• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pikakyssärit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juu-zo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oon kans katellu näitä mattavaha-asioita ja yks mihin joka paikassa törmää, on Swissvaxin tuotesarja mattapinnoille, on pesua ja esikäsittelyä ja vahaa ja.

Swissvax Opaque

Hintaa on, kokemusta ei oo käytöstä vielä. Mut tuota oon ite ajatellu kokeilla sitten kun mulla on mattapinta.

Oon kans katellu näitä mattavaha-asioita ja yks mihin joka paikassa törmää, on Swissvaxin tuotesarja mattapinnoille, on pesua ja esikäsittelyä ja vahaa ja.

Swissvax Opaque

Hintaa on, kokemusta ei oo käytöstä vielä. Mut tuota oon ite ajatellu kokeilla sitten kun mulla on mattapinta.

Kiitos tiedosta! Enpä ollut itse tällaiseen ennen törmännyt. Tästä tulee kyllä ihanan kallista, kun remmi- ja ketjuvetoinen tarvitsee eri vahan katteen maalipinnalle
:doh::doh::doh:

Millä aineella puhdistaisitte paksunahkaisen mp nahkatakin päälipinnan? 2006 tuon ostin ja ajattelin josko olisi aika 1. kertaa putsata ja huoltaa se. Pari kertaa on kastunut ja tuolloin samalla puhdistunut kyllä. :p Samalla voi laittaa ehdotuksia hoitoaineesta. Pääpointtina helppous ja nopeus. Minkä voinee päätellä puhdistamistiheydestä. :right:

Millä aineella puhdistaisitte paksunahkaisen mp nahkatakin päälipinnan? 2006 tuon ostin ja ajattelin josko olisi aika 1. kertaa putsata ja huoltaa se. Pari kertaa on kastunut ja tuolloin samalla puhdistunut kyllä. :p Samalla voi laittaa ehdotuksia hoitoaineesta. Pääpointtina helppous ja nopeus. Minkä voinee päätellä puhdistamistiheydestä. :right:

Satulasaippualla. Ja hoitoaineena tallipojan satularasva.

Kiitos, mutta mä en näe tuossa linkissä kuin DOT 4 ja DOT 5.1 jarrunesteitä (glykoli), joita saa kyllä sekoitella keskenään, mutta ei missään tapauksessa DOT 5 jarrunesteen (silikoni) kanssa. Ei yhtään putelia DOT 5:sta?!?!?!?

Lisätietoa täältä.
Kieltämättä ihmettelinkin että miksi juuri tuota dot 5 kysyttiin kun on melko harvinaista tavaraa nykyisin.

Ketjut ja rattaat pitäis vaihtaa... Eturattaan iso mutteri mietityttää... Aukeaako normaalisti vastapäivään vai onko mahdollista, että on myötäpäivään aukeava. Pyörä Yamaha trx sama kone kun tdm

Ketjut ja rattaat pitäis vaihtaa... Eturattaan iso mutteri mietityttää... Aukeaako normaalisti vastapäivään vai onko mahdollista, että on myötäpäivään aukeava. Pyörä Yamaha trx sama kone kun tdm

Normaalit kierteet. Vaikka kaveri painamaan takajarrua ja ketjut paikallaan kääntää löysälle.

Ja jos takajarru on mallia Aprilia tai kaveria ei ole lähellä, niin sitten kakkoskakkonen takapyörän puolien ja swingin väliin.

Ja jos takajarru on mallia Aprilia tai kaveria ei ole lähellä, niin sitten kakkoskakkonen takapyörän puolien ja swingin väliin.

Mulla XJ:ssä ei kakkosnelonen mahtunut, mutta se puu mikä mahtui, ei kestänyt vaan alkoi katketa. Pulttipyssyllä vaan sitte, mutta silloinkin täytyyy muistaa pitää ketjuja valmiiksi kireellä, kun muuten se pyssy vaan iskee löysää pois ketjusta ja mutteri ei saa iskua.

Eiks kaikki ole normaalilla jengalla, jotta se "menee" kireempään ittellään.

Mulla XJ:ssä ei kakkosnelonen mahtunut, mutta se puu mikä mahtui, ei kestänyt vaan alkoi katketa. Pulttipyssyllä vaan sitte, mutta silloinkin täytyyy muistaa pitää ketjuja valmiiksi kireellä, kun muuten se pyssy vaan iskee löysää pois ketjusta ja mutteri ei saa iskua.

Mulla ainakin SF:ssä riitti että laittoi ykkösen päälle. Momenttiavaimella nopea vääntö riitti naksahdukseen. Jos ei puristukset riitä niin takiksen sais varmaan lukittua laittamalla räikkäliinan kumin ympäri keskilinjaa pitkin, ja kiinni toisella liinalla kehältä runkoon. Jotenkin vierastan pulttipyssyllä hakkaamista vasten rattaita ja ketjua.

Ainakin Ducatissa tuo mutteri on kuulemma syytä vetää oikeaan momenttiin, ja taivuttaa lukkolevy kahdestakin kohdasta.

Sattupa sopiva ketju. Tuli vaihdettua Timelessin fatbar-tanko zetaan, ja kun tallissa mopoa tuijottaa ni alkaa kismittämään se logo ja teksti siinä tangossa. Saiskohan sitä jollain myrkyllä hittoon? Mielellään toki niin ettei tangosta lähtis maali.

Eturattaan mutterin helppoa irroitusta varten voi rakentaa pienen työkalun jolla lukitaan takaratas ja ketju yhteen:

Tarvitaan ohutta lattarautaa tai vaikkapa suikale ohutta levyä, 1,5 mm riittää, pituus tuommoinen 100-150 mm riippuen tapauksesta, johon porataan päihin 6-8 mm rei´ät.
Taivutetaan U-kirjaimen muotoon ja pujotetaan takarattaan rei´ästä läpi, lukitaan paikalleen pultilla ja mutterilla niin että ketju jää näin muodostuvan silmukan sisään.

Ja eikun eturattaan mutteria auki vääntämään... onnistuu yksin ja toimii myös kiristettäessä. :thumbup:

Back