Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Selvä, uutta tilaukseen. Onko tuo ns. normaali ilmiö, vai pitäiskö alkaa vinkumaan uutta kumia "takuuseen"?
Aina kannattaa yrittää, mutta muista olla kohtelias.![]()
Huomasin eilen, että takarenkaaseen on tullut patti, eli pahkura, eli kuhmu, eli kumpu. Onkohan tavallista / normaalia ja mistähän moinen johtunee?
Renkaalla on ajettu radalla reilu 100 kierrosta ja kadulla ehkä noin 300 km. Radalla paine on ollut noin 1,6 - 1,8 ja kadulla vastaavasti noin 2,8 - 3,0. Rengas on siis Pirelli Supercorsa SP, paistoleimakin on tältä vuodelta.
Uskaltaakohan renkaalla ylipäätään ajaa enää?
Selvä, uutta tilaukseen. Onko tuo ns. normaali ilmiö, vai pitäiskö alkaa vinkumaan uutta kumia "takuuseen"?
Laitoin asiasta viestiä myyjälle (mprenkaat.fi). Ehdotin, että toimittavat mulle uuden kumeksen, josta olisin itse valmis maksamaan puolet (karkeasti arvioiden sen verran rengas oli jo kulunut). Odotetaan ja katsotaan mikä on responssi ko. virmasta.
Aika hövelillä päällä olit. Bridgeltä sain viime vuonna uuden tilalle ilmatteeks kun käytännössä loppuun ajetusta renkaasta paljastu valmistusvika.
No, minusta se on oikein ja kohtuullista, että korvavat sen vahingon, joka mulle on asiasta syntynyt. En vaadi sen enempää, enkä vähempää. Jos laittavat suklaarasian tai punaviinipullon mukaan, niin ainahan se on plussaa.
Laitoin asiasta viestiä myyjälle (mprenkaat.fi). Ehdotin, että toimittavat mulle uuden kumeksen, josta olisin itse valmis maksamaan puolet (karkeasti arvioiden sen verran rengas oli jo kulunut). Odotetaan ja katsotaan mikä on responssi ko. virmasta.
Morjensta,
Pahoittelut tuosta!
Reklamointi voidaan tehdä renkaasta. Laitatte viallisen renkaan meille postitse ja me lähetetään se eteenpäin Saksaan. Prosessissa menee todennäköisesti noin 2-3 viikkoa (Ehkä nopeamminkin). Kun rengas on todettu vialliseksi palautamme renkaan ja postimaksun teille takaisin.
169euron hintaan voidaan lähettää uusi rengas. Valitettavasti ei sen enempään kyetä antamaan tuosta alennusta.
---
Ystävällisin terveisin,
Samuli
Riekkoniemi Oy
Ylöjärventie 356
39310 Viljakkala FINLAND
Y-tunnus 2396572-9
+358447770506
Moottoripyörän renkaat http://mprenkaat-store.com
Valmistajan virhevastuuhan on kyllä sen kaks vuotta. Kannattaa myös maahantuojalta kysyä tuostä renkaasta.
Helpointa ja tehokkainta on laittaa viesti suoraan valmistajalle hyvien kuvien kanssa ja kysellä, miten he suhtautuvat tuohon oletettuun runkovikaan renkaassa.
Tässäpä rengaskauppiaan vastaus vähintäänkin kohtuulliseen pyyntöön:
Enpä nyt äkkiä osaa sanoa vituttaako vai naurattaako enemmän. Toivottavasti osaatte tehdä oikeanlaisia johtopäätöksiä siitä, millaista vastuunkantoa ko. yritys harjoittaa.
Olettasin että toi oli vaan hölmösti kirjotettu, ja vialliseksi toteamisen jälkeen palauttavat renkaan hinnan ja postimaksun. Ei kai ne sitä viallista rengasta ala palauttamaan.
Näin minäkin sen käsitin, eivät voi antaa ilmaiseksi uutta rengasta ennen valmistajan hyväksymistä.
Tosin melko paskamaista pitää kesällä 2-3 viikkoa ilman takasta jos ei halua rahan kanssa pelata.