• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PK-Ajelu 12.4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja svahnm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taidanpa ensi kerralla jäädä suosiolla hiukan taaemmaksi kun tuo alkupään vauhti oli sen verran kovaa ettei perässä pysynyt
Tosiaan jos tällainen tilanne tulee, niin kyllä siinä letkassa voi ja kannattaa siirtyä taaemmas kesken ajonkin. Eli jos näyttää että oma välimatka edellä ajavaan tuppaa venymään itselleen sopivalla nopeudella ajaessa, niin ei muuta kuin kädellä merkkiä takanatuleville että eikun ohi vaan jos on menohaluja.

Vaikka kyse ei todellakaan ole mistään kilpailusta, niin jono pysyy parhaiten kasassa jos porukka on suunnilleen "nopeusjärjestyksessä". Silloin ei synny turhan pitkiä välejä, joihin kotilot tuppaa helposti jäämään.
Peräsmieheen asti voi jonossa tulla taaksepäin, muttei sen pidemmälle. Ainahan voi jäädä porukasta pois, mutta sehän ei ole Kimppa-ajojen tarkoitus. Peräsmies/-nainen huolehtii siitä, ettei kukaan ryydy tienvarteen. Syitä voi olla monia. Mopo hajoaa, kärpänen lentää silmään, nahkapöxyt hiertävät kipeästi esinahkaa yms. Peräsmies pysähtyy, jos joku pysähtyy ja kysyy mahdollisen ongelman syytä. Peräsmies on siis turvallisuushenkilö.
smile_org.gif

Se muuten täytyy sanoa, että ttuttulla on kyllä nopeus lisääntynyt viime vuodesta. Onkohan bemussa tarkempi mittari, vai mistä lie johtuu.
Elä sie ruppee vetomies minnuu kehumaa. Siehä luulet et mie valla yllytyshullu olen....
biggrin.gif
Enhän minä, sähän ilmoittauduit jo ratapäivillekin..
tounge.gif
Ihan vaan koulutettavaksi.
tounge.gif
Kurvit ovat mun heikko kohta. En uskalla kantata tarpeeksi.
confused_orig.gif

On muuten vähän hankala tilanne mutka-ajon kannalta tuo, että myös autot saa ajaa samoja teitä kuin me.

Nimittäin juuri kun kärki on päässyt niistä huojuvista Microista ohi ettei kaikki kurvit mee hukkaan, niiin sitten tuleekin risteys, jossa olis hyvä taas kerätä porukkaa kasaan.
Peräpää ei ole ehtinyt ohittaa sitä Micraa ja on siksi jäänyt jälkeen kärjestä.
No, eikös silloin se mummo tule sieltä ja ohita taas koko letkan.. Sama ruljanssi alkaa alusta taas.  
tounge.gif

Se muuten täytyy sanoa, että ttuttulla on kyllä nopeus lisääntynyt viime vuodesta. Onkohan bemussa tarkempi mittari, vai mistä lie johtuu.
Elä sie ruppee vetomies minnuu kehumaa. Siehä luulet et mie valla yllytyshullu olen....    
biggrin.gif
Enhän minä, sähän ilmoittauduit jo ratapäivillekin..  
tounge.gif
Ihan vaan koulutettavaksi.  
tounge.gif
Kurvit ovat mun heikko kohta. En uskalla kantata tarpeeksi.  
confused_orig.gif
Niin mullakin, mä oon ihan heikkona nimenomaan kurveihin.
biggrin.gif
(vaikka ajatinkin teitä tänään moottoritiellä..)

Mutta vakavasti, radalla nimenomaan oppii sitä kanttaamista ja huomaa, ettei kadulla olla edes lähellä pidon rajaa puhtaalla pinnalla. Hitaassa ryhmässä muutenkin fiilis on vähän niin kuin noissa kimppa-ajoissa eikä jossain kilparadalla.

Ainut haittapuoli tuossa on, että sen jälkeen katujen mutkat ei tunnu enää miltään ellei vedä linnareissu-nopeuksilla.

Se yks matkailuvaunu antoi siinä risteyksessä nätisti tietä ku ilmeisesti huomas et on vähän niiku tien tukkeena...sille
bowdown.gif
. Mut kyllä tossa helposti jää jälkeen ku sattuu kotilo eteen..ei kuitenkaan viitti naula päässä ohittaa kurvasella tiellä ja ku edellä menijöillä ei hidastetta ole niin tulee aika paljon cappiä väliin. No onneksi nää saa aina risteyksessä tiivistettyä
biggrin.gif
. Pahin oli omalla kohtaa ku en nähny takana tulevia enkä edessä meniviä ja mun edessä ollu kotilo näytti yhdessä välissä vilkkua..arvatkaa vaan et aloin pohtii et näyttikö se kotilo kuski et muut ovat kääntyneet tässä kohdin...no onneksi sitkeenä sissinä jatkoin vaan matkaa eteenpäin ja johan sieltä löyty tutut mopot..
smile_org.gif

kyllähä se oma piikki ottaa mittarii 170-180 (ei oo näitä nykypiikejä meinaan
biggrin.gif
) mut toiminta säde ku o siin just 100 km hujakoil ja se ainainen 2 tahtisen varmuus (muutaman kerran soitettu kyytii himaan jostai hevon kuusesta) ool raitis oli paljo kyl väkee, siel pistäydyin mut aamuväsyn kourissa sitte vaa kattelin hienoja pyöriä.. hyvä reissu vaikuttaa olleen
smile_org.gif

Back