• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Peitteen käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBF600S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja käsittelen kyllä mopoa,kuin kipeetä vittua,eli en ole suurpiirteinen...
Vaikka meillä tuota jalkovälini tavaraa kutsutaankin sievämmällä nimellä niin sitä ei kipeenä ole tapana käyttää lainkaan.....
033102bebe_1_prv.gif

Itse käyttänyt Oxfordin peitettä, mitä tuolla toisaalla kehuttiin. Olen ollut tyytyväinen. Istuu hyvin pyörän päälle. Sateen lisäksi suojaa mukavasti pölyä vastaan. Nyt varsinkin on tuota havupuiden keltaista siitepölyä niin paljon ilmassa, että pyörä on ilman peitettä jo päivän seisomisen jälkeen aivan keltainen.
totta joka sana eikä vain PÄIVÄ vaan 2-tunnin jälkeen on pyörä
aivan keltainen,pesin pyörä ja piti vielä vahatakkin mutta eipä
tarvinnut enää sillä pyörä aivan "siitinpölyn" peitossa,pieni huomautus tuohon BILTEMAN pressuun se ei hengitä mihinkään suuntaan,joten ei kannata ainakaa märkää/kosteaa pyörää
peittää,itse käytin 5-vuotta tuota pressua,en enää.

nyt olen haeskellut "hengittävää" pressua mutta ovat aika julmetun kalliita,ja mistä sitä kyllä tietää miten ne todellisuudessa hengittävät.

eikä tuo tuulen riepotus ole mikää ongelma jos pyörä on kunnolla
vahattu,eihän se pyörä siellä pressun alla päivää kauemmin ole vai..... ONKO.
omg.gif

nyt olen haeskellut "hengittävää" pressua mutta ovat aika julmetun kalliita,ja mistä sitä kyllä tietää miten ne todellisuudessa hengittävät.

Eikös joku täällä jossain topicissa kirjoitellut, että on leikannut peilien alle reijät joista vesi pääsee haihtumaan pois, ja hyvin on toiminut. Kuulostaa ainakin toimivalta ratkaisulta.

Mikä ihmeen hengittävä pressu?
Se peitehän on alhaalta auki?
Jos kosteutta tiivistyy, valuu se myös pressua pitkin pois?
Ja kuinka paljon se nyt kerkiää yhdessä yössä kosteus kertyä?
Ymmärrän tuon, jos pyörä seisoo kuukausitolkulla tai se on saatava talveksi vaihteleviin oloihin pressun alle?
Mutta pressu, halpakin pitää nuo pienet kakkiaiset poissa...siis linnut.
Se estää niitä istuskelemasta yöllä pyörän päällä
smile_org.gif

Mun talli on senverta lämmin, ettei Fjärrää palella.

Täälläkin mopo viettää joka yön peitteen alla... Tai oikeastaan aina kun sillä ei ajeta!

Mä luotan kans halpaan peitteeseen mallia Motonet!

sport05.gif
kyllä minä metallibeibini peittelen joka ilta, onkohan käynyt tuuri ja olen ihan vahingossa löytänyt peitteen joka pysyy hyvin paikallaan alhaalla olevien kuminauhazydeemien ansioista, on sopivan ohut ja ennenkaikkea oikean kokoinen eikä kyllä millään saa naarmuja aikaiseksi pyörään.
Ihan muutamastakin syystä sitä käytän..ainakin uskon että ilkivalta jäisi vähemmälle sillä ainakin enemmän kiinnittää huomiota jos outoon aikaan ruvetaan ensi kuorimaan pyörää yms. toinen nimenomaan meidän insinöörin suunnitteleman parkkipihan puut (ne tahmaavat ja pöllyttävät) niitä on niin pirusti ja arvaahan sen miltä pyörä näyttää siitepölyaikaan ja se tahma stana..koitapa pestä..
crazy.gif
ja ennekaikkea ainakin meillä se karkottaa ns.asiantuntijat jotka mielellään ihmettelee ja kattelee ja ohimennen neuvookin mua vielä beibini hoidossa
biggrin.gif
no ainahan hyviä neuvoja kuuntelee mutta niitä tiedätkös sinä tyttö blaa blaa juttuja ei enää jaksa kuunnella pätkääkään kun omasta takaa löytyy sitten neuvojia jos tarttee . peitto ei paljoa maksanut ja aikaa sen laittamiseen menee ehkä minuutti joten jaksan sen tehdä jos jaksan tuntitolkulla ajaakin. Jokainen hoitakoon ajokkinsa kuinka haluaa, minä yritän hoitaa sen yhtä hyvin kuin kumppanini ja toistaiseksi ainakin kuuluu tyytyväinen hyrinä kummastakin.

Peitettä käytän aina kun siihen vaan on mahdollisuus. Vielä kun peite mahtuis satulan alle niin olis aina mukana. MUTTA kannattaa antaa pyörän jäähtyä edes hetken, ettei käy niinku mulle:

ennen8cf.jpg

(Olin lähdössä Juhannuksen viettoon ja oli olevinaan kiire....)

No onneksi meillä on sokeripalat:

jalkeen6wa.jpg

ISO kiitos tästäkin vinkistä tälle foorumille
bowdown.gif

Joka yö pressun alla, mallia hengittävä. Muuten hyvä mutta rajumpien sateiden jälkeen huomasin ettei pidä täysin vettä, pienet tihkut kyllä jää ulkopuolelle mutta kovan sateen jälkeen pyörä on märkä.
Ei lepata/hankaa pahasti kun vetää sen kiristysremmin alhaalta kunnolla kiinni. Ei kylläkään kannata ihan kuraisen pyörän päälle heittää. Eikä heti ajon jälkeen tai sulaa kiinni putkeen.
Saunailtojen ajaksi voi hupun jättää pois ja ihastella pyörää vaikka olutlasin läpi.

Pyörän peittäminen estää jonkin verran mahdollista ilkivaltaa, aurinko ei polta maalipintaa eikä sateella (mitä se on...) pyörä kastu. Tietysti peitteen alle silti menee pöly ja kosteus. Eli kandee peittää, pikkuhomma se kuitenkin on.
cool.gif

Itse käyttänyt Oxfordin peitettä, mitä tuolla toisaalla kehuttiin. Olen ollut tyytyväinen. Istuu hyvin pyörän päälle. Sateen lisäksi suojaa mukavasti pölyä vastaan. Nyt varsinkin on tuota havupuiden keltaista siitepölyä niin paljon ilmassa, että pyörä on ilman peitettä jo päivän seisomisen jälkeen aivan keltainen.
Oxford täälläkin käytössä, olen tosi tyytyväinen peittoon...

Mun prutkuni on Bilteman peiton alla periaatteessa aina kun päivän ajot ovat päättyneet. On suojassa sateelta ja kiinnostukselta. Talvisin prutku on lämpimässä suojassa ja peiton alla. Kesälläkin jos/kun suojaan vien, peitto päälle. Haittoja en ole huomannut. Tosin tämä Biltema alkaa olla kulahtanut ja aikas kakkainen eli mustaa öljyn/rasvan muraa. Tarttis pestä.

Siis peitto mulle hyvä.

Itse käytän Allirightista ostettua suojapressua joka pakkautuu kätevästi omaan pussiinsa, joka on kiinnitetty siihen varsinaiseen pressuun. Pressussa on helmassa kiristysnaru joten sen saa vedettyä niin tiukkaan että pressunhelmat viistää maata renkaita pitkin. Pitää pyörän todella tehokkaasti kuivana vaik ois kuin kova kaatosade. Tuuli ei myöskään toimivan kiristyksen ansiosta riepota sitä pressua yhtään, eikä siihe muodostu mitää vesitaskuja päälle, kun sen kunnolla laittaa.

Suosittelen ainaki ite tätä suojapukua pyörälle. Itellä 1100cc mopo ja koon puolesta ton pressun pitäis kyl sopia ihan minkä tahansa moottoripyörän ympärille. Retkilaukkumalleista en mene sanomaan mitään. Riippuu vähä laukuista että paljonko syö sivuttaissuunnassa tilaa.

Back