• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pirelli kumit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja solifer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin tänään Jurvassa kiertämässä ympyrää ja alla oli racetecit softi edessä ja medium takana. Mun mielestä huomattavasti Super corsaa rauhallisemmat.. taidan siirtyä niihin.

Pirellin sivuilta katsellessani totesin, että on olemassa Dragon Supercorsa Pro ja Dragon Supercorsa Pro special compound. Jos oikein ymmärsin, niin tuota ensimmäistä on vaan yhtä seosta ja tuo jälkimmäinen on sitten se seosversio.

Itsellä tällä hetkellä edessä tuo "karvalakkimallin" Dragon Supercorsa Pro ja samanlaisen ajattelin laittaa taakse. Osaako joku sanoa millaista seosta tuo mahtaa olla varsinaiseen seosversioon verrattuna?

Pirellin sivuilta katsellessani totesin, että on olemassa Dragon Supercorsa Pro ja Dragon Supercorsa Pro special compound. Jos oikein ymmärsin, niin tuota ensimmäistä on vaan yhtä seosta ja tuo jälkimmäinen on sitten se seosversio.

Itsellä tällä hetkellä edessä tuo "karvalakkimallin" Dragon Supercorsa Pro ja samanlaisen ajattelin laittaa taakse. Osaako joku sanoa millaista seosta tuo mahtaa olla varsinaiseen seosversioon verrattuna?
En osaa sanoa (ehkä hiukan kovempi ja jäykkä runkoisempi), mutta se ei kestä yhtä hyvin kuin noi seos kumit. Itse yllätyin kuinka paljon paremmin noi sc:t kestää katu/rata ajoa.
Perus versio ei ainakaan mun pyörään enää tule.

Harmi, että tuli jo eteen laitettua tuo perusmalli. Ei siinäkään tosin mitään valittamista ole. Taidan laittaa vielä samanlaisen taakse ja sen jälkeen siirtyä seosrenkaisiin tai vaihtaa mopoa...

No nyt on hankittu Pirellin Super corsa prot,no 190/ tilalle 180.(taakse)ja kovuudet on eteen sc1
taakse sc2
Vaan oltiin Keskiviikkona ajamassa Virtasalmella niin ei ne Rennsportitkaan juurikaan luistellut,no ensiviikon loppuna(ei tuleva vaan viikonpäästä)on SRRAN Ajoleiri missä sen sitten näkee miten ne pelaa.Onko muita tällä palstalla olevia jotka haluu oppia lisää Ammatti miesten opastuksella.

Ainiin kaikilla niille KIITOS jotka ottivat osaa kysymykseeni Pirellin gummeista,sain paljon hyödyllistä tietoa.
bowdown.gif

Joo SRRA:n leirille tullaan ainakin lauantaina. Mulla on alla tavan Diablo Corsat edessä ja takana kympissä ja olen ollut tyytyväinen. Lämpiää suht nopeesti eikä meinaa saada sutimaan kadullakaan. Tosin minun kierrosajat ei Motoparkissa päätä huimaa.

Kawan ensiasennus Dunlopit luisti "hyvin" vielä kakkosellakin mutkasta kiihdyttäessä. Olihan se hauskaa driftata mopolla
biggrin.gif
Dunlopeilla ihan pelotti ajaa radalla kun tuntu perä irtoovan todella helposti ihan varovaisillakin kiihdytyksillä mutkan loppuessa.

Voi hyvä tavaton että onpa muuten "nihkeän" tuntuinen rengas tuo Diablo Supercorsa! Ensi fiilis on, että aivan turhan kallis ja pitävä kilvelliseen, jos ei heti parasta pitoa pääsee radalle hukkaamaan. Ihan kuin olisi kokonaan eri gummista tehty kuin Corsa II/III jota aiemmin on alla pyörinyt?!!
smile_org.gif

Katotaan miten kestää se voi olla että oikea valinta seuraavaksi on Diablo Strada, mutta ehkä muutama tuhat kilsaa näilläkin pääsee.

Harmi että huomenna apparalla taitaa sataa, no ehkä viikonloppuna Motoparkissa sitten parempi onni?

Edit1: Eipä voi kuin siunailla, parin päivän Motoparkin tahkoamisen jälkeen, miten mainio rengas (ainakaan kun ei paremmasta vielä tiedä).
Eipä tee kovin helposti mieli enää mennä ainakaan edes Corsa II/III:lla radalle.. mikä neuvoksi - toiset vanteet matkakumeille (ja lämppärit noille ratarinkeleille)?

Edit2: Kesti muuten oikein hyvin enkä tainnut laittaa vielä seoksia mihinkään:
Nyt on E-SC1/T-SC2 jotka ei ainakaan suomen suvessa alle 20C lämpötiloissa liian pehmeältä tuntuneet kumpainenkaan, ehkä jopa päinvastoin. Jos ei ihan helteellä ajele niin vois kokeilla edessä 0:llaa ja takana 1:stä?

Back