kat
New member
Kivaa kun joukko vaan lisääntyy! Mä en olekaan kortin saamisen jälkeen käynyt täällä, kun on tullut vaan sitten ajeltua
Lähdin tuossa heinäkuussa pyörän kanssa autojunalla Turusta Rovaniemelle viikko kortin saamisen jälkeen, ja tulin sitten sieltä yksinäni Kuusamon kautta kotiin. Kuusamossa olin viikon lapikaskurssilla tekemässä itselle ajosaappaat (kuva eukosta, pyörästä ja lapikkaista löytyy FB-ryhmän seinältä). Oli kyllä hieno reissu kaikin puolin, ja oli kivaa matkata yksin ja ihan omaa vauhtia. Toki sen jälkeen olen nauttinut paljon myös letkassa ajamisesta. Ollaan käyty useamman kerran saaristoa koluamassa tallikaverien kanssa, ja saariston rengastielenkki ajettiin tuossa eräänä viikonloppuna, kun taisi olla paljon .orggilaisia liikenteessä yhtäkkisestä ruuhkasta päätellen...
Onnittelut RedLeatherJacketille Urren hankinnasta! Haaveilen itsekin sivuvaunullisesta itäpyörästä
Tosin ehdottomasti haluaisin pitää siinä polkustartin ja pakkilaatikon, ihan vaan siksi että se aiheuttaa hämmennystä parkkipaikalla kun voi peruuttaa ruutuun
Meidän tallilla on näitä itäpyöräharrastelijoita, ja osa ajaa kesät-talvet. Onhan se niin, että sivuvaunullisella ei kykene kaatumaan samalla lailla kuin soololla, joten se on turvallisempi vaihtoehto loskakelille. Siihen vielä nastat alle, niin mikään ei pidättele tämän hienon talviurheilulajin harrastamista!
Onks teillä muksuja, onko muksut olleet kyydissä? Meillä miehen vanhempi poika 5v on ollut kerran isin kyydissä, ja eilen sitten vähän pidemmän lenkin mun kyydissä. Ruinasi oikein kovaa että hän TAHTOO tulla kyytiin! Noh, siihen hätään ei sitten ollut lastenistuinta, joten mentiin sitten niin, että kypärä päähän ja Bilteman kuormaliinalla mukula muhun kiinni. Hyvin jaksoi olla mukana, piti silti koko ajan omin käsin kiinni musta, ja oli kuulemma NIIIIN kivaa
Tässä sitten olen harkinnut sellaista mp:n lastenistuinta. Tuo Givin malli https://www.mp-varaosat.fi/index.php?ukey=product&productID=1253 näyttäis ihan järkevältä, mutta se mua mietityttää, että miten tuo kiinnitetään pyörään. Ja että saako ton kustomiin kiinni. En tiedä tulisko pikkusälli 4v tuohonkaan kyytiin, kun pelkää kovia ääniä niin kamalasti, että aina mp:n käynnistyessä juoksee karkuun. Mut olis tolle isommalle sitten joku turvallisempi vaihtoehto.
Täytyy kattella miten ens kesänä tulee ajettua, kun meillä ilmoitti uusi perheenjäsen tulostaan heinäkuussa. Maaliskuussa olis siis laskettu aika, onhan siinä pieni hetki ennen loskan sulamista aikaa toipua...
Toivon kuitenkin parasta, että mahdollisimman paljon pääsisin ajelemaan, ettei tuo pyörä seisois sitten ihan tyhjänpanttina.
Onnittelut RedLeatherJacketille Urren hankinnasta! Haaveilen itsekin sivuvaunullisesta itäpyörästä
Onks teillä muksuja, onko muksut olleet kyydissä? Meillä miehen vanhempi poika 5v on ollut kerran isin kyydissä, ja eilen sitten vähän pidemmän lenkin mun kyydissä. Ruinasi oikein kovaa että hän TAHTOO tulla kyytiin! Noh, siihen hätään ei sitten ollut lastenistuinta, joten mentiin sitten niin, että kypärä päähän ja Bilteman kuormaliinalla mukula muhun kiinni. Hyvin jaksoi olla mukana, piti silti koko ajan omin käsin kiinni musta, ja oli kuulemma NIIIIN kivaa
Täytyy kattella miten ens kesänä tulee ajettua, kun meillä ilmoitti uusi perheenjäsen tulostaan heinäkuussa. Maaliskuussa olis siis laskettu aika, onhan siinä pieni hetki ennen loskan sulamista aikaa toipua...

. Mutta joku siinä vaan kiehtoo...
(miten niin, mähän olen über-varovainen ajelija
)
Miehellä on alkuperäiset suorat Urren kahvat, jotka on paljon paremmat kuin nuo ihmevänkyrät. Niitä on kyllä sairaan vaikea löytää mistään, täytyy varmaan vaihtaa japsiversiot, jollei nyt Viron rompetorireissulla tule samanalaisia vastaan.
ja ensimmäistä kesää ajelen.