• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pikakyssärit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juu-zo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sviddu, onk's kukaan jyvällä , minkäkokoinen on rsv 1000rr,n kruununostimen sisähalkaisia? :thumbup:

Etupukistako kyse?

Mulla on koneistettu palikka ykköskoppaseen. Voin sen mitata, jos muistan tässä viikonloppuna, ja mikäli ymmärsin yskän oikein.
 
Kelkkailu on hikistä hommaa ja tuulenpitävä kuoripuku on tarpeellinen.

Eli nuo eivät ole siis kovin lämpöisiä.

Pitääpä miettiä, mitä talveksi keksii krossikamojen päälle siirtymiä ja yleishurua ajatellen. Haalarin saa kuitenkin hikihommissa vaikka rullaksi takapaksin päälle.
 
En oo nyt ihan varma missä ja miten sä huruttelet talvisaikaa, mutta mulla on ihan perusmallinen pilkkihaalari.
Sillä siis kurvailen siirtymät enskareitin ääreen ja otan sit pois ja lähden enskaamaan. Kyllä se siinä lumihangessa on tähän mennessä pysynyt.

Äärimmäisen tärkeä kohta on tuo "Ulkopuolella vetoketju lahkeesta vyötäröön saakka."
Sitä isoa kenkää on mukava laittaa, kun on kunnolla tilaa.

Ja olen mä ton kanssa joskus ajellut jäisiä hiekkateitä maaseudulla. Ei haittaa menoa.
Ainut miinus on tuo korkea kaulus. Joskus jos pitäis pällistellä kovasti sivuille, niin meinaa kampee vastaan...

http://www.motonet.fi/fi/tuote/393108/L-Brador-531P-Talvihaalari-mustasininen
 
En oo nyt ihan varma missä ja miten sä huruttelet talvisaikaa, mutta mulla on ihan perusmallinen pilkkihaalari.
Sillä siis kurvailen siirtymät enskareitin ääreen ja otan sit pois ja lähden enskaamaan. Kyllä se siinä lumihangessa on tähän mennessä pysynyt.

Äärimmäisen tärkeä kohta on tuo "Ulkopuolella vetoketju lahkeesta vyötäröön saakka."
Sitä isoa kenkää on mukava laittaa, kun on kunnolla tilaa.

Ja olen mä ton kanssa joskus ajellut jäisiä hiekkateitä maaseudulla. Ei haittaa menoa.
Ainut miinus on tuo korkea kaulus. Joskus jos pitäis pällistellä kovasti sivuille, niin meinaa kampee vastaan...

http://www.motonet.fi/fi/tuote/393108/L-Brador-531P-Talvihaalari-mustasininen

Nyt alkaa tulla vastauksia ihmisiltä, jotka ovat käsittäneet kysyjän tarpeen.

Visio olis tuon alle järjestyksessä:
1. tekninen alusasu
2. lämpöliivi (ainoastaan yläkroppaan)
3. Haarniska/ polvarit/ suojahousut
4. Krossihousut/ krossipaita

ja sitten haalari.

Ja toimii? Kuinka kylmässä?

Kauluksen voi paikallinen suutari irroitella, jos haittaa.

Edit: Eli siirtymille enskapoluille/ krossiradalle ja perinteiseen maaseutu geepeehen ja makkaranpaistoon tarvitaan jotain lämpöisempää.
 
Nyt alkaa tulla vastauksia ihmisiltä, jotka ovat käsittäneet kysyjän tarpeen.

Mä ajelen läpi talven (-20 pakkasillakin) tekninen aluskerrasto -> haarniska, polvarit, suojahousut ja normi krossikengät liukupohjilla + villasukat -> kesäkrossihousut ja kesäpaita sekä kesähanskat -> sitten kelkkatakki ja kahvapussit. Kaulaan perus buffi.

Tällaisen harrastajan vauhdeissa ei oo tullut kylmä. Ehkä jopa päin vastoin. Näin syksyisin oon nähnyt kuskeilla olevan liivejä, mutta talvella on kaikilla takit päällä. Yoko Yuha on suosittu takki talviajoon. Mun kelkkatakki on melko samanlainen kuon tuo, mutta vetoketju ei mee edestä keskeltä, vaan vähän sivusta.

Ja siirtymille tosiaan se pilkkihaalari.
https://www.youtube.com/results?search_query=päijänteen+ympäriajo+2017
Tosta kun selailee videoita, niin näkee miten jätkät ajelee. Ja löytyy myös videoo, kun ajetaan siirtymiä tai tullaan siirtymiltä huoltoon.

edit. Ainakaan mulla ei tuo linkki toimi, mutta youtubeen vaan hakusana päijänteen ympäriajo 2017.
 
Mä ajelen läpi talven (-20 pakkasillakin) tekninen aluskerrasto -> haarniska, polvarit, suojahousut ja normi krossikengät liukupohjilla + villasukat -> kesäkrossihousut ja kesäpaita sekä kesähanskat -> sitten kelkkatakki ja kahvapussit. Kaulaan perus buffi.

Tällaisen harrastajan vauhdeissa ei oo tullut kylmä. Ehkä jopa päin vastoin. Näin syksyisin oon nähnyt kuskeilla olevan liivejä, mutta talvella on kaikilla takit päällä. Yoko Yuha on suosittu takki talviajoon. Mun kelkkatakki on melko samanlainen kuon tuo, mutta vetoketju ei mee edestä keskeltä, vaan vähän sivusta.

Ja siirtymille tosiaan se pilkkihaalari.
https://www.youtube.com/results?search_query=päijänteen+ympäriajo+2017
Tosta kun selailee videoita, niin näkee miten jätkät ajelee. Ja löytyy myös videoo, kun ajetaan siirtymiä tai tullaan siirtymiltä huoltoon.

edit. Ainakaan mulla ei tuo linkki toimi, mutta youtubeen vaan hakusana päijänteen ympäriajo 2017.

Viikonloppuna on asiaa Lahteen, niin siellä on Kärkkäinen ja Motonet vierekkäin. Käynpä käpistelemässä haalareita.

Kiitos. Tästä oli hyötyä ajatusten selvittämiseen.
 
Sviddu, onk's kukaan jyvällä , minkäkokoinen on rsv 1000rr,n kruununostimen sisähalkaisia? :thumbup:

Etupukistako kyse?

Mulla on koneistettu palikka ykköskoppaseen. Voin sen mitata, jos muistan tässä viikonloppuna, ja mikäli ymmärsin yskän oikein.

Tämä on sitten ykköskoppaseen tehty vanhalle Bilteman emäputkesta nostavalle pukille.

Kikkareen kokonaismitta 84 mm

Tappi, joka menee emäputkeen: D: 21mm L: 37mm
Kaulus: D: 38 mm L: 18 mm
Tappi, joka menee pukkiin: D: 19 mm L: 29 mm
 
Viikonloppuna on asiaa Lahteen, niin siellä on Kärkkäinen ja Motonet vierekkäin. Käynpä käpistelemässä haalareita.

Kiitos. Tästä oli hyötyä ajatusten selvittämiseen.

No problem.
Jos oot Lahden seudulla enskailemassa, niin voin hyvin tulla mukaan ajelemaan.
Tällä hetkellä Nuuttila ja Kiviränni on joka päivä auki ja Pippon enskareitti viikonloppusin. Mun mielestä kaikki radat on ajettavissa. Jossain vaiheessa on yleensä laitettu vähäksi aikaa kiinni, ennen kunnon pakkasia, mutta nyt ei oo sellasesta merkintää nettisivuilla.
 
No problem.
Jos oot Lahden seudulla enskailemassa, niin voin hyvin tulla mukaan ajelemaan.
Tällä hetkellä Nuuttila ja Kiviränni on joka päivä auki ja Pippon enskareitti viikonloppusin. Mun mielestä kaikki radat on ajettavissa. Jossain vaiheessa on yleensä laitettu vähäksi aikaa kiinni, ennen kunnon pakkasia, mutta nyt ei oo sellasesta merkintää nettisivuilla.

Ei ihan tuota. Hautajaiset ovat vierailun syy. Lelut jää kotiin.
 
Kysästään täällä kun ei biltema tällä kertaa auttanut asiassa...

Jostain pitäisi löytää pitkä ristipää ruuvimeisseli. n.30cm varrella.
nettiä hieman tutkinut ja tilaamalla varmaankin löytyisi..

Sattuuko jollain olemaan tiedossa paikkaa helsinki vantaa suunnalta josta tuollaisen voisi noutaa saman tien hyllystä.
Eli vähintään n.30cm varrella (ristipää) ja ceparin kaasarien irroitukseen.
 
Sattuuko jollain olemaan tiedossa paikkaa helsinki vantaa suunnalta josta tuollaisen voisi noutaa saman tien hyllystä.
Eli vähintään n.30cm varrella (ristipää) ja ceparin kaasarien irroitukseen.

Tietoa ei ole mutta hyviä arvauksia... IKH on yksi todennäköinen paikka, ja hyvinvarusteltu rautakauppakin voi hyvällä onnella auttaa puusepäntyökaluosastollaan.
 
Pohdintaa takabokseista.
Miulla on KTM SM-T 990 ja siihen sellanen neliönmallinen takaboksi. Ihan näppärä se on ja ruma kuin mikä. Tuon kanssa ei saisi ajaa yli 130 km/h. Saako noiden virtaviivaisempien kanssa huoletta ajaa lujempaa vai onko noissa samat rajoitukset?

Neidin Yammussa on tollanen Kapan tai Givin hieman virtaviivaisempi loota. Sopiiko tuon Yammun laukun aluslevy kotariin vai tarvitseeko se jonkun oman?

Ebayssahan noita on jo ihan kohtuuhinnoissa, mutta kolme takaboksia tuolla tallissa jo pyörii, niin en haluaisi tilata neljättä.
 
Näyttää olevan 130km/h laput noissa peräpukamissa. Omassa Zetori se on pultattu pohjan läpi pakkariin kiinni ja on pysynyt mukana yli 200 vauhdissa
 
Pohdintaa takabokseista.
Miulla on KTM SM-T 990 ja siihen sellanen neliönmallinen takaboksi. Ihan näppärä se on ja ruma kuin mikä. Tuon kanssa ei saisi ajaa yli 130 km/h. Saako noiden virtaviivaisempien kanssa huoletta ajaa lujempaa vai onko noissa samat rajoitukset?

Neidin Yammussa on tollanen Kapan tai Givin hieman virtaviivaisempi loota. Sopiiko tuon Yammun laukun aluslevy kotariin vai tarvitseeko se jonkun oman?

Ebayssahan noita on jo ihan kohtuuhinnoissa, mutta kolme takaboksia tuolla tallissa jo pyörii, niin en haluaisi tilata neljättä.

Virtaviivaisempi
kapan 42 asenus pohjapultatuna suoraan busan takapenkkin
koe ponnistettu baanalla hyvinpysyi matkassa +300km/h vauhdissa
mitään rajoitus tarroja tms siinä ei näy
 
Back
Ylös