• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pikakyssärit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juu-zo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun ulkona säilytyksen suhteen on aina puhetta jäähdytysnesteen oikeasta sekoitussuhteesta, niin eikö saman asian aja jos laskee talveksi koneesta nesteet pihalle? Sehän käy helposti, ja täyttö myös.
Korroosio? Alumiinikoneita taitaa olla aika moni. Monet merellä ajettavat perämoottorithan ovat samassa tilassa suurimman osan aikaa, kuivana seisovia vesikoneita.

Mä ajattelisin että mp:n ja autojen nestejäähdytysjärjestelmä on ajateltu olevan märkänä koko ajan. Onko sillä merkitystä tiivisteiden, stefojen jne suhteen? :dunno:

Re: Pikakyssärit

Kun ulkona säilytyksen suhteen on aina puhetta jäähdytysnesteen oikeasta sekoitussuhteesta, niin eikö saman asian aja jos laskee talveksi koneesta nesteet pihalle? Sehän käy helposti, ja täyttö myös.
Korroosio? Alumiinikoneita taitaa olla aika moni. Monet merellä ajettavat perämoottorithan ovat samassa tilassa suurimman osan aikaa, kuivana seisovia vesikoneita.

50/50 sekoitus jäähdytinnestettä. Ei varmasti jäädy näillä leveyspiireillä ikinä. Jos normi nesteet niin vaihto 2 vuoden välein, jos taas longlife niin 5 vuoden välein. Ei tää oo mitään rakettitiedettä [emoji23]

50/50 sekoitus jäähdytinnestettä. Ei varmasti jäädy näillä leveyspiireillä ikinä. Jos normi nesteet niin vaihto 2 vuoden välein, jos taas longlife niin 5 vuoden välein. Ei tää oo mitään rakettitiedettä [emoji23]
Jos siellä on edes jonkinlainen seossuhde, niin ei se jäädy. Glykoli seos menee sellaiseksi hyhmäksi, mutta ei hajota mitään järjestelmiä vaikka kylmäkesto ei aivan riittäisikään talviseisotuksen aikana. Tällainen käsitys minulla on asiasta.

Jos siellä on edes jonkinlainen seossuhde, niin ei se jäädy. Glykoli seos menee sellaiseksi hyhmäksi, mutta ei hajota mitään järjestelmiä vaikka kylmäkesto ei aivan riittäisikään talviseisotuksen aikana. Tällainen käsitys minulla on asiasta.

Jäähdytinnesteen ainoa tehtävä ei ole jäätymisen estäminen, korroosiosuoja on melkein tärkeämpi ja saavutetaan vähintään 35/65 seoksella. Valmis 50/50 longlife neste maksaa vajaan kympin litra, joten miksi ei laita kunnon nesteitä sisään [emoji848]

Moro.
Tämmönen juttu että mulla oli eilen todelliset ongelmat saada tankin korkki auki, se lukko on toiminut kesän ihan hyvin, pari viikkoa sitten menin sateisen yön jälkeen pyörälle ja huomasin että tankinkorkin läppä oli auki. Ja eilen siis ei lukko meinannut toimia, n.10min. nylkytin avaimella suuntaan jos toiseen että lopulta sain korkin auki.
Epäilys on että hapettunut lukon haittalevyt tms. ja lukko kanittaa nyt.
Eli onko suosituksia mitä ruikin lukkoon?

Moro.
Tämmönen juttu että mulla oli eilen todelliset ongelmat saada tankin korkki auki, se lukko on toiminut kesän ihan hyvin, pari viikkoa sitten menin sateisen yön jälkeen pyörälle ja huomasin että tankinkorkin läppä oli auki. Ja eilen siis ei lukko meinannut toimia, n.10min. nylkytin avaimella suuntaan jos toiseen että lopulta sain korkin auki.
Epäilys on että hapettunut lukon haittalevyt tms. ja lukko kanittaa nyt.
Eli onko suosituksia mitä ruikin lukkoon?

CRC Lukkoöljy

Näyttääkö Honda CBR 1000 F:än matkamittarissa se viimeinen valkoinen kiekko kilometrejä, vaiko satoja metrejä?
Kaksi eri myyjää väittävät asiasta erilailla. Itsellä oli ko. pyörä vuokralla 15 vuotta sitten, mutta en enää muista.

Edit. Joo, satametrinäyttöhän sen on pakko olla. Muuten 80 000 mittarissa olisi 800 000:grin:
Kun vielä keksisi, kuinka kertoisi kohteliaasti eräälle myyjälle joka polleana hehkuttaa että hänen Hondaansa on juuri vaihdettu nokkaketju ja kiristin, ettei pyörässä ole nokkaketjua ollenkaan. (VFR 750).

Viimeksi muokattu:
Osaako kukaan heittää Suzukista olisiko vm. 05-07 600-750 peräisin olevan suuttimen (28507IT) tuottoa 3bar paineella.

Jos joku sattuis tietämääm niin malli on hyvä mainita kun noitakin on eri tehoilla olevia eri malleja.

Siihen ei ole täyttä varmuutta, mutta ehkä gsx-r.

Edit. Eipä tainnu muutkaan löytää tuolla suuttimen numerolla 28507IT mitään tietoja.

Viimeksi muokattu:
Jos on tarkoitus ostaa kunnollinen kangastakki kivijalkakaupasta, niin mihin kannattaa suunnata isolla kirkolla?

Missä on valikoimaa ja kenties nuukalle Savolaiselle tämän (viime) vuoden malleja alennushintaan...

Jos on tarkoitus ostaa kunnollinen kangastakki kivijalkakaupasta, niin mihin kannattaa suunnata isolla kirkolla?

Missä on valikoimaa ja kenties nuukalle Savolaiselle tämän (viime) vuoden malleja alennushintaan...

Mä ottaisin suunnan kohti Eurobikeria ja hyödyntäisin merkittäviä jäsenetujamme. :;):

Mä ottaisin suunnan kohti Eurobikeria ja hyödyntäisin merkittäviä jäsenetujamme. :;):

Sellainen kutina ettei ole ottamassa jäsenetuja mukaan, villi epäilys ettei lario liity loppuvuodeksi jäseneksi.
Itsellä ei ole hyvää käsitystä mutta mahtaako superbikers käydä jos Espoossa samalla kurvailee.

Alkuvuodesta MP-messuilta Rukan osastolta. Itse ostin pari vuotta sitten tuolta takin ja housut isolla alennuksella

Alkuvuodesta MP-messuilta Rukan osastolta. Itse ostin pari vuotta sitten tuolta takin ja housut isolla alennuksella

Tiedän ja yleensä keskitän varusteostokset MP-messuille, mutta messut ei ole ensiviikolla, kun mie oon kirkolla pikitien piässä.
Kelit kylmenee ja kohta ruuvaillaan nastoja alle, niin olisi kiva joku nuttu päälle laittaa.

mahtaako superbikers käydä jos Espoossa samalla kurvailee.

Superbikers on vissiin talviaikaan suljettu, muistelisin että joku meili tuli asiasta. Mut jos eurobikeriin menee niinsiinä samalla parkkikentällä on storm ja allright ainakin. Tampereella ja Turussa vissiin on bikeworldikin jos sinne asti jaksaa mennä.

Mut jos eurobikeriin menee niinsiinä samalla parkkikentällä on storm ja allright ainakin.

Tuota mie muistelin, että jossain on keskittymä rätkätarvikeliikkeitä, en vaan muistanut missä.
Eikähän tuolta parkkipaikalta nuttu löytyne tai ainakin sovitusmahdollisuus.

Nuttu ostettu vantaan kolmen koplasta.
-storm
Ois varmaan pitänyt ottaa pari takkia kainaloon ja juosta pihalle, että joku olisi kiinnostunut.

-Eurobiker
Hyvä myyjä ja hyvä palvelu, mutta tuote ei innostanut.

-AllRight
Hyvä myyjä, hyvä palvelu ja minulle oikea tuote, joten kaupat syntyi.

M-Racing Adventure takki
https://www.allrightshop.fi/tuote/731702

Back