• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Poliisit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkj58
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiteytettynä=

+
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

-
ghostface.gif
ghostface.gif

Ainoastaan kerran olen törmännyt puhelimessa johonkin virkaheittoon, töihinsä kyllästyneeseen poliisiin. Olikin varsin erikoinen puhelu, kun hätätilassa soittelin ja kysyin apua niin alkoi syyttämään tilanteesta ensimmäisenä minua - tapausta näkemättä ja kyseessä oli vielä hengenlähtö lähellä. No, muuten ei ole pahaa sanaa sanottavaa ja ne harvat sakot mitä on ajokorttini 24 vuoden aikana on tullut, on olleet aiheesta. Oma moka ja opiksi on niistä otettu.

Kuten ylläkin jo muutamaan kertaan mainittiin, töitään ne kaverit tekee siinä kuin muutkin. Kuvitellaanpas vaan miltä maailman meno näyttäisi ilman sitä ammattikuntaa?
crazy.gif
Hyvä että niihinkin tehtäviin ammattitaitoista ja asialleen omistautunutta väkeä löytyy  
bowdown.gif

Minusta sellainen "kytät ovat mulkkuja ja motoristien vihollisia" -asenne on hieman epäkypsä ja lapsellinen, mutta jokaisella on tietysti oikeus omaan mielipiteeseensä.

No poliisista ei juuri pahaa sanottavaa ole, joten pakko laittaa jotain sitten positiiviselta puolelta...

Olin 13 vuotiaana kaverini kanssa ajelemassa kaksipäällä "mopolla" (mopedilla tässä tarinassa), jossa kumminkin oli 100cc kone...

Kaveri kuskina ja minä kyydissä lähdimme ohittamaan ihan tavallista Volvoa...kuinka ollakkaan sisällä istui kaksi sinipukuista "herrasmiestä"...

Ei kun rinnalla jarrua ja seuraavasta risteyksestä vasemalle ja karkuun...Volvo tulee sitten perässä hiekkatiet pöllyen...

No minä huudan kaverille "nuppi" punaisena että "höllää nyt vähän, että pääsen hyppäämään pois kyydistä"...

Eipä kaveri pitänyt hyvänä suunnitelmana, joten ei kun lisää kaasua...siinä sitä sitten ajettiin kaikki vantaan pikkutiet ja joskus myös vähän tien ulkopuolellakin...mutta ei kun Volvo lokarissa kiinni...

No päätin sitten hypätä yhdessä mutkassa kyydistä pois (eli jättää kaverin yksin karkailemaan), mutta per##le Volvokin pysähtyi ja toinen "herrasmiehistä" minun perääni...siinä sitä sitten juostiin pieni edellä ja "vähän" isompi perässä...

Eipä kuroutunut välimatka hirveemmin umpee, niin "herrasmies" päätti sitten käyttää koviakeinoja
veryangry.gif

Kuului pamaus ja huuto perään että seuraava tulee sitten päähän
shaun.gif

"löysät" melkein housuihin ja johan stoppasi pienemmän kaverin juoksumatka...
bawling.gif

Ensin kuulu askelia...sitten
kaboom.gif
PAM!!! Antoi "herrasmies" pikkupojalle hirveen "korvatillikan"...
bawling.gif

Sitten palattiin takaisin käsikädessä "starttipaikalle"...Istuttivat autoon ja kysyivät mikä oli kuskin nimi... No enhän minä mikään "vasikka" ole, joten ihan tuntematon se kuski mulle oli...ikinä ennen nähnytkään
nixweiss.gif

Minun selitys upposi poliiseihin kuin veitsi sulaan voihin...tottakai he uskoivat... kumpikaan ei edes nauranut
biggrin.gif

No aikansa kyseltyään (minä vaiti) ajoivat kyseisen kuskin kotipihaan ja kysyivät että onko kaverin äiti tällä kertaa kotona...

Enhän mä tuntenut koko kaveria..eli mistä mä sen nyt voisin tietää ja enhän mä ikinä tässä pihassakaan ole ollut
nixweiss.gif

Aikansa odoteltiin ja ovikelloa kävivät myös soittamassa, mutta ei siellä kukaan tullut ovea avaamaan
tounge.gif

No toinen poliiseista ehdotti että pitäisikö toi polkupyörä ottaa mukaan tosta pihasta kun sekin on varmaan varastettu
tounge.gif

Kaveri (eli minä) sanoi että ette saatana vie mun pyörääni mihinkään se on mun
withstupid.gif

Kyllä oli poliisilla naurussa pitelemistä
biggrin.gif
Kysyivät vaan että mitenköhän sun pyörä tänne on eksynyt, kun oli ihan tuntematon kaveri ja täysin tuntematon piha...

No laskivat sitten menemään ja sanoivat vain että sano sille kaverillesi että panee sen moponsa lailliseen kuntoon ja älä ikinä juokse enää poliisia karkuun
blush.gif

OPETUS: Ainakin minulle oli se että poliisi on ihminen
062802jumpie_prv.gif

>>Olen tavannut vain vittumaisia kyttiä, toiset enemmän ja toiset vähemmän.

Musiikkimiehenä olet ehkä saattanut kuulla Kaaos- yhtyeen klassikkokappaleen vuodelta 1981 "Kytät on natsisikoja". >>

Nämä räkäpunkit ehkä liian radikaalia minun makuuni. Mutta Juicen "Poliisikouluun" ja Eppujen "Poliisi pamputtaa" ovat kylläkin erittäin tuttuja.
Nähtävästi ovat tästä asiasta samoilla linjoilla kanssani..

Onkohan mikään bändi koskaan kehunut poliiseja
confused_orig.gif

sanoi:
Eipä kuroutunut välimatka hirveemmin umpee, niin "herrasmies" päätti sitten käyttää koviakeinoja

Kuului pamaus ja huuto perään että seuraava tulee sitten päähän

Höhöö...muuten oli hyvä juttu, mut toi kohta hiukan ehkä...hmmm. Mitenkähän mahtas selittää aseenkäytön tollasessa tilanteessa...vai oliko konstalla ilmavaivoja...varmaan on nyt jo entinen polliissi...

Mää en kyllä tunne yhtään polliissia, ei osaa sanoo sitte...vaikka oonkin vanha.
talktohand.gif

Nämä räkäpunkit ehkä liian radikaalia minun makuuni. Mutta Juicen "Poliisikouluun" ja Eppujen "Poliisi pamputtaa" ovat kylläkin erittäin tuttuja.
Nähtävästi ovat tästä asiasta samoilla linjoilla kanssani..

Onkohan mikään bändi koskaan kehunut poliiseja
confused_orig.gif
En juurikaan ole kuunnellut punkkia, mutta tuo Kaaos- yhtyeen kappale on jäänyt jostain syystä mieleen. Juicella on toinenkin poliisiaiheinen klassikko "Pilvee".
biggrin.gif
Ehdottomasti kovin poliisiaiheinen biisi on kyllä mielestäni Dead Kennedys- yhtyeen "Police Truck":

Tonight's the night that we got the truck
We're goin' downtown gonna beat up drunks
Your turn to drive I'll bring the beer
It's the late, late shift no one to fear
And ride, ride how we ride
We ride, lowride

It's roundup time where the good whores meet
Gonna drag one screaming off the street

Got a black uniform and a silver badge
Playin' cops for real/playin' cops for pay
Let's ride, lowride

Pull down your dress here's a kick in the ass
Let's beat you blue 'til you shit in your pants
Don't move, child got a big black stick
There's six of us babe, so suck on my dick
Let's ride, lowride

The left newspapers might whine a bit
But the guys at the station they don't give a shit
Dispatch calls "Are you doin' something wicked?"
"No siree, Jack, we're just givin' tickets"
As we ride, ride, how we ride
Let's ride, lowride

Tuossa kappaleessahan melkein kehutaan poliiseja???  
tounge.gif

Oon joittenki kaa samaa mieltä että aika paljo riippuu poliisin asenne siitä miten itse siinä käyttäytyy. Varmasti on kusipäitä jos alkaa soittaa niille poskee!!
confused_orig.gif

Mut joo kävi hyvä tuuri viime kesänä, ajelin tos tapanilassa aika reilua ylinopeutta ku oli mukamas kova kiire. (juopottelemaan)

Sivariauto tuli vastaa heitti ugemit ja oli tullu perässä jonki matkaa, enkä ollu huomannnu sitä vastaku sitte ku laitto pillejä päälle.

Ajelin sit bussipysäkille ja hyvä ku ehdin ottaa kypärän pois päästä ni kyttä tuli takaa ja sano et "Onko rekisteriotetta ja ajokorttia ja tää ei sit maska mitää."

En viitsi nyt ees sanoa paljo oli ollu yli nopeutta ku poliisi oli tullu vastaan mutta sanotaan että paljon. Mut ei saanu tutkalle mut sai sen jälkee ku sai sit jonki ajan päästä kiinni ja silloinki oli ollu 40 alueella 60km/h parhaillaan. Tokas siihen sit vaa et "ei tästä viitti mitää antaa ku kumpiki tietää et se vauhti oli paljo enemmän ku kohdattii."

Hyppäsin vielä kyttä autoo ja kattelin kuva ruudusta omaa ajooni. Aika hyvät on kamerat kyl noissa autoissa.

Ja oli muutenki tosi asiallinen ku rupateltii siinä niitä näitä et semmosta.

Ei sitten niin mitaan pahaa sanottavana poliiseista. Ovat aina olleet asiallisia ja jopa huumoriakin loytyy tarvittaessa. Ja sama mielikuva on vain vahvistunut kun naapurissakin sattuu asuumaan pari virkavallan edustajaa. Verrattuna ns. perussuomalaiseen niin vaittaisin poliisien olevan siviilissakin selvasti rauhallisempia ja huumorintajuisempia kuin moni muu.
smile_org.gif

Taalla rapakon takana tilanne on kylla aikalailla toinen ja jos sattuu poliisin haaviin syysta tai toisesta joutumaan niin on parasta pitaa naamari tosi peruslukemilla ja jattaa liialliset vitsailut vahemmalle.

En ole tien päällä törmännyt kuin asiallisiin poliiseihin, syystä on sakot tulleet eikä v*ttuiluista ynnämuista ole ollut tietoakaan. Palveluammattihan poliisina olokin on suurelta osin, ja "urbaaneista legendoista" huolimatta se tuntuu nykyään pitävän paikkansa sinivuokkojen asenteissakin. Varmastikaan ei ole ainakaan haitannut sekään, että itsekin on tiedostanut syypään tapaukseen, eli ei ole tarvinnut avautua niille, jotka tekivät loppuviimeksi tärkeää työtä.

Eräs apulaisnimismies eräällä paikkakunnalla taasen...no, ei siitä enempää. Kai sen tittelin mukanaan tuoma vastuu tuntuu nuoren miehen harteilla hiukan raskaalta aina aika ajoin.

Tosta "poliisi tekee vain työtään" tulee mieleen sama "vähättely" kuin vastakkaisen sukupuolen ystävistä sanottu "me ollaan vain ystäviä"...

Mun mielestä loppupelissä tosi tärkeetä työtä, vaikka niitä työtapaturmia eli sakkoja joskus tuleekin. Aika turvattomaksi tuolla tien päällä itsensä tuntisi etenkin prätkän selässä, jos jokainen päättäisi ihan itse oman nopeutensa, turvavälinsä ja eteenpäin ajamiseen sopivan liikennevalon värin. Jo nytkin mukaan mahtuu jos jonkinlaista koheltajaa...
crazy.gif

Vaikka niitä kärpäsiä joskus kesäkeitossa kelluukin, niin useimmiten sitä saa mitä tilaa...
wink.gif

Poliisejakin on joka lähtöön. Omalta kohdaltani sanoisin että joidenkin (lähinnä LP-tyyppien) kanssa ei aina ole oltu aivan  samaa mieltä kaikista asioista (ne jotkut ylinopeussakot kirvelee vieläkin...
mad.gif
). Toisaalta erään samaan (siviililuonteiseen yhdistykseen) kuuluvan poliisijäsenen kanssa ei ole koskaan ollut mitään mielipide-eroavaisuuksia. Ihmisiä sitä varmaan kaikki ollaan...
tounge.gif
062802moto_prv.gif

Jos sanotaan, että "poliisi vain tekee työtään", ei se mielestäni väheksy hänen ammattiaan. Sehän tarkoittaa, ettei hän kenenkään kiusaksi tai muuten huvikseen siellä partioi, vaan koska se kuuluu hänen työhönsä.

Joskus saattaa puheista saada sen käsityksen, että poliisit vaan piruuttaan ihmisiä pysäyttävät ja sakottavat, vaikka voisivat olla vaikka mökillä ongella..
cool.gif

Back