Enkä mä kyllä vielä ole mitään maksanut ja mun mielestä ei vielä ole edes pystynyt maksamaan.

Kyllä se paypal-maksu oli mennyt ilman, että mä kävin sen hyväksymässä omalla paypal-tilillä.
Eli roinaa tulee jälleen
buttrock.gif

Paljonko Paypal ottaa kun vaihtaa valuuttaa paypal-tilillä? Itse siirsin sinne 350€ ja nyt näyttäisi olevan 464$ mikä ei vastaa tämän hetken kursilla 350€. Eli todellisuudessa siellä pitäisi olla 476$.. Ajattelin vaan kysyä jos, joku sattuisi muistamaan että ottavatko tosiaan 12$ kun vaihtavat eurot dollareiksi?

Paljonko Paypal ottaa kun vaihtaa valuuttaa paypal-tilillä? Itse siirsin sinne 350€ ja nyt näyttäisi olevan 464$ mikä ei vastaa tämän hetken kursilla 350€. Eli todellisuudessa siellä pitäisi olla 476$.. Ajattelin vaan kysyä jos, joku sattuisi muistamaan että ottavatko tosiaan 12$ kun vaihtavat eurot dollareiksi?
Niillä ei ole mitään erillistä veloitusta. Vaan valuuttakurssit, joita PayPal käyttää ovat heikompia kuin oikeat.

Niillä ei ole mitään erillistä veloitusta. Vaan valuuttakurssit, joita PayPal käyttää ovat heikompia kuin oikeat.
Eli todellisuudessa siellä on oikea määrä rahaa, ja voin tehdä ostoksen joka maksaa sen 470$??

Sinulla on tililläsi päävaluutta (tod. näk. euro) ja sitten jos haluat käyttää muuta valuuttaa (vaikkapa dollareita), PayPal muuntaa valuutan omalla muuntokurssillaan. Siellä tilillä on käytettävissä aina juuri sen verran euroja tai dollareita, mitä näkyvissä on. Jos pystyt maksamaan suoraan luottokortilla dollareina niin silloin pystyt hyödyntämään pankin parempaa euro/USD-muuntokurssia.

Sinulla on tililläsi päävaluutta (tod. näk. euro) ja sitten jos haluat käyttää muuta valuuttaa (vaikkapa dollareita), PayPal muuntaa valuutan omalla muuntokurssillaan. Siellä tilillä on käytettävissä aina juuri sen verran euroja tai dollareita, mitä näkyvissä on. Jos pystyt maksamaan suoraan luottokortilla dollareina niin silloin pystyt hyödyntämään pankin parempaa euro/USD-muuntokurssia.
Juuri näin, eli aina kannattaa maksaa luottokortilla ja käyttää kortin omaa vaihtokurssia.

Mikäs paypalissa on rajana maksun lähettämisessä? Onko se suoraan sama mitä esim. Visa kortissa on kuukausiraja? Onko kokemusta, PayPalin sivuilta/profiilistani en löytänyt.
062802moto_prv.gif

Älkää missään tapauksessa maksako tuolta tililtä suuria summia suoraan. Sain sen omakohtiasesti alkuvuodesta kokoea että Paypalin kautta on helvetin hankala saada rahoja takaisin. He toimivat suoraan sanottuna vain viestin välittäjänä ostajan ja myyjän välillä jos tulee hankaluuksia.

Itse kun maksoin Paypalin kautta niin onnekseni käytin Visa korttia. Tein reklamaation luottokunnalle ja kun oli esittää hyvät dokumentit niin kahden viikon päästä oli asia jo hoidettu mun hyväksi kuten pitikin.

Paypal on ihan jees kun tehdään ostoksia luottokortilla niin silloin ei välity vastapuolelle luottokortin tiedot. Nilläkin kun joskus tuota kuse..usta yritetään harrastaa.

Back