Pirelli kumit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja solifer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

solifer

MotOrg ry
Olisin vaan kysellyt mitä eroa on Pirellin Diablo super corsan ja dragon supercorsa pron välillä,jompi kumpi on ilmeisesti pehmeämpi seos,sekä mahdollisista seos merkintöjen merkityksestä.Olen itse ajellut Rennsporteilla vissiin niin kauan kun niitä on saanut,no enää ei oikein tahdo saada ja täytyisi saada suht pehmeä kumi alle.
 
Elikkäs Dragon SC Pro:n ja Diablo SC:n eroja (SC = SuperCorsa).

Seokset on molemmissa siten että

SC0 = "supersoft"
SC1 = "soft"
SC2 = "medium" ja
SC3 = "hard".

Näin niinkuin kansankielellä.

Mutta Diablon SC2:nen on jotain Dragonin "SC1,5" vastaavaa, eli vanhan Dragonin SC1:sen ja SC2:sen välistä. Seokset tuntuu pehmenneen vielä tälle kaudelle. Näin ainakin itse koen.

Ja eroja on sitten myös siinä että profiili on hiukan erilainen, Dragon on pyöreämpi muodoltaan, kun taas Diablo on hiukan korkeammalla harjalla sekä Diablossa on enemmän kumia kulutettavaksi kuin Dragonissa.

Nää nyt mitä ainakin meikäläisen tiedossa oli.
 
No jos pitäs verrata Rennsporteihin,niin mikä noista oilisi sinun mielestä suurin piirtein sama,mikäli niitä nyt pystyy vertaa koska Renni on sen verran vanha malli.Ehkä sais olla vielä pehmeempi seos
kun Rennsport.
 
Hieman asian vierestä, mutta

Mitäs kumia metzelerin sportec m3 vastaa pirellinä, tulevat käsittääkseni samasta pajasta?

Aikaisemmin oli juuri rennsport alla ja tämä sportec tuntuu luistavan alta aivan eri lailla.
 
Ei siinä kyljessä lue muuta kuin Metzeler Rennsport 190/50/17 m/c.Sitten tietysti paistamis päivät ym.Eturenkaassa sama juttu!
 
miklon: Ainakin vertailuissa sportec M3 on ollut diablo corsa lll:n kanssa samoissa luokissa.
 
Mitäs seosta tosta SuperCorsasta kannattais tilata sitten? Kisaa ei ole tarkoitus ajaa, ainakaan vielä ja olis tietenkin plussaa jos ne renkaat kestäis jokusen päivän ajookin.
 
Ei siinä kyljessä lue muuta kuin Metzeler Rennsport 190/50/17 m/c.Sitten tietysti paistamis päivät ym.Eturenkaassa sama juttu!
Jos se on se StreetRace niin se lukee siellä kyljessä. Ja jos on jompaa kumpaa seosta, RS1 tai RS2, niin se lukee siellä joko sinisellä tai vihreällä. Muistaakseni värit meni noin.
Eikös tuo koko 190/50 viittaa nimenomaan streetraceen? Kisaseos (RS1, RS2...) 190:t on olleet 55 profiilia. Streetracena eli katuversiona olen itsekkin jokusen 190/50:n Hontrissa kuluttanut...
 
Jokos miehellä on kilvetön alla? Mikä??
No tottahan toki.. Ei tässä muuten tollasia kumeja tilailtais
tounge.gif
Sellanen pikkasen sipistelty CBR954RR haettiin Hollannista viime viikolla. Pitää kävästä mopo läpi ja sitten radalle opetteleen kuinka sillä kyykyllä ajettiinkaan!
biggrin.gif
 
Mitäs seosta tosta SuperCorsasta kannattais tilata sitten? Kisaa ei ole tarkoitus ajaa, ainakaan vielä ja olis tietenkin plussaa jos ne renkaat kestäis jokusen päivän ajookin.
sc1 eteen ja sc2 taakse on se perinteinen yhdistelmä. Kyllä ne ihan kohtuudella kestää, joskin muutama setti on kesän ajaksi hyvä hankkia varastoon.
 
Tuo sun tonninen syö nuo Supercorsat alta aikayksikön. Osta mieluummin slicksejä. Pito pysyy tasaisempana. Diablo kestää uuden kuvionsa ansiosta hieman paremmin kuin vanhempi Dragon, mutta senkin kuvio alkaa nopeasti hammastaa. Onhan siinä kaarrepitoa sen jälkeenkin, mutta avauspito heikkenee oleellisesti.

Edit: Tuo oli siis mekanikille
 
Tuo sun tonninen syö nuo Supercorsat alta aikayksikön. Osta mieluummin slicksejä. Pito pysyy tasaisempana. Diablo kestää uuden kuvionsa ansiosta hieman paremmin kuin vanhempi Dragon, mutta senkin kuvio alkaa nopeasti hammastaa. Onhan siinä kaarrepitoa sen jälkeenkin, mutta avauspito heikkenee oleellisesti.

Edit: Tuo oli siis mekanikille
Aijaa.

Ainakin Tatu näytti kiskovan katuversioilla aika hyvin Kemoralla. Ainakin mun mielestä veti hyvin katu Diabloilla.

Kai toi kestävyys on kuitenkin aika paljon kiinni käytetyistä paineista, alustan toimivuudesta sekä kuskin ajotyylistä.

Tarkoitus ei nyt ole sitten viisastella.
 
Back
Ylös