• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kivaa kun joukko vaan lisääntyy! Mä en olekaan kortin saamisen jälkeen käynyt täällä, kun on tullut vaan sitten ajeltua :D Lähdin tuossa heinäkuussa pyörän kanssa autojunalla Turusta Rovaniemelle viikko kortin saamisen jälkeen, ja tulin sitten sieltä yksinäni Kuusamon kautta kotiin. Kuusamossa olin viikon lapikaskurssilla tekemässä itselle ajosaappaat (kuva eukosta, pyörästä ja lapikkaista löytyy FB-ryhmän seinältä). Oli kyllä hieno reissu kaikin puolin, ja oli kivaa matkata yksin ja ihan omaa vauhtia. Toki sen jälkeen olen nauttinut paljon myös letkassa ajamisesta. Ollaan käyty useamman kerran saaristoa koluamassa tallikaverien kanssa, ja saariston rengastielenkki ajettiin tuossa eräänä viikonloppuna, kun taisi olla paljon .orggilaisia liikenteessä yhtäkkisestä ruuhkasta päätellen...

Onnittelut RedLeatherJacketille Urren hankinnasta! Haaveilen itsekin sivuvaunullisesta itäpyörästä :) Tosin ehdottomasti haluaisin pitää siinä polkustartin ja pakkilaatikon, ihan vaan siksi että se aiheuttaa hämmennystä parkkipaikalla kun voi peruuttaa ruutuun :D Meidän tallilla on näitä itäpyöräharrastelijoita, ja osa ajaa kesät-talvet. Onhan se niin, että sivuvaunullisella ei kykene kaatumaan samalla lailla kuin soololla, joten se on turvallisempi vaihtoehto loskakelille. Siihen vielä nastat alle, niin mikään ei pidättele tämän hienon talviurheilulajin harrastamista!

Onks teillä muksuja, onko muksut olleet kyydissä? Meillä miehen vanhempi poika 5v on ollut kerran isin kyydissä, ja eilen sitten vähän pidemmän lenkin mun kyydissä. Ruinasi oikein kovaa että hän TAHTOO tulla kyytiin! Noh, siihen hätään ei sitten ollut lastenistuinta, joten mentiin sitten niin, että kypärä päähän ja Bilteman kuormaliinalla mukula muhun kiinni. Hyvin jaksoi olla mukana, piti silti koko ajan omin käsin kiinni musta, ja oli kuulemma NIIIIN kivaa :D Tässä sitten olen harkinnut sellaista mp:n lastenistuinta. Tuo Givin malli https://www.mp-varaosat.fi/index.php?ukey=product&productID=1253 näyttäis ihan järkevältä, mutta se mua mietityttää, että miten tuo kiinnitetään pyörään. Ja että saako ton kustomiin kiinni. En tiedä tulisko pikkusälli 4v tuohonkaan kyytiin, kun pelkää kovia ääniä niin kamalasti, että aina mp:n käynnistyessä juoksee karkuun. Mut olis tolle isommalle sitten joku turvallisempi vaihtoehto.

Täytyy kattella miten ens kesänä tulee ajettua, kun meillä ilmoitti uusi perheenjäsen tulostaan heinäkuussa. Maaliskuussa olis siis laskettu aika, onhan siinä pieni hetki ennen loskan sulamista aikaa toipua... :D Toivon kuitenkin parasta, että mahdollisimman paljon pääsisin ajelemaan, ettei tuo pyörä seisois sitten ihan tyhjänpanttina.

Korvatulppien kanssa ei välttis ois niin kova jytinä? Nimimerkki mitään en lapsista tiedä, onko niillä pienemmät korvakäytävät? :D Tehdäänkö tulppia lasten kokoa? :D

Kelejä on ollut kiitettävästi ja tässä parin viikon aikana mitä mulla on pyörä ollut niin kilsoja on tullut jo pari tuhatta. Kun on noi työmatkat ja sit tuli käytyä pikku sooloturnee Etelä-Suomesta Pohjois-Karjalaan ja takaisin tuossa viikonloppuna ihan noin niinku kokeeksi. Kyllähän perse kesti istumista oikeinkin hyvin. Vähän sai jännitysmomenttiakin kun Varkauden seudulla iltakymmenen maissa bongasin hirven pientareella, mutta ei se onneksi ryhtynyt kokeilemaan miten lähtee aloittelijalta vastaohjaus tosipaikassa, ojaan vai pahki. Onneksi on autolla tuttu toi tieosuus niin tietää siellä himmailla, plus että jos siellä ei näe hirveä niin se on vielä huonompi keissi - silloin ei ole ollut tarpeeksi tarkkana.

Onko vielä täällä etelässä joku joka haluaisi päristellä yhdessä tai jotain? Onko pyörät jo tallissa? Jos ens viikolla (tai miksei nyt viikonloppunakin) on kans nättiä keliä niin vois jonain iltana jossain jotain jotenkin? En tunne ketään, mielelläni tuntisin, mites ois :grin:

edit. Niin ja onnittelut, kat :thumbup:

Kivaa kun joukko vaan lisääntyy! Mä en olekaan kortin saamisen jälkeen käynyt täällä, kun on tullut vaan sitten ajeltua Lähdin tuossa heinäkuussa pyörän kanssa autojunalla Turusta Rovaniemelle viikko kortin saamisen jälkeen, ja tulin sitten sieltä yksinäni Kuusamon kautta kotiin.
Hurjaa, multa ois jäänyt tuo reissu kyllä tekemättä. :jpstyle:

Onnittelut RedLeatherJacketille Urren hankinnasta! Haaveilen itsekin sivuvaunullisesta itäpyörästä. Tosin ehdottomasti haluaisin pitää siinä polkustartin ja pakkilaatikon, ihan vaan siksi että se aiheuttaa hämmennystä parkkipaikalla kun voi peruuttaa ruutuun. Meidän tallilla on näitä itäpyöräharrastelijoita, ja osa ajaa kesät-talvet. Onhan se niin, että sivuvaunullisella ei kykene kaatumaan samalla lailla kuin soololla, joten se on turvallisempi vaihtoehto loskakelille. Siihen vielä nastat alle, niin mikään ei pidättele tämän hienon talviurheilulajin harrastamista!
Kiitos onnitteluista, lähetän ne samantien takaisin uuden perheenjäsenen odotuksen johdosta. :) Hauskaa "törmätä" toiseen itäpyörästä haaveilevaan naiseen täällä, meitä on kuitenkin aika harvassa. :thumbup: Oletko jo kokeillut ajamista itäpyörällä? Puhutaan nimittäin ajettavuudeltaan ja huollon tarpeeltaan ihan erilaisesta moposta kuin nämä jamahat ja hondat....:paikallatuulee:. Mutta joku siinä vaan kiehtoo...:rakastunut:

Mulla on nyt vähän kahden vaihella, teenkö soolon, niinkuin alunperin ajattelin, vai jätänkö tuon vaunun paikalleen. Soolo ois kivempi ja helpompi ajaa, mutta onhan tuo perheenäidille tosi paljon kätevämpi tuo sivuvaunullinen pyörä, kun hakee lapsia koulusta ja käy kaupassa isojen ruokakassien kanssa. Kummatkin penskat on olleet kyydissä ja tytär varsinkin pyytää aina hakemaan koulusta moottoripyörällä. Poika taas tykkää enemmän iskän kyydistä, on kuulemma turvallisempaa... :)- (miten niin, mähän olen über-varovainen ajelija :dunno:)

Sähköstarttia sen sijaan en tarvitse, kuten alussa luulin. Tuo mun Uralismus lähtee miehen vm. -65 pyörään verrattuna hullun hyvin käyntiin, yleensä eka potkulla, kunhan kaikki tarpeelliset itäpyörän mystiset ja taianomaiset käynnistysrituaalit on suoritettu oikeassa järjestyksessä. :right:

Kytkin- ja jarrukahvat täytyy kyllä uusia. Jamahaan verrattuna ne on kolme senttiä edempänä ja se vaikuttaa kyllä käytettävyyteen ja sitä kautta turvallisuuteenkin aika paljon. :no: Miehellä on alkuperäiset suorat Urren kahvat, jotka on paljon paremmat kuin nuo ihmevänkyrät. Niitä on kyllä sairaan vaikea löytää mistään, täytyy varmaan vaihtaa japsiversiot, jollei nyt Viron rompetorireissulla tule samanalaisia vastaan.

164 sit vissiin? :)
Mukaan ilmottautuu ekaa kesää moottoripyörän selässä viettänyt ja sydämensä täysin lajiin menettänyt <3
Joskus vuosia sitten näin Ninjan jossain liikenteessä ja sen jälkeen päätin että tuommosen joskus haluan. Se joskus koitti vihdoin tänä keväänä kun sain ajettua kortin ja pääsin oman Ninjan kyytiin. On se ihanaa :rakastunut: Jos muita naismotoristeja löytyy etelä-karjalan suunnilta ni ois mukava tutustua :)

166

Kuusi vuotta sitten kauramoottori vaihtui pakottavista syista bensamoottoriin... ja taytyy sanoa etta takaisin en enaa vaihtaisi vaikka hepat kivoja onkin :p Talvipyorana on pikku-Zephyr ja kesapaivien kurvailuun kuusisatanen gikseri :rakastunut: Gikserin kanssa on tarkoitus tehda ensi kesana pikku pyoraretki Skotlannista Suomeen ja Baltian kautta takaisin... :WAZAAP:

Viimeksi muokattu:
167, ilmeisesti tässä oli laskut menossa montako naispyöräilijää täällä:)

Vai voikohan itseäni nyt vielä laskea, kun korttia ei ole...vielä.

Monen monta vuotta olen pyörästä haaveillut, vaikka ikääkin tulee kesällä vasta 24. Varsinkin aina keväisin on noussut ihan hillitön mopoilu-kuume:D viime keväänä pääsi vähän lieventämään tätä kuumetta, kun hankittiin mulle 125cc kawasaki kx crossi. Tämäkin tosin loppui melko lyhyeen, kun naapuri oli sitä mieltä, että täällä ei millään kakstahti vehkeillä ajella. Kuulemma niin kauhea meteli. Pöh sanon minä:D

Nyt sit päätin, et pakko se kortti on ajaa ennenku ne keksii taas nostaa kortin ikärajaa:D saa heinäkuuhun asti odotella ennen, kun kortti taskussa. Ison A-kortin ajan samantien.

Pyöräkin löytyy jo tallista ja kovin sitä ollaan käyty koeistumassa:) Niin ja pirkanmaalla, Vesilahdella, vaikutan. Ajoseuraa kaipaillaan sitten heinäkuun alun jälkeen:)

600cc suzuki bandit, 95 vuoden. Ei budjetti ihan riittänyt buelliin, niin tällä mennään. Vaikka hyvältä badittikin vaikuttaa. Hyvännäköinen ja mies kehui ajettavuutta, kun testaamassa kävi.

Joku valmiiks fiksannu ihan mun näköiseksi, löytyy mustaa ja oranssia;D

Hello ladies!

Oon sit vissii 168 :)?

26 vuotias emakko etelästä :)..
Kolmas kesä fillarilla alkaa nytte, tosin pyörä on viel osissa konerempan sun muun takia :D..
Viime kesä meni -61 BSA chopperilla, saas kattoo meniskö ens kesä vielä ja jos sit kokeilis jotain muuta :)
On toiki iha huippu laitos <3

:orgmp:

Huomenta!

Uutena täällä, elikkäs oisinko sitte 169? :D

Ajellu ties mitä laitteita elämäni aikana, mutta kakspyöräset vei sydämen.
Ittellä kesäpelinä suzuki sv650s, ja on kyllä vallan ihana laite.

Vaikutan Porvoosta käsin, eikä mun kaveripiiriin ihme kyllä kuulu muita moottoripyöräilijöitä :blink:
Joten ajo- ja juttuseura kelpaa!

Peace.

Moikka,

Nyt pitää tulla sohimaan väärälle paikalle, mutta pakko kysyä. Missä te luuraatte? :D

Kilometrejä takana lähinnä pk-seudulla jo reilusti yli tuhat, silti kerran vain olen nähnyt vaalean tukan hulmuavan potan alta. Toki siinäkin saattoi mennä miinaan ja siellä olikin joku siro hyvä pyrstöinen mies.

Itse ainakin ovelasti soluttautuneena teidän miesten joukkoon (porvoo-sipoo-pk-alueella), tukka piilossa kypärän sisällä :;):

Tänne Orgiin änkeydyin vasta eilen mutta kaksipyöräsillä tullu ajeltuu monen monta kautta, 16v piikkikortista ja Yamaha RD:stä kaikki lähti. Nyt on minulla Veturi... Honda VTR 1000 F ja ajellut oon nyt lähinnä vain työmatkoja porvoossa. Suunnitelmissa toki olisi ainakin teräsperse ajosuoritus tänä kautena ja kouvolan HMKP.

Porvoossa ittessään on valitettavan vähän (ei yhtään?) mitään sen kummempia moottoripyörä'porukoita' joidenka seuraan lyöttäytyä ajelemaan. Tää on tämmönen läpiajopaikka mistä paikallisetki lähtee muille maille ajelee :sad3:

Onhan täälä porvoossa aktiivinen moottoripyöräkerho CubicClub :) On yhteisajoja usein, myös naismotoristit ajelee porukalla sielä.

Porvoossa ittessään on valitettavan vähän (ei yhtään?) mitään sen kummempia moottoripyörä'porukoita' joidenka seuraan lyöttäytyä ajelemaan. Tää on tämmönen läpiajopaikka mistä paikallisetki lähtee muille maille ajelee :sad3:

Häh, kato jokirantaa kesäpäivänä, sehä on ihan täynnä pyöriä. :D

Mä sain kortin 2012, mutta ajokokemusta ei oo vielä kertynyt kauheesti ku 06/2013 synty tuo pikkuneiti.

Oma pyörä on ja ajelemassa käyn satunnaisesti.

Oon 31v, kolmen lapsen äiti Helsingistä. Pyöränä 2005 vuoden yamaha fz6s. :)

Moros!
Saako lyöttäytyä jonon jatkoksi?
Vm-81 Lahdesta ja ajelen Honda VF 1100 Magna -83 jonka ostin pari vuotta sitten.
16- kesäisestä asti ajellut, piikkinä oli Honda NSR 125 ja 30 kriisissä tuli hommattua Yamaha Virago 535 mut eihän se riittänyt joten Magna piti hankkia :grin:
Ajeltua tulee Etelä-Suomea milloin minnekin, enenevissä määrin noita mimmejä tien päällä näkyy mut ainahan sitä ajoseura kelpais :;):
Mies mulla kyllä melkein aina messissä omalla pyörällään.

Mulla tämä ajokausi jää väliin. :( Polttelisi kyllä kovasti, mutta kun maha kasvaa sellasta vauhtia, että kuulemma uusia motoristeja olisi pian tulossa maailmaan. :;):

Ensi kesänä sitten! Nauttikaahan miunkin edestä!

Back