En saanut tota eka linkkiä auki.
Se koneen kilahtamis vaara tulee varmaankin niissä vehkeissä, joissa vaihteen asento tieto säätää ruiskua sytkän ohella.
Tollaisella systeemillä missä muutos tehdään vain tietyillä vaihteilla, niin sitä vaaraa ei käsittääkseni ole.
Sillä kiinteällä vastusarvo systeemillä Busassa ja GSXR:ssä haetaan kierroksen rajoittimen ohitusta isoimmalla vaihteella ja alaväännön parannusta pienillä vaihteilla, antamalla kaikilla vaihteella sama vaihdetieto ECU:lle,
silloin isommalla vaihteella piilee vaara mennä laihalle ram airin aiheuttama "hirvittävän" paineen takia.
Tossa rele ja komparaattori viritelmässä jos laittaa 6.8k tilalle 2.7k ja 6.2k tilalle 2.5k niin silloin siitä tulee vastaava kuin sarjassa GPS:n kanssa oleva 2.2k vastus, eikä vastus-arvot mene ainakaan yli.
Siihen voi laittaa kytkinten kautta eriarvoiset vastukset, jolloin sillä saa määrättyä millä vaihteilla muutos tehdään ja minkä vaihdetiedon ECU saa.
Kaupallisissa ATRE vehkeissä asia on toteutettu niin.
Tein yhden sellaisen ja hintaa kertyi koteloineen päivineen 15 euroa.
Härveli on ensimmäinen prototyyppi ja tehty reikälevylle, siinä kytkimen asennoilla saa 12 eri vaihtoehtoa vaihde muutokselle.