PK-Ajelu II/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys,

Olisko jo tiedossa ensimmäinen pysähdyspaikka ja kellonaika n. jos voisin tulla sieltä mukaan?
nixweiss.gif

.........

6. Muistat huomioida itsesi ja omat kykysi suorittaa ajoa, ettet ylitä taitojasi. Jos joudut kaarteeseen tulossa jarruttelemaan usein, ajelet todennäköisesti liian kovaa taitoihisi nähden.
.....
Mun mielestä tuon vois muotoilla paremminkin.
Tämmöinen alitajuinen vois äkkiä aatella, että ennen mutkaa jarruttamisessa on jotain väärää tai noloa.  
omg.gif

Muistelen itse ajelleeni mieluummin suorilla kovempaa, ja sitten vähän varovaisemmin mutkissa (lue: nimenomaan sopivaa vauhtia taitoihini nähden), mikä taas tarkoittaa väistämättä ihan oikeasti jopa jarruttamista ennen mutkaa.
Vielä täsmentäessäni vastausta...

Juu, niinhän sitä kuuluukin tehdä, jarruttaa mutkaan jos on vauhtia liikaa. Mut tuo mun edellinen sanomani piti sisällään sitä, että sellainen ajotyyli jossa yrittää pysyä mukanana porukassa, joutuen jarruttelemaan korostuneesti ja avaamalla tötteröt seljälleen mutkasta ei ole se oikea ja turvallinen tapa.

"Porukan paineen alla ei pidä ylisuorittaman", vanha viidakon sanonta
tounge.gif

-M

Uskaltaakos teidän porukkaan lähteä kokeilemaan vähemmän kokenut Varaderokuski? Jos vaikka hännillä kävisi kokeilemassa onko mitään mahiksia pysyä perässä... ( huom.. en ota paineita; olen jo liian vanha siihen hommaan..
nixweiss.gif
)

Uskaltaakos teidän porukkaan lähteä kokeilemaan vähemmän kokenut Varaderokuski? Jos vaikka hännillä kävisi kokeilemassa onko mitään mahiksia pysyä perässä... ( huom.. en ota paineita; olen jo liian vanha siihen hommaan..
nixweiss.gif
)
Itse ajattelin uskaltaa, tule vaan niin on ainakin yksi tuttu porukassa mukana
smile_org.gif

kiitos vetureille vaikka oli pakko lähtee kotii mäntsälästä ettei jäädy ku aurinko menee alas.toivottavasti riihimäen kaveri pääsi kotii vaikka busa vähä temppuili mäntsälässä.

Mä en voi ikinä enää ajaa letkassa kun aina hajoo mopo
bawling.gif

Kiitti mutkista ja seurasta ja leikkureista....

Hyrrrrrrr!!! Mä ja Puputti kotona...kiitos kaikille, hyvä oli lenkki, vauhti sopiva, eikä kavereita jätetty.

Hieman lämpimämpi sää ensi kerraksi, kiitos.

Minultakin hajosi mopo eli kaadoin sen siellä jossakin ennen HYvinkäätä bussipysäkillä kun jäin odottamaan viimeisiä. Ilmeisesti kivi oli jäänyt jalan alle kun pistin pyörän pysäkillä pystyyn jalalle? Kun nousin pyörän päältä, pyörä vaan kaatui. Sain sen ylös, mutta mm vaihdetanko vääntyi niin, että vain ykkönen, vapaa ja kakkonen menivät päälle. Vikat 50 km ajoin kakkosella himaan. Katteet täysin naarmuilla, jarrukahvassa skraadut ja kahvassa myös. Täytyypä tsekata tarkemmin ja tehdä vahinkoilmoitus Turvaan! Äijälle ei käynyt muuta kuin henkisiä vitutusvammoja!

Muistaisikos veturi Iso-Masa, missä/mitä paikkakuntaa on se toiseksi viimeinen kurvi ennen Hyvinkäätä?

Kiitokset Riisori veturin työstä. Uusia reittejä oli minulle ainakin osa näistä mutkapätkistä.

En tiedä muista, mutta ainakin minulla paleli
biggrin.gif
Tämän takia poistuinkin letkasta vähän ennen viimeistä huoltsikkaa.

Kotimatka olikin suhteellisen reipas. Pihalla olisi tehnyt mieli huutaa naapurille, että tuoppas jotain lämmintä, että saa jäätyneen persauksen KTM:n penkistä irti..

Loppua kohden alkoi vauhtikin olemaan ainakin Riisorin takana suhteellisen leppoisaa.

Kiitokset vielä kerran, kun kerta mukavaa oli.

Kiitos riisorille ykkösletkan vedosta, Masalle järjestelyistä ja kaikille muille kivasta seurasta.
Meno oli, sanoisinko,  "jouhevaa"  
wink.gif

Hyvinkään tauolla about 60 mopoo - muutama tais ehtiä jo lähteäkin ennen inventointia.

Reitti (Nurmijärveltä Lopentien ja Lepsämän risteyksestä ajelin kotio)

082dc24d654141baad525f5458fe84c0.jpg

Back